۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

هزینه اضافه بار ایران ایر پرواز خارجی

هزینه اضافه بار ایران ایر پرواز خارجی

از آنجاییکه تقاضای زیادی برای اعلام هزینه اضافه بار ایران ایر پرواز خارجی داشته ایم در این مقاله به آن می پردازیم

هزینه اضافه بار ایران ایر پرواز خارجی

هزینه اضافه بار ایران ایر پرواز خارجی

همانطور که می دانید هر مسافری که به خارج از کشور سفر می کند می تواند تا یک وزن مشخصی چمدان با خود داشته باشد اما اگر میزان بار مسافر از حد معمول بیشتر شود بایستی اضافه بار خریداری کند.

اضافه بار مسافری را به دو صورت می توان تهیه کرد:
1- از طریق کارگو و فریت بار
2- از طریق خرید اضافه بار پای کانتر (در ادامه قیمت را بر اساس هر کیلو اعلام می کنیم)

احتمالا اولین سوالی که به ذهنتان می رسد این است که کدام روش ارزانتر و راحت تر است؟ میزان بودجه مالی شما تعیین کننده است.اگر بعد مالی برای شما اهمیت ندارد و فقط دوست دارید بار براحتی حمل شود پیشنهاد می کنیم اضافه بار پای کانتر را تهیه کنید.

چون دیگر نیاز به مجوز کردن بار و گذراندن فرایند گمرکی نیست و در همان روز پرواز بار را با خود می آورید و اضافه بار خریداری می کنید.ضمن اینکه بار به همراه خودتان ارسال می شود و بدون هیچ معطلی آنرا در فرودگاه مقصد تحویل می گیرید و با خود می برید.

اما برویم سراغ روش دوم که به آن فریت بار مسافری یا کارگو می گویند.اگر مقدار بار شما زیاد است یعنی 30 کیلوگرم به بالا و از طرفی هم هزینه ها برایتان بسیار مهم است و هیچ مشکلی هم با فرایندهای گمرکی در مبدا و مقصد ندارید مسلما فریت بار بصرفه تر است.

در این روش چند روز قبل از پرواز با هماهنگی قبلی به فرودگاه مراجعه می کنید و با کمک یک ترخیصکار کارهای گمرکی را انجام داده و بارنامه خود را دریافت می کنید.زمانیکه بار به فرودگاه مقصد می رسد با شما تماس می گیرند تا برای تحویل گرفتن بار مراجعه نمایید.

مساله ای که در گمرک مقصد ممکن است بوجود بیاید مالیات می باشد.قوانین گمرکی هر کشوری متفاوت است و چنانچه به بار شما مالیات تعلق بگیرد بایستی در فرودگاه مقصد آنرا پرداخت کنید.معمولا لوازم شخصی دست دوم معاف از مالیات هستند اما قطعا یک هزینه ای برای امور فرودگاهی از شما گرفته می شود.

برای آشنایی با نحوه فریت بار به آلمان به صفحه ارسال بار به آلمان مراجعه نمایید.

نرخ اضافه بار ایران ایر پرواز خارجی

نرخ اضافه بار ایران ایر پرواز خارجی پای کانتر

در این بخش می خواهیم در مورد نرخ اضافه بار ایران ایر پرواز خارجی صحبت کنیم.خط هوایی ایران ایر به مقاصد مختلفی از جمله اروپا و بخش هایی از آسیا سرویس ارائه می کند.خیلی از مسافران دوست دارند هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ایران ایر را بدانند.به همین دلیل در اینجا قیمت اضافه بار پای کانتر ایران ایر را اعلام می کنیم:

مقاصد اروپایی :

قیمت اضافه بار ایران ایر برای مقاصد اروپایی مثل هلند، آلمان، انگلستان، فرانسه، اتریش و ایتالیا کیلویی 9 دلار است.

آسیای نزدیک :

ترکیه و مقاصد آسیای نزدیک مثل کویت، نجف، کراچی و … کیلویی 5 دلار می باشد.

آسیای دور :

همچنین هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ایران ایر برای آسیای دور مثل بمبئی و … کیلویی 7 دلار و برای آذربایجان کیلویی 2 دلار در نظر گرفته شده است.

تا چه وزنی می توان اضافه بار پای کانتر خرید؟

تا چه وزنی می توان اضافه بار پای کانتر خرید؟

یکی از سوالات متداول مردم این است که ایا می توانم هرچقدر خواستم اضافه بار پای کانتر بخرم یا محدودیتی وجود دارد؟اینکه چقدر می توانید با خودتان بار ببرید به میزان فضای در دسترس پرواز شما بستگی دارد.ممکن است هواپیمایی که با آن پرواز دارید یک سقفی داشته باشد و شما نتوانید به اندازه ای که می خواهید بار ببرید.در این صورت مجبور هستید وسایلی که ضروری نیستند را خارج کنید.

قیمت اضافه بار ایران ایر به آلمان

قیمت اضافه بار ایران ایر به آلمان

همانطور که می دانید خط ایران ایر به سه شهر کلن، هامبورگ و فرانکفورت پرواز مستقیم دارد.آلمان از جمله کشورهایی در اروپا  است که ایران ایر بیشترین پرواز را به این کشور دارد.

همانطور که در بالا گفته شد قیمت اضافه بار به آلمان به ازای هر کیلو ۹ دلار می باشد.

نکته ای که خیلی باید به آن دقت کنیم این است که ۹ دلار با دلار آزاد محاسبه نمی شود و بر اساس دلار نیمایی که نرخ آن از دلار آزاد پایینتر است محاسبه می شود.در تابستان ۱۴۰۲ نرخ دلار نیمایی تقریبا ۳۸۰۰۰ تومان و‌ نرخ دلار آزاد نزدیک به ۵۰.۰۰۰ تومان می باشد.

این نحوه محاسبه باعث می شود که مسافران هزینه کمتری برای اضافه بارشان پرداخت کنند.

اگر بارتان وزن بالایی دارد بهتر است آنرا با کارگو ایران ایر ارسال کنید چون این خط هوایی ارزانترین قیمت ها را به سه شهر فرانکفورت، کلن و هامبورگ دارد و قیمت هایش حتی نسبت به قطر و امارات پایینتر است.

هزینه اضافه بار ایران ایر

هزینه اضافه بار ایران ایر

برای خرید اضافه بار بایستی از سایت ایران ایر اقدام به خرید بلیط نمایید.ایران ایر به طور معمول اجازه خرید تا ۱۰ کیلو اضافه بار را می دهد.
برای مثال برای خرید ۱۰ کیلو اضافه بار از مبدا تهران به فرانکفورت حدودا ۳ میلیون تومان با ۹٪ ارزش افزوده باید پرداخت کنید.این درحالیست که اگر ۱۰ کیلو بار را پای کانتر خریداری نمایید باید ۴ میلیون تومان بپردازید.
بنابراین بصرفه تر است که از قبل ۱۰ کیلو اضافه بار خود را از سایت ایران ایر خریداری نمایید.

برای خرید اضافه بار از ایران ایر از طریق سایت زیر اقدام کنید.

https://ebooking.iranair.com/ibe/IR/home#searchForm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *