۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

فرودگاه هامبورگ ایران ایر

فرودگاه هامبورگ ایران ایر

در فرودگاه هامبورگ ایران ایر و خیلی از خطوط هوایی معروف دنیا مستقر هستند و به فرودگاه بین المللی امام خمینی پرواز دارند.

فرودگاه هامبورگ ایران ایر

ایرلاین های مختلفی در فرودگاه هامبورگ هستند از جمله ترکیش، امارات، لوفت هانزا، ایران ایر و …

خط هوایی ایران ایر از معدود خطوط ایرانی است که از فرودگاه هامبورگ به امام خمینی و بالعکس پرواز مستقیم دارد.بنابراین اگر قصد دارید از فرودگاه هامبورگ به ایران یا از فرودگاه امام به هامبورگ سفر کنید می توانید با خط هوایی ایران ایر بلیط خود را رزرو نمایید.در حال حاضر یک پرواز مستقیم در هفته به هامبورگ وجود دارد.

برای آشنایی با قوانین حمل بار ایران ایر به صفحه بار هوایی ایران ایر مراجعه نمایید.

فرودگاه هامبورگ

فرودگاه هامبورگ

فرودگاه هامبورگ کجاست ؟فرودگاه هامبورگ که در 10 ژانویه 1911 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین فرودگاه های تجاری جهان و قدیمی ترین فرودگاه بین المللی آلمان است که سابقه آن به بیش از 110 سال می‌رسد. این فرودگاه با گذشت اینهمه سال هنوز هم در محل اصلی خود قرار دارد و در حال حاضر پنجمین فرودگاه بزرگ آلمان است.

فرودگاه هامبورگ به افتخار هلموت اشمیت، صدراعظم سابق جمهوری فدرال آلمان (آلمان غربی) در دوره 1974-1982 نامگذاری شده است. هلموت اشمیت در سال 1918 در هامبورگ به دنیا آمد و در دوران رژیم نازی بزرگ شد و بعدها بعنوان صدراعظم آلمان انتخاب گردید.هنوز هم در ترمینال دو این فرودگاه نمایشگاهی در خصوص این فرد مبارز دایر است.

 

فرودگاه هامبورگ دو ترمنیال دارد:

ترمینال 1  جدیدترین ترمینال هامبورگ و میزبان بسیاری از پروازها و مرکز خطوط هوایی Oneworld و SkyTeam alliance است.

ترمینال 2 قدیمی ترین ترمینال فرودگاه هامبورگ است که مرکز اصلی Eurowings، Germanwings و Lufthansa می باشد.

همچنین فرودگاه پلازا بین ترمینال 1 و 2 واقع شده است و به عنوان یک ساختمان ارتباطی کار می کند.

فرودگاه بین المللی هامبورگ

افتخارات فرودگاه هامبورگ

فرودگاه هامبورگ برای ششمین بار برنده جایزه مشهور فرودگاه جهانی Skytrax در بخش “بهترین فرودگاه منطقه ای اروپا” شد.

فرودگاه منطقه ای به فرودگاهی گفته می شود که در درجه اول پروازهای داخلی و درون قاره ای را با چند سرویس بین قاره ای ارائه می دهد.

فرودگاه هامبورگ در رده بندی 100 فرودگاه برتر در سال 2021  به 30 فرودگاه برتر جهان راه  پیدا کرد و در رده بیست و ششم قرار گرفت.

همچنین فرودگاه هامبورگ برای اولین بار در دوران همه گیری کرونا توانست 2 تا 5 میلیون مسافر را جابجا کند.

فرودگاه هامبورگ در سال 2020 بر اساس رتبه‌بندی آژانس Skytrax به عنوان یک فرودگاه 4 ستاره شناخته شد.

سالن فرودگاه هامبورگ

سالن فرودگاه هامبورگ

اگر قصد استراحت در سالن فرودگاه هامبورگ را دارید می بایست یک مبلغی برای استفاده از خدمات آن بپردازید. هزینه ورودی برای بزرگسالان 39 یورو و برای کودکان 4 تا 13 ساله 15 یورو می باشد. کودکان تا 3 سال هم می توانند به صورت رایگان وارد سالن شوند. امکاناتی که سالن فرودگاه هامبورگ در اختیارتان قرار می دهد شامل موارد زیر است:

  • صندلی های راحتی و اتاق های خصوصی
  • میز کنفرانس و فضاهای کاری
  • WLAN رایگان
  • باری مجهز با نوشابه، نوشیدنی‌های الکلی، و قهوه‌های ویژه
  • تنقلات سرد و گرم
  • نمایش اطلاعات تلویزیون و مسافران
  • مطبوعات بین المللی
  • محوطه بازی کودکان
  • سرویس های بهداشتی شامل توالت دسترسی معلولان
  • دوش
  • محل استراحت
  • اتاق سیگار مجزا

 

حتی شما می توانید یک اتاق کنفرانس خصوصی را از قبل در سالن رزرو کنید تا بتوانید تمام جلسات و تماس های کنفرانسی خود را در یک محیط خصوصی و آرام برگزار نمایید.

علاوه بر این سالن یک سالن انتظار منحصر به فرد دیگر در فرودگاه هامبورگ، سالن لوفتهانزا است که از امکانات خوبی برخوردار است.

همچنین سالن امارات هم در این فرودگاه وجود دارد که اگر مسافر فرست یا بیزینس کلاس یا عضو پلاتینیوم یا گولد Skywards امارات باشید می توانید در این سالن استراحت کنید.

چمدان فرودگاه بین المللی هامبورگ

مقررات عمومی چمدان فرودگاه بین المللی هامبورگ

خطوط هوایی مختلف قوانین بسیار متفاوتی در مورد وزن و تعداد چمدان هایی که یک مسافر می تواند با خود حمل کند، دارد. حتی ممکن است این قوانبن با تغییر کلاس های حمل و نقل و مقصد پرواز یک شرکت هواپیمایی، عوض شود. بنابراین بهتر است هنگام رزرو سفر خود از قوانین چمدان شرکت هواپیمایی خود مطلع شوید.

چنانچه چمدان بزرگ یا خاصی داشتید که می خواهید آنرا در هواپیما بیاورید بایستی آنرا در قسمت چمدان های حجیم در ترمینال 1 و 2 فرودگاه هامبورگ تحویل دهید.چمدان های خاص به موارد زیر اطلاق می گردد:

  • چمدان هایی با ابعاد 65 × 85 × 42
  • چمدان با وزن بیش از 40 کیلو
  • حیوان زنده
  • کالسکه
  • چمدانی که بیش از 3 برچسب قدیمی با بارکد دارد که نمی توانید انرا پاک کنید
  • چمدانی که باید با احتیاط حمل شود

معمولا وسایلی مثل دوچرخه، کالسکه، تجهیزات اسکی و … بعنوان چمدان بزرگ در نظر گرفته می شوند.

چمدان کابینی

هر مسافر می تواند یک چمدان کابین که معمولا کوچک است را با خود به داخل هواپیما بیاورد. حداکثر ابعاد برای چمدان کابینی به شرکت هواپیمایی بستگی دارد. اما بسیاری از خطوط هوایی از قوانین انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) با ابعاد 55 × 40 × 20 سانتی متر پیروی می کنند. با اینحال بهتر است حتماً ابعاد صحیح و حداکثر وزن مجاز برای چمدان های کابینی را از قبل با شرکت هواپیمایی خود چک کنید.

در چمدان کابینی می توانید دارو، چاقو یا قیچی جیبی، تیغ و اسپری قرار دهید.

 

آدرس و شماره تلفن فرودگاه هامبورگ

شماره تلفن فرودگاه هامبورگ 494050750+  و آدرس فرودگاه Flughafenstraße 1-3, 22335 Hamburg می باشد.

هامبورگ کجاست و چند فرودگاه دارد؟

هامبورگ کجاست و چند فرودگاه دارد؟

هامبورگ بعد از برلین دومین شهر بزرگ آلمان می باشد.دو فرودگاه اصلی در شهر هامبورگ وجود دارد.فرودگاه بین المللی هامبورگ که مخصوص مسافران است و فرودگاه Hamburg Lubeck که کارهای باربری و آزمایشی ایرباس را انجام می دهد.

ارزان ترین فرودگاه در نزدیکی هامبورگ، همان فرودگاه بین المللی هامبورگ است که 6 مایل با مرکز هامبورگ فاصله دارد.پروازهای این فرودگاه از 26 پوند شروع می شود.

از آنجاییکه هر هفته عده ی زیادی از ایران به مقصد هامبورگ پرواز می کنند از میان خطوط ایرانی خط هوایی ایران ایر به این شهر آلمان پرواز مستقیم دارد و چنانچه بخواهید با خودتان بیش از حد مجاز بار حمل کنید می توانید آنرا با خط ایران ایر ارسال کنید.مدت زمان رسیدن بار هم یک هفته تا 10 روز می باشد.البته خطوط هوایی خارجی هم به فرودگاه هامبورگ پرواز دارند و در صورتیکه عجله دارید می توانید بارتان را با این خط هوایی ارسال کنید.

شماره تلفن دفتر ایران ایر در هامبورگ

خوشبختانه ایران ایر یک دفتر برای انواع خدمات مثل خرید بلیط و حمل بار در هامبورگ دارد که در ادامه شماره های این دفتر را قرار می دهیم تا بتوانید با تماس با ایران ایر کارهای خود(صدور بلیط، حمل اضافه بار) را پیش ببرید.

+496925600613

+496925600614

لازم به ذکر است ساعات کاری دفتر ایران ایر در هامبورگ دوشنبه تا جمعه 9 صبح تا 5 بعدازظهر می باشد.

پرواز هامبورگ به تهران ایران ایر

پرواز هامبورگ به تهران ایران ایر

در حال حاضر(نیمه اول سال 1402) ایران ایر دو پرواز از فرودگاه هامبورگ به فرودگاه امام خمینی دارد که در روزهای دوشنبه و پنجشنبه انجام می شود.

این پرواز در ساعت 13:15 از هامبورگ حرکت می کند و در ساعت 8:05 دقیقه به فرودگاه امام میرسد.مدت زمان پرواز 5 ساعت و 20 دقیقه است.این پروازها هم مسافری هستند هم باری.منظور از پرواز باری این نیست که هواپیما مخصوص حمل بار است بلکه منظور این است که این پروازها حمل بار هم انجام می دهند و کسانیکه قصد واردات از آلمان دارند می توانند از این پروازها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *