۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

 ارسال هوایی مجسمه

 ارسال هوایی مجسمه

ارسال هوایی مجسمه بهترین روش برای سالم رسیدن اثار هنری به خارج از کشور است.

ارسال هوایی مجسمه

ارسال هوایی مجسمه

 ارسال هوایی مجسمه همواره از چالش بر انگیزترین نوع حمل بوده است.احتمالا میپرسید چرا ارسال مجسمه بویژه از ایران به خارج از کشور شرایط خاص و‌ دشواری دارد؟

به دلایل زیر ارسال هوایی مجسمه چالش بر انگیز است. شرکت مرلید و کارشناسان ما در تمامی مراحل در کنار شما حضور دارند.

مجسمه اثار هنری می باشد

برای اینکه بتوانیم یک اثر هنری را از کشور خارج کنیم باید از وزارت فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی مجوزهای لازم گرفته شود.توجه داشته باشید تنها فردی که صاحب اثر است میتواند با در دست داشتن خود مجسمه یا تصویر آن به وزارت فرهنگ و ارشاد مراجعه کرده و اثبات کند که خودش صاحب و خالق این اثر هنری است.

بعد از اینکه به مسئولان مربوطه ثابت شد این مجسمه از اثار شماست نامه ای خطاب به دایره فریت فرودگاه امام می نویسد مبنی بر اینکه خروج این مجسمه از کشور بلامانع است.

محدوذیت دسترسی به داخل مجسمه

این قضیه مخصوصا برای مجسمه های بزرگ صدق می کند که نمیتوان براحتی داخل آنرا بررسی کرد.و‌به همین دلیل از شک برانگیزترین کالاها برای حمل مواد مخدر و موارد غیر قانونی است.در نتیجه حراست و پلیس فرودگاه امام خمینی همیشه روی حمل مجسمه حساسیت نشان می دهند.

بنابراین ما بعنوان شرکت حمل از صاحب یا فرستنده مجسمه میخواهیم تا در کلیه مراحل و فرایند گمرکی مخصوصا ایکس ری، و هنگام بازرسی پلیس حضور داشته باشد تا توضیحات لازم را ارائه دهد.

چنانچه در مرحله ایکس ری موفق به بررسی داخل مجسمه نشوند انرا به HRCM یا بازرسی توسط سگ میفرستند.و حتی در صورتیکه بعد از این دو مرحله داخل مجسمه برای حراست ابهام برانگیز باشد ممکن است با ایجاد سوراخ ریز روی مجسمه به داخل ان دسترسی پیدا کنند.

لذا از صاحبان مجسمه درخواست داریم تمام این‌موارد را مد نظر داشته و‌ در کلیه ی مراحل ارسال حضور بهم برسانند تا هنگام ایکس ری توضیحات کاملی به مسئولان مربوطه ارائه کنند.

ارسال هوایی مجسمه

جنس مجسمه

بعضی از مجسمه ها هستند که مواد اولیه انها چوب یا گچ نیست و با فلز ساخته شده اند و معمولا صاحبان این اثار ادعا میکنند که جنس مجسمه از اهن یا فلز بی ارزش است اما ملاک گمرک فرودگاه برای تشخیص جنس کالا و مجسمه ها، ازمایشگاهی می باشد که خودش دارد.بعد از ازمایش، مسئولین ازمایشگاه نتیجه را به گمرک اعلام می کنند که ایا مواد اولیه مجسمه با فلزی که اظهار شده مطابقت دارد یا خیر. توجه داشته باشید این مرحله نه تنها زمانبر است بلکه هزینه جداگانه هم دارد.

پس 3 دلیلی که گفته شد اثار هنری بودن، غیر قابل دسترس بودن و مبهم بودن جنس مجسمه باعث می شود ارسال مجسمه خاص شود.

نحوه بسته بندی مجسمه

نحوه بسته بندی مجسمه

یک نکته ی مهم دیگر این است که مجسمه ها وابسته به جنسشان در حمل و نقل آسیب پذیر هستند.به همین دلیل خیلی ها حمل هوایی که امن ترین شیوه حمل است را انتخاب می کنند.اما جدای از اینها بایستی یک بسته بندی درست برای مجسمه ها ساخته شود.معمولا صاحبین کالاهای حساس و مجسمه های از جنس کاغذ، بسته بندی مناسبی برای بار در نظر می گیرند و انرا در باکس چوبی قرار می دهند.

باکس چوبی مطمئن ترین نوع بسته بندی برای حمل هوایی است که باید متناسب با ابعاد کالای شما ساخته شود، یعنی کاملا سفارشی ساز است.خوشبختانه با توجه به اینکه شرکت merlead کارگاه بسته بندی دارد میتواند فرایند ساخت باکس چوبی و بسته بندی نهایی را انجام دهد.

توجه داشته باشید برخی از کشورها با وارد شدن اقلام چوبی به کشورشان مشکل دارند به همین منظور حتما بایستی برای باکس چوبی گواهی سمپاشی گرفته شده و ضمیمه مدارک دیگر گردد.

برای اطلاع از هزینه حمل به صفحه محاسبه هزینه حمل بار بین المللی مراجعه نمایید.

مراحل ارسال مجسمه به خارج از کشور

حال که با دلایل خاص بودن ارسال مجسمه اشنا شدیم برویم سراغ فرایند ارسال که ما در مرلید می توانیم در تک تک مراحل کنار شما باشیم.چنانچه بار شخصی باشد و صاحب اثر بخواهد مجسمه ی خودش را (یک تا دو عدد) ارسال کند نیاز به کارت بازرگانی نیست و صفر تا صد کارهای مربوط به اظهار یا جواز گمرکی، بسته بندی، صدور بارنامه و ارسال کالا به فرودگاه مقصد را شرکت مرلید بر عهده می گیرد.

اما در صورتیکه تعداد مجسمه ها زیاد بوده و بار برای صاحب یک گالری باشد بایستی برای ارسال کارت بازرگانی قرار دهیم. اگر خود فرستنده کارت بازرگانی داشته باشد از آن استفاده می کنیم و در غیر اینصورت با کارت بازرگانی مرلید کالا را اظهار می نماییم.

  1. مجوز خروج مجسمه : که از وزارت فرهنگ و ارشاد گرفته شده را به ترخیصکاری که شرکت مرلید برایتان مشخص کرده است تحویل می دهید.
  2. آزمایشگاه (در صورت نیاز): مجسمه به ازمایشگاه فرستاده می شود تا جنس ان بررسی گردد.
  3. ارزیابی : کالا توسط ارزیاب، مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  4. بسته بندی مجسمه : مجسمه ها بسته بندی می شوند.
  5. صدور جواز : جواز گمرکی توسط ترخیصکار گرفته می شود.
  6. صدور بارنامه :  بر اساس کشور و فرودگاه مقصد، وزن و حجم مجسمه، بارنامه صادر می گردد و گواهی سم پاشی گرفته می شود.
  7. ایکس ری : بار در مرحله ایکس ری مورد بازرسی قرار می گیرد. و در نهایت ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *