۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال سگ به خارج از کشور

ارسال سگ به خارج از کشور

ارسال سگ به خارج از کشور شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

امروزه خیلی از خانواده ها یک حیوان خانگی دارند و دوست دارند هرکجای دنیا که باشند پت را هم با خود ببرند.در این مطلب قصد داریم نحوه ارسال سگ به خارج از کشور را برایتان توضیح دهیم.

ارسال سگ به خارج از کشور

ارسال سگ به خارج از کشور

ارسال سگ به خارج از کشور کار چندان ساده ای نیست.از آنجاییکه کشورهای خارجی برای ورود سگ به منطقه خودشان قوانین خاصی دارند و از طرفی هم کشور ایران مقررات مشخصی را برای خروج حیوانات خانگی در نظر گرفته است لذا برای بردن سگ به خارج از کشور بایستی از یکسری مراحل عبور کرده و مدارک اعلام شده را تهیه نمایید.

ما در ادامه این مقاله بطور کامل توضیح می دهیم که برای حمل سگ به خارج از کشور چه کارهایی باید انجام دهید و چه مدارکی را آماده کنید.

اگر هر حیوان خانگی دیگری مثل گربه، پرنده و … دارید و می خواهید با شرایط ارسال آنها به خارج از کشور آشنا شوید به مقاله حمل حیوانات با هواپیما مراجعه فرمایید.

شیوه ارسال سگ به خارج از کشور

شرایط بردن سگ به خارج از کشور

شیوه ارسال سگ به خارج از کشور چگونه است؟معمولا سگ را به چند حالت می توانیم به خارج از کشور ببریم.

در صورتیکه مسافر باشید، خط هوایی ترکیش ایرلاینز این اجازه را می دهد که سگ را با خودتان داخل کابین حمل کنید.اما یکسری شرایط و قوانین برای شما گذاشته شده که حتما باید آنرا رعایت کنید.احتمالا می پرسید این قوانین چیست؟

-حیوانات خانگی باید حتما همجنس باشند

-باکس حیوان باید زیر صندلی مسافر جا شود

اگر می خواهید قوانین کامل حمل پت با ترکیش را بخوانید به کارگو ترکیش ایرلاین مراجعه نمایید.

اما در یکسری از موارد هست که سگ مسافری ندارد یا اینکه مسافر دارد ولی امکان حمل آن با خود فرد وجود ندارد.در چنین شرایطی باید سگ را کارگو کنید.

کارگوی سگ چیست؟

در این روش بایستی سگ را با یک بارنامه جداگانه به مقصد مورد نظر بفرستید.نحوه کار هم به این صورت است که سگ 3 ساعت قبل از پرواز مسافر به قسمت کارگو فرودگاه امام تحویل داده می شود و سپس به مقصد نهایی ارسال می گردد.یعنی پت و مسافر همزمان پرواز می کنند اما بارنامه پت جداگانه است و زمانیکه به مقصد رسیدید بارنامه را به گمرک تحویل می دهید و سگ خود را دریافت می کنید.

حال اگر پت مسافر نداشته باشد، فرستنده بایستی کارهای ارسال را انجام دهد و بعد از تایید نهایی، پت را 3 ساعت قبل از پرواز  به فرودگاه امام بیاورد و آنرا به قسمت بار تحویل دهد.پت با پرواز مشخص شده ارسال شده و زمان رسیدن ان هم به گیرنده اطلاع داده می شود.

شرایط بردن سگ به خارج از کشور

شرایط بردن سگ به خارج از کشور

شرایط بردن سگ به خارج از کشور کمی پیچیده و دشوار است.همانطور که در بالا گفتیم برای بردن پت به خارج کشور هم قوانین کشور مبدا و مقصد و هم قوانین خطوط هوایی بایستی رعایت شود.

از آنجاییکه هم سگها نژادهای مختلفی دارند و هم خطوط هوایی به مقاصد مشخصی حمل پت انجام می دهند، نمی توانیم بگوییم که هر نژادی را کدام خط حمل می کند.بنابراین شما نژاد سگ و مقصد مورد نظر را به کارشناسان ما اعلام کنید تا مناسبترین خط هوایی را بر اساس نژاد پت به شما معرفی کرده و قوانین خط را اعلام نمایند.

از قوانین خطوط هوایی که بگذریم میرسیم به مدارکی که برای بردن سگ به خارج از کشور نیاز دارید.

مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • شناسنامه و صفحات واکسن با تاریخ میلادی به همراه میکروچیپ (توجه داشته باشید حداقل سن حیوان باید 4 ماه تمام باشد)
  • گواهی خروج یا سلامت از اداره کل دامپزشکی(این گواهی 7 روز تا رسیدن پت به مقصد اعتبار دارد)
  • داشتن لیبل انگل تراپی در شناسنامه(این گواهی 14 روز تا رسیدن پت به مقصد اعتبار دارد)
  • تهیه اجازه ورود از کشور مقصد (در ادامه توضیح داده می شود)
  • تهیه تیتر هاری (در ادامه توضیح داده می شود)

توجه کنید که شناسنامه، گواهی خروج و لیبل انگل تراپی برای تمامی سگ ها(تمامی مقاصد) مورد نیاز است و برای خروج سگ از ایران باید انرا به گمرک ارائه دهیم.بنابراین باید تمام مدارک را بدون کم و کاست تهیه کنید.

اما در خصوص تیتر هاری باید بگوییم که برخی از کشورها برای ورود پت به کشورشان حتما انرا نیاز دارند مثل اتحادیه اروپا، دبی و … اما یکسری از کشورها مثل آفریقا به تیتر هاری نیاز ندارد.به همین خاطر باید کیس به کیس بررسی شود تا بینیم برای پت شما تیتر هاری لازم است یا خیر.

تیتر هاری چیست

تیتر هاری چیست ؟

اجازه دهید ببینیم تیتر هاری چیست چون ممکن است برخی از افراد اسم آنرا هم نشنیده باشند.

کشورها و خطوط هوایی برای اینکه مطمئن شوند سگ شما واکسن هاری را دریافت کرده است به یک تستی تحت عنوان تیتر هاری نیاز دارند.اگر در این آزمایش به مقدار کافی انتی بادی برای خنثی کردن هاری وجود داشته باشد یعنی حیوان خانگی واکسینه شده و نسبت به هاری مصون است.توجه داشته باشید برخی از کشورها برای معاف کردن پت از قرنطینه به این گواهی نیاز دارند.

اجازه ورود چیست ؟

اما برویم سراغ اجازه ورود.داشتن اجازه ورود هم به کشور مقصد بستگی دارد.مثلا برای بردن سگ به امارات و آمریکا حتما باید اجازه ورود تهیه کنید.اما بعضی مقاصد برای ورود سگ به کشوران اجازه ورود نمی خواهند.

هزینه خروج سگ از کشور

هزینه خروج سگ از کشور به نژاد، مقصد، خط هوایی حامل و اندازه باکس سگ بستگی دارد.

معمولا باکس 1، 2 و 3 یک قیمت دارند اما باکس های بزرگتر 4، 5، 6، 7 و 8 هرکدام قیمت متفاوتی دارند و باید از قبل هزینه آنرا با ما چک کنید.

دلیل افزایش قیمت بر اساس نوع باکس وزن حجمی می باشد برای آشنایی بیشتر با این مبحث مقاله وزن حجمی در حمل و نقل را مطالعه نمایید.

بردن سگ به داخل کابین هواپیما

بردن سگ به داخل کابین هواپیما

بردن سگ به داخل کابین هواپیما فقط در برخی از ایرلاین ها مجاز است و اکثر خطوط هوایی در دنیا اجازه ورود حیوان را به داخل کابین نمی دهند.

معروفترین ایرلاینی که اجازه می دهد سگ یا پت را داخل کابین ببرید خط هوایی ترکیش است.البته این بدان معنا نیست که شما هر نوع پت با هر نژاد و اندازه را بتوانید داخل کابین ببرید.خط هوایی ترکیش یکسری محدودیت هایی برای حمل پت در نظر گرفته است.

مثلا سگ یا پت باید داخل باکس استاندارد یاتا باشد و ان باکس زیر صندلی هواپیما جا بشود.همین امر باعث شده که خیلی از افراد نتوانند سگ های بزرگ را همراه خود ببرند.

بعضی از افراد می گویند که ما نمی توانیم سگ را با کارگو حمل کنیم آیا امکان دارد آنرا داخل کابین قبول کنند ؟ در برخی مواقع کشور مقصد ممکن است اجازه ورود سگ را ندهد.این یعنی به هیچ طریقی نمی توانید سگ را به آن کشور وارد کنید.

فرم انکس چیست؟

فرم انکس چیست؟

برای ارسال سگ و به طور ملی حیوان خانگی( پت) به اتحادیه اروپا فرم انکس نیاز است.این فرم به زبان انگلیسی و شامل اطلاعات فرستنده، گیرنده و اطلاعات مربوط به سگ یا پت از جمله واکسیناسیون و … در آن نوشته شده است.

بطور معمول از جایی که برایتان تیتر هاری تهیه کرده اند می توانید فرم انکس را دریافت کنید که توسط دامپزشک باید مهر و امضا شود.

بهتر است فرم انکس فقط به زبان کشور مقصد نباشد و به زبان کشور انگلیسی هم تهیه گردد مثلا برای المان غیر از انکس المانی انکس انگلیسی هم داشته باشید چون برخی ایرلاین ها پت را به کشور واسط برده و از انجا به اتحادیه اروپا میفرستند.بنابراین در کشور واسط ممکن است مدارک چک شود. بنابراین باید به زبان انگلیسی باشد که بتوانند انرا چک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *