۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه دبی

اگر تا بحال به دبی سفر کرده باشید شکوه و عظمت فرودگاه دبی حتما در خاطرتان مانده.

ما در این مقاله به بررسی فرودگاه های بین المللی دبی پرداخته ایم و شما را با امکانات و خدمات رفاهی این فرودگاه آشنا می کنیم.

فرودگاه دبی

فرودگاه دبی

اصلی ترین فرودگاه دبی یا dxb کجاست؟دبی یک شهر فوق العاده و مجلل است که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می کند.2 فرودگاه بزرگ در شهر دبی واقع شده است.

  • فرودگاه بین المللی دبی(ِ DXB یا OMDB)
  • فرودگاه بین المللی آل مکتوم(DWC یا OMDW)

فرودگاه دبي

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی اصلی ترین فرودگاه امارات متحده عربی است که در 30 سپتامبر 1960 افتتاح شد.این فرودگاه در حال حاضر بیش از 85 میلیون مسافر را در سال جابجا می کند.

این فرودگاه با کمک صدها شرکت هواپیمایی چیزی حدود 240 مقصد را در 6 قاره به هم متصل کرده است.

با این اعداد و ارقام می توانیم بگوییم که فرودگاه پیشرفته دبی سریع ترین فرودگاه در حال رشد و جزء پر تردد ترین فرودگاه های دنیا است.

فاصله فرودگاه تا شهر دبی 8 و نیم کیلومتر است که مسافران می توانند از طریق تاکسی، اوبر، اسکای باس و مترو به آنجا بروند.بی شک مترو ارزانترین روش برای رسیدن به شهر است و هزینه ی آن 50 تا 100 درهم می باشد.

اگر غلاقه مند به آشنایی با انواع وسیله نقلیه هوایی هستید حتما صفحه حمل و نقل هوایی را مطالعه نمایید.

فرودگاه امارات

خدمات و امکانات فرودگاه دبی

1-غذا و نوشیدنی:

فرودگاه باشکوه دبی انتخاب های متعددی را برای غذاخوردن پیش روی شما می گذارد.از انواع غذاهای هندی، تایلندی گرفته تا ایتالیایی و ژاپنی را می توانید در این فرودگاه پیدا کنید.همچنین کافه ها و رستوران های زنجیره ای خوب دنیا مثل استارباکس، پینکبری و … هم در این فرودگاه هست که 24 ساعته باز می باشند.

2-سالن های استراحت:

برای آشنایی با قوانین حمل (اضافه بار مسافری) خط هوایی امارات به صفحه کارگو امارات مراجعه نمایید.

خوشبختانه این فرودگاه امارات در تمامی نقاط، قسمتهایی را برای استراحت مسافران در نظر گرفته است تا بتوانند بین پرواز کمی ریلکس کنند.البته این امکانات فقط برای مسافران درجه یک نیست بلکه همه مسافران با پرداخت هزینه ورودی می توانند از آن استفاده کنند.این امکانات شامل غذای عالی، نوشیدنی، فضای راحت، وای فای با سرعت عالی و … است.

3-خرید:

خیلی از مسافران عاشق خرید بدون مالیات از فرودگاه ها هستند.در فرودگاه بین المللی دبی همه چیز از تنقلات و سوغاتی گرفته تا بوتیک های لباس و برندهای معروف دنیا پیدا می شود.با خرید و دریافت بلیط های قرعه کشی می توانید شانس برنده شدن پول، طلا، اتومبیل و … را داشته باشید.

امکانات فرودگاه دبی

4-خدمات اسپا و ماساژ:

در تمام ترمینال های فرودگاه سالن های اسپا وجود دارد که خدمات ماساژ ، رایحه درمانی، اسکراب بدن، اصلاح و آرایش مو، مانیکور، پدیکور و …. را ارائه می دهند.

5-باغ زن:

در ترمینال 3 فرودگاه یک باغ سرپوشیده معروف به زن گاردن وجود دارد که یک بهشت به تمام معنا برای ریلکس کردن و رسیدن به آرامش است.در این باغ حوض ماهی، درختان سرسبز و نیمکتهایی هست که می توانید روی آن بنشینید و به صدای آب گوش دهید.

6-فضا برای کار:

یک مرکز تجاری و اتاق ملاقات در هتل بین المللی دبی وجود دارد که خدماتی مثل دسترسی به اینترنت، فتوکپی، فکس، منشی و …ارائه می کند و بدرد کسانی می خورد که می خواهند کارهای معلق خود را تمام کنند.

محل خواب ذر فرودگاه دبی

7-فضای مناسب برای خوابیدن:

اگر سفر شما طولانی است و یا ساعت ها باید برای پرواز بعدی تان منتظر بمانید فرودگاه دبي برای شما امکانات خوبی در نظر گرفته است.

13 اتاقک خواب که به Snooze Cube معروف هستند در ترمینال 1 واقع شده اند که برای 2 ساعت اجاره داده می شوند.

سالن Sleep n’ Fly هم در ترمینال 3 وجود دارد که دارای چندین کپسول خواب مناسب برای 1 تا 2 نفر می باشد.

در آخر هم هتل بین المللی دبی هست که با 253 اتاق در ترمینال 3 واقع شده.این هتل اتاق های خود را بصورت 6، 12 و 18 ساعته اجاره می دهد و امکاناتی نظیر سونا و استخر، باشگاه ورزشی، اسپا و …دارد.قیمت اجاره این اتاق ها از 650 درهم به بالا است.

فرودگاه دبی ترمینال 2

فرودگاه دبی ترمینال 2 مخصوص چیست؟

فرودگاه بزرگ دبی شامل 3 ترمینال بنام های 1 و 2 و 3 و چهار کانکس می باشد.

فرودگاه دبی ترمینال 1 ایرلاین هایی مثل بریتیش ایرویز، لوفتانزا، سعودی و بسیاری از خطوط هوایی دیگر را هندل می کند و متروی فرودگاه که در این ترمینال است، قسمت پروازهای ورودی و خروجی را به هم متصل می کند.

در فرودگاه دبی ترمینال 2 در مسافت دورتری از فرودگاه قرار گرفته است. طبقه اول ترمینال 2 مختص پروازهای ورودی بوده و در طبقه دوم آن سالن های گیت، سالن انتظار، فود کورت و … قرار دارند.

فرودگاه دبی ترمینال 2 برای اداره ی خطوط هوایی ارزانتر مثل Air India Express و flydubai می باشد. در این ترمینال فرودگاه دبی مسافران ایرانی زیادی دیده می شوند.

ترمینال 3 مخصوص خطوط هوایی امارات است.از آنجاییکه این ترمینال بزرگترین ترمینال فرودگاهی در جهان است یک قطار زیرزمینی بسیار عالی تعبیه شده که دسترسی به ترمینال 3 را راحت تر می کند.

لازم به ذکر است که ترمینال 1 و 3 مستقیما به مترو دبی راه دارند.همچنین ترمینال 1 و 2 از خیلی نظرها به خوبی ترمینال 3 نیستند.

برای آشنایی با بهترین فرودگاه ها به صفحه بزرگترین فرودگاه جهان 2022 مراجعه نمایید.

فرودگاه بین المللی آل مکتوم(DWC یا OMDW)

فرودگاه بین المللی آل مکتوم که مرکز جهانی دبی هم نامیده می شود در جنوب شهر و در منطقه در حال رشد دبی جدید ساخته شده است.این فرودگاه در 27 ژوئن سال 2010 برای عملیات باربری و بعدها در اکتبر سال 2013 به منظور پروازهای مسافری(5 تا 7 میلیون مسافر) راه اندازی و افتتاح شد. این فرودگاه یک باند 4.5 کیلومتری دارد.

هم اکنون این فرودگاه در حال ساخت است و پیش بینی شده که بعد از اتمام به بزرگترین فرودگاه کره زمین تبدیل خواهد شد.بر اساس تخمین های زده شده این فرودگاه قادر است 160 میلیون مسافر و بیش از 12 میلیون تن بار را جابجا کند.

در حال حاضر فرودگاه آل مکتوم بعنوان قطب اسکای کارگو و فلای دبی به مسافران خدمت می کند.

این فرودگاه در 37 کیلومتری شهر دبی قرار گرفته. کم هزینه ترین راه برای رفتن به مرکز شهر استفاده از مترو می باشد که بین 59 تا 74 درهم قیمت دارد.البته اتومبیل های اجاره ای هم هستند که حدود 150 درهم برای شما هزینه دارند.تاکسی، اوبر و اسکای باس هم گزینه های دیگری برای رفتن به شهر دبی می باشند.

 

امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه آل مکتوم

از آنجاییکه این فرودگاه هنوز در حال ساخت است شاید خیلی نتواند رضایت مسافران را جلب کند.چون یک قسمت هایی از فرودگاه هنوز درست کار نمی کند.اما بهرحال تمام خدمات رفاهی که در فرودگاه دبي بود در این فرودگاه هم هست.

3 کافه معروف استارباکس، مک دونالد و کوستا در فرودگاه ال مکتوم افتتاح شده که همیشه باز نیستند و همچنین امکاناتی مثل وای فای، صرافی، ATM ، سالن مراقبت از نوزاد، داروخانه، اتاق سیگار، امکانات دوش گرفتن و خرید در سراسر این فرودگاه وجود دارد که می تواند تا حدی نیازهای شما را برآورده کند.

فاصله فرودگاه دبی تا مرکز شهر

فاصله فرودگاه دبی تا مرکز شهر

خیلی از افراد ترجیح می دهند قبل از مسافرت اطلاعات جامعی را در مورد فرودگاه دبی، نحوه رفت و آمد و … بدست بیاورند.به همین خاطر در اینجا به برخی سوالات رایج شما پاسخ می دهیم.

  • فاصله فرودگاه دبی تا مرکز شهر چند کیلومتر است؟فرودگاه دبی که در منطقه القرهود واقع است در حدود 5 کیلومتر (3 مایل) با مرکز شهر فاصله دارد.
  • قیمت تاکسی از فرودگاه دبی تا شهر چقدر می باشد؟زمان جابجایی با تاکسی از فرودگاه دبی تا مرکز شهر حدود 15 دقیقه بوده و به طور متوسط 15 یورو (62.50 درهم) هزینه در پی دارد.
  • بهترین روش رفتن به مرکز شهر از فرودگاه دبی کدام است؟ مدت زمان رسیدن به شهر با مترو بین 5 تا 10 دقیقه بوده و کل زمان سفر تا دبی مال یا برج خلیفه 25 دقیقه طول می کشد. و مناسبترین روش جابجایی از نظر قیمتی است. مترو فرودگاه از ساعت 5 صبح تا نیمه شب مشغول به کار است.

هتل فرودگاه بین المللی دبی

هتل فرودگاه بین المللی دبی

هتل فرودگاه بین المللی دبی در داخل ترمینال های 1 و 3 فرودگاه دبی واقع شده است. این هتل برای آندسته از مسافرانی که به مقاصد دیگری غیر از دبی می روند مناسب است و آنها می توانند استراحتی کوتاه در بین پروازهای بین المللی داشته باشند.

هتل بین المللی دبی هر آنچه را که یک مسافر برای راحتی نیاز دارد بدون خروج از فرودگاه در اختیارش قرار داده است.

این هتل دارای 5 سوئیت سلطنتی(ریاست جمهوری)، 9 سوئیت Executive ، 38 اتاق Executive، 14 سوئیت جونیور، 22 اتاق سوپریور دولوکس، 253 اتاق دولوکس می باشد.

اتاق خواب ها از 85 متر مربع تا 32 متر مربع مساحت دارند و همه نوع امکاناتی هم پوشش داده اند که شامل موارد زیر است:

  • دسترسی به اینترنت پرسرعت
  • تلویزیون صفحه تخت با چندین کانال
  • مینی بار اتوماتیک
  • تلفن های IDD
  • صندلی ماساژور (فقط برای سوئیت ها، اتاق های Executive و Superior Deluxe)
  • سشوار و گاوصندوق الکترونیکی
  • سبد میوه رایگان
  • سرویس چای/قهوه رایگان
  • شکلات و کاناپه و آب میوه های تازه (فقط سوئیت)
  • سرویس آرایش در صورت درخواست

راهنمای فرودگاه دبی

راهنمای فرودگاه دبی

خیلی از مسافران بدنبال راهنمای فردگاه دبی هستند تا از قبل بتوانند در مورد ترمنیال های مختلف، مکان های استراحت و … اطلاعات کسب کنند.

همانطور که گفتیم فرودگاه دبی به 3 ترمنیال تقسیم می شود.

ترمینال 1 اولین ترمینال فرودگاه بین المللی دبی است که بطور خاص پروازهای بین المللی را مدیریت می کند و ظرفیت پذیرش بیش از 20 میلیون مسافر در سال را دارد. این ترمینال تحت بازسازی و اطلاحات قرار گرفته و در حال حاضر مسافران را با قطار به قسمت های اصلی می برد.

ترمنیال 2 در سال 1998 برای جلوگیری از ازدحام ترمینال 1 افتتاح شد.در این ترمینال پرواز های خاص، چارتر، برنامه ریزی شده و بین المللی انجام می شود و بیش از 5 میلیون مسافر را در خود جای می دهد.جدیدترین امکانات و خدمات رفاهی مثل گیت های الکترونیکی مدرن، ایستگاه های ورود، فروشگاه ها، فودکورت و … در این ترمینال قرار دارند.

ترمینال 3 بصورتانحصاری تمام پروازهای خطوط هوایی امارات را مدیریت می کند.این ترمینال جدیدترین ترمینال فرودگاه دبی است و ظرفیت 43 میلیون مسافر را دارد. Concourse A و Concourse C هر دو در T3 قرار دارند.

قوانین گمرکی فرودگاه دبی

قوانین گمرکی فرودگاه دبی

قوانین جدیدی برای چمدان مسافران فرودگاه DXB در نظر گرفته شده که شامل موارد زیر است:

  • مایعات، ژل ها و اسپری ها باید در چمدان دستی باشند.اقلام داخل کیسه پلاستیکی شفاف و قابل مهر و موم باشند.حجم هر کدام از اقلام نباید بیش از 100 میلی لیتر و مجموع آن بیش از یک لیتر باشد.
  • برای استفاده از دارو، شیر یا غذای کودک مانعی وجود ندارد.
  • اقلامی مثل تلفن همراه، کیف پول، ساعت و کلید و … باید در چمدان دستی باشند.
  • لپتاپ در جایی باشد که براحتی بتوانید به آن دسترسی داشته باشید و هنگام اسکن باید آنرا در یک سینی جداگانه بگذارید.
  • کفش های پاشنه دار و کمربندهای فلزی هم باید در سینی جداگانه باشند.
  • تبلیغات مذهبی، سی دی یا ویدئو های توهین امیز نباید وارد فرودگاه دبی شود.

 

همچنین هر مسافر مجاز است داروهای مصرفی خود را با نسخه معتبر پزشک همراه داشته باشد.در صورت داشتن داروهای بدون نسخه مثل کدئین و … ممکن است فرد تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد یا دستگیر شود.

طبق قوانین دبی باید هنگام ورود یا خروج از این کشور هر چیز با ارزش بیش از 60000 درهم را اعلام کنید.

چگونه از فرودگاه دبی به هتل برویم؟

چگونه از فرودگاه دبی به هتل برویم؟

بسته به هتلی که انتخاب می کنید روش های مختلفی برای جابجایی از فرودگاه دبی تا هتل می باشد.اگر دنبال قیمت ارزان هستید و میزان سختی یا مدت زمان رسیدن به هتل برای شما مهم نیست خب استفاده از اتوبوس با هزینه 1 تا 2 یورو و حداقل زمان 40 دقیقه مناسب ترین گزینه است.

سریعترین و راحت راه استفاده از تاکسی است که حدودا 27 تا 35 یورو برای مثلا هتل Gateway  است و حدود 8 دقیقه زمان می برد.

همچنین در ترمینال 2 هم ایستگاه مترو بصورت مستقیم وجود دارد که قطارهای آن هر 10 دقیقه می رسند و در طی 14 دقیقه می توانند شما را به هتل گتوی برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *