۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

لیست فرودگاه های بین المللی ایران

لیست فرودگاه های بین المللی ایران

شاید برای شما هم جالب باشد که از لیست فرودگاه های بین المللی ایران آگاه شوید.

لیست فرودگاه های بین المللی ایران

احتمالا وقتی از شما بعنوان یک ایرانی می پرسند که کشورتان چند فرودگاه بین المللی دارد فقط اسم 2- 3 تا از فرودگاه های بزرگ کشور را می توانید نام ببرید.

ایران چند فرودگاه بین المللی دارد؟جالب است بدانید که در حال حاضر کشور ایران حدود 36 فرودگاه بین المللی دارد.

در ادامه می خواهیم لیست فرودگاه های بین المللی ایران را بهمراه کد یاتای آنها بصورت یک جدول معرفی کنیم.

نام فرودگاه کد یاتا
فرودگاه بین المللی امام خمینی IKA
فرودگاه بین المللی مهرآباد THR
فرودگاه بین المللی اصفهان IFN
فرودگاه بین المللی مدنی TBZ
فرودگاه بین المللی شیراز SYZ
فرودگاه بین المللی کیش KIH
فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد MHD
فرودگاه بین المللی ساری SRY
فرودگاه بین المللی ارومیه OMH
فرودگاه بین المللی سردار جنگل RAS
فرودگاه بین المللی بندرعباس BND
فرودگاه بین المللی اهواز AWZ
فرودگاه بین المللی آبادان ABD
فرودگاه بین المللی زاهدان ZAH
فرودگاه بین المللی کرمانشاه KSH
فرودگاه بین المللی بوشهر BUZ
فرودگاه بین المللی اردبیل ADU
فرودگاه بین المللی سنندج SDG
فرودگاه بین المللی بجنورد BJB
فرودگاه بین المللی کرمان KER
فرودگاه بین المللی لارستان LRR
فرودگاه بین المللی کنارک ZBR
فرودگاه بین المللی قشم GSM
فرودگاه بین المللی گرگان GBT
فرودگاه بین المللی عسلویه PGU
فرودگاه بین المللی خرم آباد KHD
فرودگاه بین المللی بندر لنگه BDH
فرودگاه بین المللی یزد AZD
فرودگاه بین المللی همدان HDM
فرودگاه بین المللی زنجان JWN
فرودگاه بین المللی لامرد LFM
فرودگاه بین المللی اراک AJK
فرودگاه بین المللی سبزوار AFZ
فرودگاه بین المللی شهرکرد CQD
فرودگاه بین المللی سیری SXI
فرودگاه بین المللی پیام PYK
فرودگاه بین المللی ماکو IMQ
فرودگاه بین المللی جهرم JAR
فرودگاه بین المللی سرخس CKT
فرودگاه بین المللی شاهرود RUD

اگر می خواهید با هزینه اضافه بار در فرودگاه امام مطع شوید به صفحات هزینه اضافه بار ایران ایر پرواز خارجی و هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ماهان مراجعه نمایید.

پیشرفته ترین فرودگاه ایران

مسلما پیشرفته ترین فرودگاه ایران همان فرودگاه بین المللی امام خمینی است که در 30 کیلومتری تهران واقع شده است.IKA در سال 2007 راه اندازی گردید تا اروپا و آسیا را به هم وصل کند.این فرودگاه 13500 هکتار زمین دارد و کلیه ی پروازهای بین المللی که از پایتخت انجام می شود( بغیر از چارترهای حج) را پوشش می دهد.

این فرودگاه، مثل تمام فرودگاه های دنیا، بسیاری از نیازهای اولیه مسافران مثل هتل، قطار پرسرعت، فروشگاه، تاکسی، سالن CIP و …را فراهم کرده است.

از انجاییکه فرودگاه امام بزرگ ترین فرودگاه ایران است بیشترین تعداد خطوط هوایی بین المللی را در خود جای داده است.بیش از 40 شرکت هواپیمایی در این فرودگاه فعالیت می کنند.

زیباترین فرودگاه ایران

زیباترین فرودگاه ایران

زیباترین فرودگاه ایران فرودگاه رامسر و کیش است.اما چرا این دو فرودگاه را جزء زیباترین فرودگاه های ایران قرار داده اند؟ جزیره کیش که محبوبترین منطقه در ایران می باشد جاذبه های طبیعی زیادی دارد که هر ساله خیلی از افراد را برای تفریح به آنجا می کشاند.فرودگاه کیش بخاطر نوع معماری ساختمان و فضای سبز زیبایی که دارد از نظر خلبانان و دوربین ها زیباترین فرودگاه کشور نام گرفته است.

از آنجاییکه کیش موقعیت جغرافیایی خوبی داشت و بخاطر سواحل زیبای مرجانی و آب های زلال مورد توجه بود در سال 1349 بعنوان یک مرکز توریستی انتخاب شد.و به همین منظور تصمیمات مربوط به احداث یک فرودگاه در این شهر گرفته شد.سرانجام این فرودگاه در 7 آبان 1356 بصورت رسمی افتتاح شد.

فرودگاه رامسر هم بخاطر موقعیت جغرافیایی خود و بواسطه قرار گرفتن شهر رامسر بین دریا و جنگل از دید خلبان ها منظره بسیار زیبایی دارد.این فرودگاه از قدیمی ترین فرودگاه های ایران است که ساخت و ساز آن از سال 1309 توسط آلمانی ها آغاز شد.

اولین فرودگاه بین المللی ایران

اولین فرودگاه بین المللی ایران

اولین فرودگاه بین المللی ایران فرودگاه مسجد سلیمان یا شهید آسیایی است که همزمان با قدیمی ترین فرودگاه فعال جهان یعنی فرودگاه کالج پارک مریلند ایالات متحده آمریکا ساخته شد.

در گذشته شرکت هایی مثل KLM هلند و بریتیش ایرویز در این فرودگاه فعالیت داشتند.این فرودگاه در سال 1387 به مناسبت تولد 100 سالگی اش مجوز مرمت و بازسازی با بودجه ای در حدود 5 میلیارد تومان دریافت کرد

این فرودگاه توسط انگلیسی هایی که بدنبال طلای سیاه ایران (نفت) بودند در سال 1909 تاسیس گردید.

بزرگترین فرودگاه ایران

بزرگترین فرودگاه ایران

وقتی حرف از بزرگترین فرودگاه ایران به میان می آید باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیریم تا ببینیم کدام فرودگاه بزرگتر است.مثلا مساحت، تعداد مسافر و … از عوامل تاثیرگذار هستند.

اما جالب است بدانید که یکی از بزرگترین فرودگاه ایران با بررسی فاکتورهای گفته شده فرودگاه مهرآباد است که در سال 1317 راه اندازی شد.این فرودگاه شاید در حال حاضر میزبان پروازهای داخلی و برخی از پروازهای زیارتی خارجی باشد اما از نظر امکانات و خدمات هنوز هم می تواند حرف اول را بزند.

فرودگاه مهراباد از جمله پرتردد ترین فرودگاه های ایران است که توانسته سالیانه 13  میلیون مسافر را جابجا نماید.

این فرودگاه دارای 6 ترمینال است و تقریبا بیشتر امکاناتی که یک فرودگاه بایستی داشته باشد اعم از فروشگاه، هتل، کافی شاپ، دفاتر هواپیمایی، سالن استراحت و … را دارد.

فرودگاه هاشمی نژاد مشهد هم می تواند لقب  بزرگترین فرودگاه ایران را به خود اختصاص دهد.این فرودگاه در سال 1330 افتتاح شد و در حال حاضر با جابجایی سالانه 8 میلیون مسافر دومین فرودگاه شلوغ ایران است.

فرودگاه مشهد از نظر امکانات بسیار قوی بوده و بخاطر رعایت استانداردهای جهانی می تواند بعنوان فرودگاه های خوب در نظر گرفته شود.

می رسیم به فرودگاه بین المللی امام خمینی می رسد که از سال 1346 استارت خورد و در سال 1383 در تهران افتتاح شد.این فرودگاه با جابجایی سالیانه 8 میلیون مسافر به مقاصد بین المللی به مهمترین و بزرگترین فرودگاه ایران تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *