۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

وسایل ممنوعه در فرودگاه امام خمینی

وسایل ممنوعه در فرودگاه امام خمینی

وسایل ممنوعه در فرودگاه امام خمینی کدامند؟با ما همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

برای خیلی از افراد قبل از رفتن به خارج از کشور این سوال پیش می آید که وسایل ممنوعه در فرودگاه امام خمینی و وسایل ممنوعه در پرواز خارجی چه چیزهایی هستند.در این مطلب به تمام اقلامی که نباید در بار شما قرار داشته باشد می پردازیم.

وسایل ممنوعه در فرودگاه امام خمینی

وسایل ممنوعه در فرودگاه امام خمینی

وقتی می خواهیم در مورد وسایل ممنوعه در فرودگاه امام خمینی صحبت کنیم باید شرایط مختلفی را بررسی نماییم. وسایل ممنوعه در پرواز خارجی معمولا در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:
وسایل ممنوعه در پرواز خارجی

وسایل ممنوعه در کابین هواپیما

همانطور که می دانید در همه جای دنیا مسافران حق ندارند یکسری از وسایل را با خودشان داخل هواپیما بیاورند.شما چه از ایران به خارج از کشور بروید و چه از نقاط مختلف دنیا بخواهید به ایران پرواز کنید در هر صورت نمی توانید موارد زیر را با خودتان داخل هواپیما حمل کنید:

لیست اقلام ممنوعه در چمدان کابینی:

  • باتری های سلول خشک
  • چاقو، قیچی، چاقوهای ارتش سوئیس و سایر ابزار تیز
  • ماکت های اسباب بازی از سلاح های گرم و مهمات
  • سلاح هایی مانند شلاق، نانچیکو، باتوم یا تفنگ بی حس کننده
  • دستگاه های الکترونیکی که قابلیت خاموش شدن ندارند
  • آئروسل ها(اسپری، نوشیدنی ها، شامپوها، لوسیون های برنزه کننده و …) و مایعات

برای ارسال حیوان خانگی شرایط خاصی وجود دارد، برای اطلاعات بیشتر به صفحه ارسال سگ به خارج از کشور مراجعه نمایید.

کالاهایی که نمی توان از ایران خارج کرد

دسته دوم کالاهایی هستند که گمرک ایران روی انها حساس است و ورود یا خروجش را ممنوع کرده است.یکسری از اقلام هستند که جزء آثار باستانی و میراث فرهنگی کشور به حساب می آیند مثل اشیای عتیقه.صادرات این کالاها به خارج از کشور همیشه ممنوع است و این قانون تغییر نمی کند.

از دیگر کالاهایی که صادراتشان ممنوع است می توان به مشروبات الکلی، وسایل قمار، مواد مخدر، اسلحه، گوشت خوک و هرچیزی که خلاف شرع و قانون باشد اشاره کرد.

کالاهایی که مجوز واردات به خارج از کشور را ندارند

برویم سراغ کالاهایی که ایران هیچ حساسیتی روی آنها ندارد یعنی براحتی می تواند انها را از گمرک ایران رد کرده و به خارج از کشور ارسال نماید اما کشور مقصد اجازه ورود چنین کالاهایی را نمی دهد.مثلا قرص استامینافون یا کلا دارو یکی از مواردی می باشد که کشورهای خارجی ورودشان را ممنوع کرده است.

کالاهای غیر مجاز در فریت مسافری

کالاهای غیر مجاز در فریت مسافری

برخی از مسافران هنگام رفتن به خارج کشور به غیر از چمدان های مجاز خود اضافه بار هم دارند که معمولا انرا فریت می کنند.شاید شنیده باشید که بارهای زیاد و با ابعاد بزرگ را فقط بصورت فریت می توان حمل کرد و از طرف دیگر هم در این روش مسافر می تواند انواع وسایل را در بار بگذارد.اما توجه داشته باشید که در فریت هم همراه داشتن یکسری از کالاها ممنوع است.

بار نباید شامل باتری، اهنربا، مایعاتی مثل عطر، ادکلن، اسپری، لوازم آرایش، آبلیمو، سرکه، شوینده ها، شیره انگور یا خرما، ترشی، رب، عسل و … باشد.قرار دادن هرگونه گاز، ماده پودری، زعفران، فرش دستبافت، تابلو نقاشی ممنوع می باشد.

در خصوص حمل تابلو نقاشی اگر خودتان صاحب اثر باشید بایستی قبل از فریت کردن بار دو نامه از میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و همچنین خانه هنرمندان تهیه نمایید تا مجوز ارسال بارتان را داشته باشیم.

حمل فرش دستبافت به برخی از مقاصد به طور کلی ممنوع است اما با دریافت مجوز گمرکی و پرداخت هزینه بیشتر امکان ارسال فرش دستبافت هم وجود دارد.

اسپانیا از جمله کشورهاییست که روی مواد خوراکی حساس می باشد، جهت اطلاعات بیشتر به صفحه ارسال بار به اسپانیا مراجعه نمایید.

کالاهای غیر مجاز در کارگو

کالاهای غیر مجاز در کارگو

در مواقعی که صادرکننده هستید و می خواهید نمونه محصولات خود را کارگو کنید هم باید دقت کنید که تمام نمونه ها را نمیتوان براحتی حمل کرد چون خطوط هوایی ایرانی یا خارجی ممکن است از حمل برخی از کالاها خودداری کنند.

چنانچه می خواهید نمونه تجاری از مواد پودری یا مایع را به خارج بفرستید با داشتن شرایط زیر امکان پذیر است:

  • تولید کننده باشید و پروانه بهره برداری داشته باشید
  • فرم MSDS داشته باشید
  • کارت بازرگانی داشته باشید.

اما بعضی از کالاها هستند که بصورت دوره ای اجازه صادرات دارند.یعنی بصورت موقتی صادرات آنها ممنوع یا آزاد می شود.برای اطلاع داشتن از اینکه چه وقت هایی می توان این اقلام را صادر کرد باید از اتاق بازرگانی سوال نمایید.این کالا می توانند ارد، گندم، جو، چای، شیر خشک و … باشند.

یک زمان هایی دولت برای حمایت از حقوق تولید کننده اجازه نمی دهد که آن محصول توسط فرد دیگری(واسطه) به خارج از کشور صادر شود.معمولا تولیداتی که برند هستند و در ایران اسم و رسمی دارند را فقط خود شرکت تولید کننده می تواند صادر نماید. اما اگر فرد یا شرکت صادر کننده بتواند از خود تولید کننده نامه ای جهت کسب اجازه صادرات تهیه کند صادرات برای آنها بلامانع است.

مثلا برای کشور آلمان واردات فراورده های داوریی و مواد مخدر ممنوع است و فقط در صورتیکه نسخه پزشک داشته باشید می توانید مقدار کمی از دارو را با خودتان داخل کابین داشته باشید.

وسایل آتش بازی از دیگر اقلامی است که وارداتش به آلمان ممنوع است و مجازات دارد.واردات برخی از نژادهای سگ که خطرناک هستند برای حفظ نظم و جان عموم مردم غیر مجاز می باشد.

ورود نشریات یا رسانه هایی که برای نواجوانان مضر است و به خردسالان آسیب می رساند ممنوع می باشد.واردات دارایی های فرهنگی یک کشور مثل آثار هنری و … بخاطر جلوگیری از جابجایی غیر مجاز این کالاها غیر قانونی می باشد.

یکی دیگر از مواردی که بتازگی ورودش به آلمان ممنوع شده غذا و مواد خوراکی است.تا پیش از این تمامی مسافران می توانستند در کنار سایر وسایلشان خوراکی هم بصورت فریت ببرند اما در اردیبهشت ماه سال 1402 به تمامی مسافرانی که می خواهند بارشانر ابه آلمان فریت کنند توصیه می کنیم که از قرار دادن هرگونه آجیل وخوراکی در بار خودداری نمایند.

لیست داروهای ممنوعه در فرودگاه امام خمینی

لیست داروهای ممنوعه در فرودگاه امام خمینی

وقتی صحبت از لیست داروهای ممنوعه در فرودگاه امام خمینی می شود باید این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است بر اساس قوانین کشور مبدا حمل برخی داروها ممنوع نباشد اما در کشور مقصد بخاطر واردات یا همراه داشتن دارو به شما سختگیری کنند.

به همین دلیل خیلی مهم است که حتی الامکان از همراه داشتن دارو خودداری کنید و اگر شرایط شما خیلی خاص است حتما نسخه رسمی پزشک که چنین دارویی را برایتان تجویز کرده داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید انرا ارائه دهید.

اما به طور کلی داروهایی که حاوی مرفین، متادون، اپیوم، دیفنوکسیلات، کدئین فسفات می باشند یا داروهای تزریقی مثل الفتانیل، نالوکسال، پتیدین و …در تمام دنیا جزء اقلام ممنوعه در هواپیما شناخته می شوند و چنانچه این داروها را با خود داشته باشید قطع به یقین جریمه خواهید شد.

توجه داشته باشید که داروهای با نسخه پزشک را هم فقط می توانید به مقدار محدود با خودتان بیاورید و بهتر است که انها را به همراه نسخه و در بسته بندی خاص خودش بطور جداگانه در دسترس قرار دهید تا هر زمان که ماموران گمرک از شما خواستند آنرا ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *