۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

حمل بار ته لنجی

حمل بار ته لنجی

احتمالا اسم حمل بار ته لنجی را شنیده اید اما نمی دانید که این نوع حمل به چه معنا است.

حمل بار ته لنجی

حمل بار ته لنجی

حمل نقل ته لنجی یعنی بار داخل کشتی قرار می گیرد و به شکل غیر قانونی و بدون پرداخت حق گمرکی وارد کشور می شود.البته شاید واژه غیر قانونی چندان مناسب نباشد چراکه این روش حمل توسط صاحبان لنج و ملوانان و با استناد به آیین نامه مقررات واردات صادرات انجام می گیرد و طی آن ملوانان می توانند تا 6 بار 1500 دلاری را بدون پرداخت عوارض گمرکی به ایران وارد نمایند.

توجه توجه: اطلاعاتی که در ادامه این مقاله نوشته شده صرفا جهت اطلاع و آگاهی دادن بوده و شرکت مرلید هیچگونه خدمات ته لنجی ندارد و بارها را بصورت قانونی و با ارائه بارنامه حمل می نماید.

البته میزان واردات ته لنجی باید به اندازه مصرف شخصی باشد نه تجاری.و چنانچه میزان بار هر لنج بیشتر از مقدار مجاز باشد به آن قاچاق گفته می شود.اینگونه بارها از کشورهای مختلفی مثل چین و … به دبی فرستاده می شوند و از آنجا بصورت ته لنجی به بندرعباس و بنادر دیگر ارسال می گردند.

نکته ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که بارهای ته لنجی بدون هیچگونه ملاحظه ای به داخل کشتی انداخته می شود.یعنی نه استانداردهای حمل و نقل رعایت می شود و نه اینکه از نیروهای متخصص برای جابجایی استفاده می شود، در چنین شرایطی اگر بار شما در دسته بارهای حساس و شکننده قرار داشته باشد متاسفانه تضمینی وجود ندارد که بار سالم به دستتان برسد و احتمال خرابی و آسیب رسیدن محموله زیاد است.علاوه بر این از آنجاییکه بار بصورت قاچاق ارسال می شود ضمانتی وجود ندارد که اصلا بار به مقصد برسد.

قانون ته لنجی

قانون ته لنجی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم قانون ته لنجی هم در تعداد هم در ارزش کالا محدودیت دارد.چون فقط ۶ بار در سال و آنهم با ارزش ۱۵۰۰ دلار می توان بار بصورت ته لنجی جابجا کرد.

سومین قانون محموله های ته لنجی این است که بارها ماهیت تجاری نداشته باشند.در حال حاضر شرکت های زیادی بارهای تجاری خود را بصورت ته لنجی به ایران می آورند.

اما برای اینکه بارهای ته لنجی قانونی تلقی شوند بایستی حتما این سه شرط را داشته باشند.

با توجه به اینکه هدف اصلی شرکت مرلید واردات بارهای تجاری می باشد نه شخصی و بارهای ته لنجی نباید تجاری باشند، مرلید بهیچ عنوان خدمات بار ته لنجی ندارد و قیمت هم ارائه نمی کند.

برخی از افراد برای استعلام قیمت ته لنجی تماس می گیرند و فکر می کنند چون مطلب در خصوص ته لنجی نوشته شده حتما خدمات آن ارائه می گردد. در صورتیکه این مقاله صرفا جهت اشنایی و بالا بردن اطلاعات عموم مردم در خصوص بارهای ته لنجی می باشد.

حمل بار ته لنجی از دبی

حمل بار ته لنجی از دبی

برای حمل بار ته لنجی از دبی به ایران هم مشابه حمل بار قانونی به یکسری مدارک مثل قبض انبار، بارنامه، نامه ترخیص کالا، پیش فاکتور (پروفرما) و گواهی مبدا(Certificate of Origin) و کارت بازرگانی نیاز دارید.

مراحل حمل بار بصورت ته لنجی به این صورت است که شما کالای مورد نظرتان را خریداری می کنید و هزینه آنرا هم می پردازید.سپس از یک شرکتی که کار حمل بار ته لنجی از دبی را انجام می دهد درخواست کنید تا لنج متناسب با بار شما را انتخاب کرده و بارتان را به ایران بفرستد.

محموله ها معمولا در اسکله هایی مثل الشارجه دبی دریافت می شود و به بنادر مختلف ایران مثل بندر بوشهر، گناوه، دلوار و … ارسال می گردد.

لازم به ذکر است که شرکت مرلید به هیچ عنوان واردات ته لنجی انجام نمی دهد و تمامی کالاهای وارداتی را به شکل قانونی و با پرداخت عوارض گمرکی به ایران حمل می کند.

برای آشنایی با صادرات قانونی کالا به صفحه مراحل صادرات کالا از ایران مراجعه نمایید.

محموله های مجاز برای حمل ته لنجی

در حمل ته لنجی هیچگونه محدودتی در خصوص نوع کالا وجود ندارد و شما می توانید هر کالایی از پوشاک و پارچه گرفته تا تجهیزات صنعتی را با هر وزنی به کشور وارد کنید.

معمولا کالاهایی که وارد کردنشان به ایران ممنوع است مثل عطر و ادکلن، گوشی و لپ تاپ، لوازم آرایشی و … را بصورت ته لنجی و قاچاق به ایران حمل میکنند.

در نظر داشته باشید که بر اساس قوانین کشور ایران واردات یکسری از کالاها مثل مشروبات الکلی، وسایل قمار، اسلحه، مواد مخدر و … کلا ممنوع است و نه به شکل ته لنجی نه هیچ روش دیگر نمی توان آنها را به ایران وارد نمود.

حمل نقل ته لنجی

مدت زمان حمل نقل ته لنجی از دبی

مدت زمان حمل نقل ته لنجی به عوامل مختلفی مثل شرایط آب و هوایی دریا، مدت زمان بارگیری، زمان رسیدن لنج به هرکدام از بنادر ایران، کارهای ترخیص، شلوغی بندر و … بستگی دارد.اما بطور معمول بارهای ته لنجی بین 7 تا 21 روز کاری به ایران می رسند.

هزینه حمل بار بشکل ته لنجی چقدر است؟

هزینه حمل بار با لنجی بر اساس نوع کالای شما (خوراکی، پوشاک، تجهیزات و …)، وزن و ابعاد کالا، ارزش بار و نوع لنج محاسبه می شود.اما این هزینه به مراتب کمتر از روش های دیگر حمل است.

حمل بار ته لنجی از چین

برای حمل بار ته لنجی از چین به ایران در درجه اول باید کارت بازرگانی داشته باشید و یک شرکت خوب که امکان حمل بار با لنجی دارد را انتخاب کنید.با توجه به اینکه بارهای ته لنجی به جنوب ایران می رسند کالاها ابتدا از چین به دبی فرستاده می شوند و سپس از دبی به بنادر جنوبی ایران حمل می گردد.

حمل بار ته لنجی از چین

چرا واردات ته لنجی مورد پسند بازرگانان است؟

احتمالا می دانید که برای وارد کردن هر کالایی به ایران بایستی مالیات و عوارض گمرکی را هم پرداخت کنید.در برخی مواقع این هزینه ها به وارد کنندگان فشار می آورد و آنها را وادار می کند تا ریسک های حمل ته لنجی را بپذیرند و بار را بدون پرداخت عوارض گمرکی به ایران بیاورند. پس اولین دلیل انتخاب حمل ته لنجی کاهش هزینه هاست.

یکی دیگر از مزایای واردات ته لنجی دور زدن تحریم ها و وارد کردن کالاهای اروپایی آمریکایی و برند می باشد. معمولا کالاهایی مثل کفش های ورزشی اصل، لوازم آرایشی برند، لوازم خانگی خارجی و … از این طریق به ایران می آیند.

حمل ته لنجی یک راه قانونی برای کسب درآمد ملوانان و لنج داران جنوب کشور است و منجر به رونق اقتصادی در مناطق جنوبی ایرانی می شود.

 

اجناس ته لنجی چیست؟

اجناس ته لنجی مربوط به بارهایی می باشد که طی یک بارنامه و با یک لنج یا کشتی کانتینری جابجا نمی شوند و در واقع افرادی که می خواهند بار را بدون انجام تشریفات گمرکی در مبدا و مقصد تحویل بگیرند از این روش استفاده می کنند.

در صورتیکه می خواهید بار را بصورت قانونی و به شیوه کاملا امن و مطمئن به ایران وارد کنید توصیه ما این است که از روش ته لنجی استفاده ننمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *