۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

راهنمای خرید باکس حمل گربه مخصوص پرواز

راهنمای خرید باکس حمل گربه مخصوص پرواز

میخوای باکس گربه بخری؟پس راهنمای خرید باکس حمل گربه مخصوص پرواز را بخوان.

خیلی از افرادیکه قصد دارند گربه خودشان را با هواپیما به خارج از کشور حمل کنند از شرایط ارسال، اندازه و ویژگی های باکس گربه اطلاعی ندارند.این مقاله یک راهنمای خرید باکس حمل گربه مخصوص پرواز است که به شما کمک می کند قوانین و شرایط حمل گربه را بدرستی رعایت کنید.

راهنمای خرید باکس حمل گربه مخصوص پرواز

 

راهنمای خرید باکس حمل گربه مخصوص پرواز خارجی

در این راهنمای خرید باکس حمل گربه مخصوص پرواز اول استاندارهای یاتا را برای باکس گربه بیان می کنیم و سپس قوانین و استانداردهای خطوط هوایی خارجی را بصورت جداگانه توضیح می دهیم.

استاندارد یاتا برای ابعاد قفس گربه

استاندارد یاتا برای ابعاد قفس گربه

ابتدا بایستی حیوان را طبق عکس بالا اندازه گیری کنید:

A = طول حیوان از نوک بینی تا قاعده/ریشه دم.

B = ارتفاع از زمین تا مفصل آرنج.

C = عرض شانه ها یا عریض ترین نقطه (هر کدام بزرگتر است).

D = ارتفاع حیوان در حالت ایستاده طبیعی از بالای سر یا نوک گوش تا زمین (هر کدام بالاتر باشد).

 

توجه داشته باشید هنگام محاسبه ارتفاع داخلی باکس باید ارتفاع بستر هم به آن اضافه شود.

حداقل ابعاد داخلی باکس  برای یک گربه باید بصورت زیر باشد:

طول باکس = A + ½ B

عرض باکس = C x 2

ارتفاع باکس D = E + ملافه

نکته ی مهم دیگر این است که طبق استاندارد یاتا کنار گیره هایی که قسمت بالا و پایین باکس را به هم متصل می کند باید سوراخ هایی برای پیچ کردن باکس باشد.به عکس زیر توجه کنید.

جهت آشنایی با شرایط و هزینه فرستادن سگ به مقاله ارسال سگ به خارج از کشور مراجعه نمایید.

استاندارد خطوط هوایی خارجی برای باکس گربه

استاندارد خطوط هوایی خارجی برای باکس گربه

باکس گربه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا حیوان در آن احساس راحتی کند.باکس بایستی منافذ برای تهویه مناسب داشته و از طراحی مناسب و جنس خوبی برخوردار باشد.قطر ایرویز برای محافظت از حیوانات این حق را به خود می دهد که اگر باکس خیلی کوچک باشد حیوان را حمل نکند.

قفس باید بقدری بزرگ باشد تا حیوان براحتی بایستد، بچرخد و به طور طبیعی دراز بکشد.اندازه ها بر اساس همان استاندارد یاتا است.

 

Length = measurement of A + 1/2 B

Width = measurement of C x 2

Height = measurement of E = D + bedding

ظروف غذا باید در داخل باکس نصب شده باشد و طوری باشد که بتوان از بیرون آنرا پر کرد زیرا  اگر درب باکس را باز کنیم ممکن است حیوان فرار کند.

توجه کنید حداکثر دو حیوان بالغ که با هم سازگار باشند تا 14 کیلوگرم وزن می توانند در یک باکس قرار بگیرند.

اندازه استاندارد باکس حمل گربه

برای شناخت وسایلی که در پرواز نباید همراه خود داشته باشد به مقاله وسایل ممنوعه در فرودگاه امام خمینی مراجعه نمایید.

چرا اندازه استاندارد باکس حمل گربه مهم است؟

یکی از مهمترین مسائلی که خیلی از افراد در مورد باکس گربه رعایت نمی کنند سایز یا ابعاد باکس است.لازم است بدانید که خطوط هوایی خارجی استاندارهای مخصوص به خودشان را برای باکس پرواز دارند.

متاسفانه زمانیکه کارشناسان به صاحب گربه اعلام می کنند که باکس گربه تان کوچک است و باید حداقل دو سایز بزرگتر تهیه کنید فکر می کنند که برای بالا بردن هزینه ها این حرف را می زنیم در صورتیکه لاین های خارجی ممکن است بخاطر یک میلیمتر کوچک بودن باکس، رزرو شما را باطل کنند و مجبور شوید گربه را ببرید و بعد از تهیه یک باکس مناسب و رزرو مجدد خط، برای مجوز کردن گربه به فرودگاه امام بازگردید.

یکی از خط های هوایی که بشدت در مورد ابعاد باکس گربه سختگیر است خط هوایی قطر می باشد البته این به معنای این نیست که خط های دیگر مثل امارات، فلای دبی، ترکیش و …نقض قوانین می کنند بلکه منظور ما این است که قطرایرویز قوانین سفت و سخت تری دارد و حتی روی یک سانت کم و زیاد بودن ابعاد حساس می باشد.

در نتیجه اگر به شما اعلام شد که باکس بزرگتری برای گربه تهیه نمایید مقاومت نکنید.چون با یک اشتباه امکان دارد تمام برنامه هایتان به هم بخورد و از طرف دیگر رزرو مجدد لاین برای حمل گربه شما زیاد طول بکشد و در این فاصله گواهی سلامت و اجازه خروج گربه و سایر مدارک انقضا شود.

از طرف دیگر اگر مقصد شما برای ارسال گربه اروپا باشد و خود صاحب گربه به مقصد رسیده باشد فقط 5 روز وقت دارید که گربه را هم به آنجا بفرستید در غیر اینصورت به هیچ عنوان امکان حمل وجود ندارد مگر اینکه صاحب گربه مجدد به ایران برگردد و دوباره برای حمل گربه اقدام کند.

باکس حمل گربه برای ایرلاین قطر

باکس حمل گربه برای ایرلاین قطر

قانون حمل حیوان زنده برای تمام ایرلاین ها یکی است و تمام انها از قوانین یاتا(انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی) پیروی می کنند.اما بعضی از ایرلاین ها علاوه بر در نظر گرفتن قوانین یاتا یکسری دستورالعمل های سختگیرانه تری دارند که این قوانین به روز شده بصورت متناوب در کتاب های یاتا چاپ می شود.

خط هوایی قطر هم مثل سایر خطوط ملزم هست که باکس ها را طبق قوانین یاتا اندازه گیری کرده و تمامی قوانین را اجرا کند.اما نکته ای که باید ذکر کنیم این است که خط هوایی قطر اندازه ها را به سمت بالا گرد می کند و حتی یک میلیمتر هم تخفیف نمی دهد.به همین دلیل اگر قصد دارید گربه خود را با قطر ارسال کنید هنگام خرید باکس حتما اندازه ها را دست بالا حساب کنید تا خدای نکرده باکس گربه موقع انجام کارهای حمل از سوی مسئول ایرلاین رد نشود.

باکس های حمل حیوانات تا سایز 8 در بازار موجود است اما اگر ابعاد حیوان بزرگتر از این ها باشد حتما لازم است که برایش طبق استاندارهای یاتا باکس ساخته شود.

معمولا برای گربه ها چنین موردی پیش نمی آید که لازم باشد باکس بسازیم اما در خصوص سگ ها خیلی وقتها لازم است که باکس مخصوص ساخته شود.

اگر نیاز به ساخت باکس دارید مرلید می تواند این کار را برای شما انجام دهد.بنابراین برای سفارش ساخت باکس های بزرگ و حمل پت خود با قطر ایرلاین با ما تماس بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید باکس حمل گربه مخصوص پرواز»

ریحانه علیزاده گفت:

سلام
معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *