۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

حمل خرده بار از چین

حمل خرده بار از چین به ایران

اگر قصد حمل خرده بار از چین به ایران را دارید با ما همراه شوید.

حمل خرده بار از چین

حمل خرده بار از چین

پیش از اینکه در خصوص حمل خرده بار از چین صحبت کنیم اجازه دهید در ابتدا ببینیم به چه بارهایی، خرده بار می گویند؟

 

همانطور که از اسمش پیداست به بارهایی که از حداقل وسیله حمل و نقل کمتر باشد خرده بار، گروپاژ گفته می شود.از آنجاییکه وزن و ابعاد این بارها پایین است بایستی با سایر محموله ها در انبار جمع شود و یکجا به مقصد فرستاده شود.به این روش، حمل و نقل گروهی هم گفته می شود و در مواردی که بصرفه بودن هزینه حمل برای صاحب کالا اهمیت دارد از آن استفاده می شود.

خرده بار در انواع حمل و نقل بصورت زیر تعریف می شود:

  • حمل دریایی: به بارهایی که از یک کانتینر 20 فوت کمتر باشد خرده بار گفته می شود.
  • حمل زمینی: به بارهایی که از یک فول تراک کمتر باشند گروپاژ می گویند.
  • حمل هوایی: خرده بار در حمل هوایی معنایی ندارد.چون خیلی کم پیش می آید که کل هواپیما را برای یک بار رزرو کنند مگر اینکه بار برای سازمان یا نهاد خاصی باشد.

برای آشنایی با حمل بار هوایی از چین به صفحه هزینه هر کیلو بار هوایی از چین مراجعه نمایید.

با توجه به اینکه ارسال خرده بار از چین به ایران بصورت زمینی خیلی مرسوم نیست وقتی حرف از حمل خرده بار از چین به ایران می شود منظور حمل دریایی می باشد.

حمل دریایی خرده بار از چین

حمل دریایی خرده بار از چین

همانطور که در بالا توضیح دادیم مفهوم خرده بار فقط برای بارهای دریایی از چین به ایران معنا پیدا می کند.

مدت زمان حمل دریایی خرده بار از چین به ایران معمولا 35 تا 40 روز می باشد.

برای استعلام قیمت بایستی ماهیت، وزن و ابعاد دقیق کالا را به ما اطلاع دهید تا بتوانیم به شما قیمت بدهیم.منظور از وزن کالا ، گراس ویت یا وزن ناخالص بار (وزن با بسته بندی) می باشد.البته در بارهای دریایی ارائه وزن به تنهایی کافی نیست و به حجم بار هم نیاز داریم .به همین جهت باید طول* عرض* ارتفاع را هم به ما اعلام کنید.

قیمت حمل دریایی خرده بار از چین به ایران بر اساس هر cbm داده می شود.اجازه دهید با مفهوم cbm آشنا شویم.

CBM مخفف متر مکعب و برای اندازه گیری حجم است.برای محاسبه اینکه یک باری چند CBM است بایستی طول و عرض و ارتفاع را در هم ضرب کنید.مثلا فرض کنید بسته ای داریم به طول 3 متر در عرض 2 متر در ارتفاع 4.5 متر. معادله ما 3x2x4.5 = 27 CBM می شود.

البته همیشه بسته ها مربع یا مستطیل نیستند.برای اینکه CBM یک بسته استوانه ای شکل را اندازه بگیریم باید شعاع(نصف قطر) را داشته باشیم و انرا در فرمول 𝜋 x height x radius² = CBM بگذاریم.

در نهایت اگر بار شما حجمی باشد بر اساس حجم و اگر وزنی باشد بر اساس وزن به شما قیمت داده می شود.

هزینه حمل خرده بار از چین به ایران

هزینه حمل خرده بار از چین به ایران

هزینه هر CBM بسته به شرایط بار فرق می کند.بطور معمول هرچقدر وزن بر اساس تن یا CBM بالاتر برود هزینه هر cbm کاهش پیدا می کند.

چین بنادر مختلفی دارد و هزینه بندر شانگهای، شنزن، کینگ دائو، نینگبو و…. با هم متفاوت است.

پس هزینه حمل خرده بار از چین به ایران به 3 عامل بستگی دارد:

  • وزن
  • حجم
  • بندر بارگیری

البته در یکسری از بارهایی که ترم خرید آنها FOB (تحویل روی عرشه کشتی)نیستند وضعیت فرق دارد چون بایستی هزینه EXwork هم محاسبه کنیم که در اینصورت به ادرس دقیق محل بارگیری و نوع ترم خرید نیاز داریم.

ترم خرید برخی از بارها FCA است یعنی فروشنده بار را به انبار ما میفرستد و شرکت مرلید فقط باید قیمت انجام امور گمرکی چین را ارائه کند اما یک وقت هایی هم هست که فروشنده هیچ کاری را بر عهده نمی گیرد و ما علاوه بر پیکاپ کردن بار بایستی تمام کارهای گمرکی را هم خودمان انجام دهیم.

یک حالت بدتری هم وجود دارد اینکه فروشنده مجوز صادرات یا EXPORT LICENSE نداشته باشد که در این حالت مرلید می تواند بجای شیپر اکسپورت لایسنس برای شما بگذارد که هزینه ان 50 دلار می باشد.

اگر بخواهیم هزینه حمل هر CBM را به صورت حدودی بیان کنیم بین 50 تا 100 دلار (هر تن یا هر CBM)می باشد. البته باید مورد به مورد بارها بررسی شود. و این قیمت را فقط برای اطلاع مشتریان عزیز اعلام کردیم.

توجه داشته باشید قیمتی که ارائه شد از بنادر چین به بندر عباس می باشد و اکثر خرده بارها هم از بنادر چین به بندر عباس ارسال می گردد و به بندر خرمشهر و بندر بوشهر حمل خرده بار دریایی نداریم.

اگر برای محاسبه دموراژ بار خود مشکل دارید حتما به صفحه هزینه دموراژ کانتینر مراجعه نمایید.

حمل خرده بار از چین به دبی

یکی از راهای حمل بار از چین به دبی بصورت ته لنجی می باشد برای آشنایی بیشتر به مقاله حمل بار ته لنجی مراجعه نمایید.

حمل خرده بار از چین به دبی

معمولا اکثر خرده بارها بجز بارهایی که باید اول به دبی بروند، همگی مستقیم از چین به ایران می آیند و ما امکان حمل خرده بار از چین به دبی را هم داریم.

دو حالت وجود دارد که بارها ابتدا بایستی به دبی بروند و از آنجا به ایران ارسال شوند:

1-فروشنده در چین نمی تواند کالا را به یک شرکت ایرانی بفروشد یا بار را به مقصد بندر عباس ارسال کند.

2- بارها به دبی ارسال می شود تا از انجا به شکل دیگری وارد ایران گردد.این کار معمولا برای دور زدن هزینه های گمرکی انجام می شود.

اما در هر صورت مرلید امکان واردات خرده بار از چین به ایران از طریق دبی را دارد و قیمت آن هم بر مبنای per cbm  داده می شود. در این شرایط بارها به بندر جبل علی ارسال می شود چون مسافتی که باید از بنادر چین به این بندر طی شود کمتر است و در نتیجه هزینه آن نسبت به بندر عباس پایین تر در می آید.

حمل دریایی بار از چین برای چه بارهایی به شکل خرده بار مقرون به صرفه است؟

حمل دریایی بار از چین برای چه بارهایی به شکل خرده بار مقرون به صرفه است؟

یکی از سوالات رایج وارد کنندگان این است که با توجه به وزن و ابعاد بارم بهتر است آن را بصورت خرده بار حمل کنم یا فول کانتینر؟ در چنین شرایطی فقط نباید قیمت را در نظر بگیرید.

شاید یک باری داشته باشید که خیلی بزرگ است و زمانی که قیمت هر تن یا CBM را به شما می دهند متوجه شوید که حمل به صورت خرده بار مقرون به صرفه تر از حمل کانتینری باشد.اما نکته ای که خیلی از افراد به آن دقت نمی کنند این است که خرده بار در زمان طولانی تری حمل می گردد، هزینه ترخیصیه و قبض انبار آن نزدیک به یک بار کانتینری است.ضمن اینکه اسپیس گرفتن برای خرده بار بیشتر زمان می برد و سخت تر است.

بنابراین اگر فقط بحث هزینه است(زمان مهم نیست) و بار شما نزدیک به 8 تن می باشد بهتر است آنرا بصورت خرده بار حمل نماییم.دقت کنید که در حمل خرده بار نیاز به چک تضمین نیست و دموراژ زیادی هم به بار شما تعلق نمی گیرد.

اما اگر محدودیت زمانی دارید و قیمت ترخیصیه و قبض انبار هم برایتان مهم نیست بار را بصورت کانتینری بیاورید.

حمل خرده بار از چین به ایران بصورت هوایی

حمل خرده بار از چین به ایران بصورت هوایی

همانطور که در ابتدا گفتیم واژه حمل خرده بار از چین به ایران بصورت هوایی معنایی ندارد چون از یک کیلو بار تا چندین تن بار را می توان با هواپیما جابجا کرد.لازم است بدانید که قیمت های حمل هوایی از چین هفتگی تغییر می کند و برای استعلام دقیق قیمت به اطلاعاتی مثل وزن و ابعاد و ماهیت بار نیاز داریم.

در حال حاضر(پاییز 1402) امکان حمل بار از فرودگاه های شنزن، شانگهای، گوانجو و … میسر می باشد و شرکت مرلید می تواند بارهای شما را با قیمت های خیلی خوب به فرودگاه امام حمل کند.

در ایران هم بعد از رسیدن بار یک هزینه قبض انبار بایستی پرداخت نمایید و مابقی کارهای ترخیص را خودتان انجام دهید.

اما بطور کلی خرده بار در حمل هوایی بکار نمی رود و مخصوص حمل دریایی است.

توجه داشته باشید مرلید امکان حمل بارهای کم وزن(1 تا 50 کیلو) از چین را ندارد و بهترین قیمت ها را برای بارهای با وزن زیاد (یک تن به بالا) ارائه می دهد.

سوئیچ بارنامه در حمل خرده بار از چین

سوئیچ بارنامه در حمل خرده بار از چین

در مواردی که فروشنده کالا نمی تواند اسناد حمل را بنام ایران صادر کند نیاز داریم که بارنامه سوئیچ شود.کلیه امور مربوط به سوئیچ بارنامه و اسناد را شرکت مرلید می تواند انجام دهد.اما یک هزینه بسیار ناچیزی را برای اینکار دریافت می کند.

مرلید حتی می تواند برای شرکت هایی که‌ خودشان شرکت واسط در دبی یا هر کشور دیگری ندارند با همان مبلغ کم اطلاعات شرکت واسط را ارائه کند.در نتیجه می توانید بارتان را بدون اینکه شیپر متوجه شود به ایران حمل کنید.

نکته قابل توجه این است که مرلید کلیه ی هزینه های حمل را زمانی دریافت می کند که کالا به ایران رسیده باشد و‌ با تحویل دادن ترخیصیه و قبض انبار هزینه سوئیچ و سایر هزینه ها را دریافت می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *