۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

تعرفه گمرکی اثاث منزل

تعرفه گمرکی اثاث منزل

اگر قصد برگشت به ایران را دارید حتما اطلاع در مورد تعرفه گمرکی اثاث منزل برایتان مهم است.

برای مشخص کردن تعرفه گمرکی اثاث منزل ابتدا باید تعیین کنیم که اسباب اثاثیه ای که قرار است به ایران وارد شود نو است یا دست دوم و پس از اینکه این مورد معلوم شد می توانیم نوع تعرفه گمرکی را مشخص نماییم.

تعرفه گمرکی اثاث منزل برای لوازم نو

تعرفه گمرکی اثاث منزل

اخیرا خیلی از ایرانیانی که سالهاست در خارج از کشور مثل کانادا، امریکا، انگلیس، سوئد و … زندگی می کردند با قصد بازگشت به ایران سوالات زیادی راجع به نحوه حمل لوازم دست دوم و تعرفه گمرکی اثاث منزل می پرسند.مهمترین مساله برای انها این است که گمرک ایران بابت وسایلشان مالیات دریافت نکند تا بتوانند با کمترین هزینه وسایلشان را به ایران بیاورند و زندگی جدیدی را در کشورشان اغاز کنند.

البته عده ای از افراد هم هستند که بخاطر اینکه تازه به جمع وارد کنندگان پیوسته اند و اطلاع چندانی از قوانین ندارند بدنبال انتقال لوازم خانگی نو از کشورهای دیگر و اطلاع از تعرفه گمرکی آن در ایران هستند.

در ادامه به واردات لوازم نو و دست دوم به ایران خواهیم پرداخت.

جهت آگاهی از قوانین فریت بار به روکسل به صفحه ارسال بار به بلژیک مراجعه نمایید

تعرفه گمرکی اثاث منزل

تعرفه گمرکی لوازم منزل برای لوازم نو

اگر اقلامی که به کشور وارد می کنید جز لوازم نو هست(مواد اولیه برای تولید لوازم منزل نیست) باید بگوییم که واردات یخچال، تلویزیون و هرچیزی که داخل آشپزخانه می باشد به ایران ممنوع شده است بنابراین عملا تعرفه ای برای این موارد قرار داده نشده و این نوع کالاها ترخیص هم نمی شود.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که اینهمه لوازم خانگی که با برندهای مختلف در ایران موجود است از کجا به کشور می آید؟ این لوازم از طریق گمرکات به ایران وارد نمی گردند و معمولا بصورت ته لنجی و … به ایران حمل می گردند.

البته واردات برخی تجهیزات برای تولید لوازم خانگی ممنوعیت ندارد و بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ این حوزه واردات زیادی دارند، بویژه از چین و کره جنوبی. لازم به ذکر است به این شرکت ها که تسهیلات ویژه ای هم به جهت رونق تولید ملی داده می شود.

تعرفه گمرکی اثاث منزل برای کالاهای دست دوم

تعرفه گمرکی اسباب منزل برای کالاهای دست دوم

از همین ابتدا این سوال بوجود می آید که به چه اقلامی لوازم منزل دست دوم گفته می شود؟
لوازم منزل دست دوم فقط به کالاهایی اطلاق می گردد که صاحب آن مهاجری باشد که سالها در کشور دیگر زندگی کرده و حالا قصد دارد به کشورش ایران بازگردد و تمامی وسایل منزلش را نیز با خود بیاورد.

با توجه به اینکه مقدار چنین وسایلی زیاد است و نمی توان بصورت بار همراه آنرا به کشور وارد کرد بایستی طی یک بارنامه جدا به ایران ارسال گردد.نکته بسیار مهم این است: به لوازمی لوازم شخصی دست دوم گفته می شود که یک مسافری بتازگی از همان کشوری که وسایل ارسال شده است به ایران آمده باشد.

ملاک گمرک برای اینکه اثبات شود این وسایل متعلق به چنین مسافری است که بتازگی به ایران مهاجرت کرده، مهر خروج از آن کشور در پاسپورت شخص گیرنده کالا در ایران می باشد.

البته گمرک جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از موارد با افرادیکه تازه مهاجرت کرده اند و یکی دو ماه بعد بارشان را به ایران فرستاده اند راه می آید و قبول می کند این وسایل شخصی است و جهت خرید و فروش یا تجارت به کشور وارد نشده اند.

تعرفه گمرکی لوازم منزل برای کالاهای دست دوم

اگر به گمرک ثابت شد این لوازم شخصی و‌ دست دوم هستند معاف از مالیات خواهند شد و تعرفه گمرکی برای آنها در نظر گرفته نخواهد شد مگر اینکه یک‌ کالای لوکس گران قیمت داخل بار باشد که در اینصورت ارزیاب گمرک ارزش کالا را مشخص می کند و گیرنده بایستی یک درصدی از ارزش کالا را بعنوان تعرفه گمرکی یا مالیات پرداخت نماید.معمولا چنین اتفاقی نمیفتد مگر اینکه صاحب کالا با نام لوازم شخصی بخواهد کالایی را به قصد فروش وارد ایران کند.

البته این نکته را مد نظر داشته باشید وقتی می گوییم مالیات لوازم شخصی صفر است منظور این نیست که گیرنده نباید هیچ پولی بپردازد.یکسری فیش و تعرفه های ثابتی برای همه نوع کالای وارداتی وجود دارد که گیرنده بایستی پرداخت نماید. برای مثال هزینه قبض انبارحدود 4 میلیون می باشد.

چنانچه شخص هستید و از روند گمرکی اطلاع ندارید باید بگوییم که فقط در روزها و ساعات اداری(غیر از پنجشنبه و جمعه) برای ترخیص لوازمتان اقدام کنید تا ماموران گمرک ایران شما را راهنمایی کنند.ضمنا برای انجام این پروسه ۲-۳ ساعتی در باربری فرودگاه امام بار زمان نیاز دارید پس وقت خود را خالی کنید تا فرایند ترخیص بار بخوبی انجام گیرد.

بخاطر داشته باشید که کارت شناسایی معتبر بهمراه کپی بارنامه خود را حتما به همراه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *