۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ماهان

هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ماهان

در این مقاله با هم از هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ماهان مطلع می شویم.

در این مقاله قصد داریم هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ماهان را در قالب یک جدول اعلام کنیم و یک راهکار عالی برای کسانی که میزان بارشان زیاد است و این قیمت ها برایشان مقرون به صرفه نیست معرفی نماییم.پس حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.
هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ماهان

هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ماهان

هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ماهان چقدر است؟خوشبختانه خط هوایی ماهان از معدود خطوطی است که هزینه اضافه بار پای کانتر را به ریال اعلام می کند.همین امر باعث شده هزینه های اضافه بار ماهان نسبت به سایر خطوط حتی خط هوایی ایران ایر هم کمتر باشد.

خیلی از افراد ترجیح می دهند که اضافه بار پای کانتر خریداری کنند و بدون هیچ سختی بار را با خودشان ببرند.به همین خاطر سوال می کنند که هزینه اضافه بار ماهان چقدر است؟

توجه داشته باشید نرخ هایی که خط ماهان در نظر می گیرد مرتبا در حال تغییر است اما اخرین نرخ اضافه بار به صورت زیر می باشد:

 

 

کشور /منطقه هزینه(تومان)
ترکیه 200,000
روسیه 200,000
عراق (جز بغداد) 150,000
کوالالامپور 150,000
دمشق 68,000
بیروت 200,000
کابل 120,000
لاهور 180,000
چین 700,000
دهلی 200,000
بانکوک 300,000
پوکت 300,000
نپال 120,000

اگر هزینه های بالا خیلی برای شما زیاد است و نمی خواهید اینقدر هزینه کنید یک راهکار عالی وجود دارد که هزینه های شما را بشدت کاهش می دهد(نصف مبلغ بالا).در ادامه مقاله این شیوه را توضیح خواهیم داد.

هزینه اضافه بار ماهان از دبی

هزینه اضافه بار ماهان از دبی( فرودگاه dxb به فرودگاه امام خمینی در سال ۱۴۰۳) معادل ۵۰ درهم می باشد.

اضافه بار ماهان استانبول به تهران

هزینه اضافه بار ماهان استانبول به تهران( از فرودگاه استانبول IST به فرودگاه امام‌خمینی در سال ۱۴۰۳) معادل ۱۰ یورو به ازای هر یک‌ کیلو گرم می باشد.

همانطور که می بینید قیمت خرید اضافه بار ماهان از استانبول به تهران کمی بالاست بنابراین توصیه می کنیم به میزان بار مجاز خود توجه کنید تا متحمل هزینه های سنگین نشوید.چون با قیمت یورو در حال حاضر باید ۷۰۰ هزار تومان برای هر کیلو‌ بپردازید.
مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی ماهان

راهکاری مناسب برای حمل بارهای سنگین با ماهان

همانطور که قول داده بودیم در این قسمت می خواهیم نحوه گرفتن اضافه بار ماهان پرواز خارجی با قیمت ارزان را بیان کنیم.

اگر قیمت های اضافه بار برایتان سنگین است یا میزان اضافه بارتان زیاد است می توانید از طریق فریت یا کارگو کردن بار هزینه های خود را تا نصف کاهش دهید.

برای فریت بایستی میزان بار خود به همراه مقصد نهایی را به کارشناسان مرلید اطلاع دهید تا قیمت ها را به شما اعلام کنند.

فریت کردن یعنی بارتان با یک بارنامه جدا به کشور مقصد ارسال می گردد.شما باید چند روز قبل از پرواز و حرکت خودتان کارهای گمرکی مربوط به بار را انجام دهید.

اگر با مراحل فریت بار آشنا نیستید به مقاله فریت مسافری مراجعه کنید.

برخی از بارها دارای ماهیت خطرناک هستند و امکان حمل مسافری آنها فراهم نیست (مثل وسایلی که باتری دارند) . حمل این بارها اندکی متفاوت است و باید مدارک خاص مانند msds ارائه نمایید. برای آشنایی بیشتر با این مدرک به مقاله Msds مخفف چیست؟ مراجعه نمایید.

مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی ماهان

همانطور که می دانید هر مسافر می تواند با خودش مقداری بار مجاز بعنوان بار همراه ببرد.اگر بخواهید بیش از این میزان بار با خودتان ببرید بایستی اضافه بار خریداری نمایید.اما اگر می خواهید فقط بر مبنای بار مجازتان وسیله ببرید بایستی از مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی ماهان مطلع باشید که به شرح زیر است:

 

کلاس پروازی بارمجاز همراه ساک کابینی
اکونومی 30 کیلوگرم 5 کیلوگرم
بیزینسی 40 کیلوگرم 7 کیلوگرم

 

اضافه بار ماهان پرواز خارجی با قیمت ارزان

 

 

چه بارهایی را می توان بصورت اضافه بار ماهان حمل کرد؟

نکته ی بسیار مهمی که خیلی از افراد به آن توجه نمی کنند این است که اضافه بارهای با وزن پایین مثل 5 کیلو را نمی توانیم به صورت فریت ارسال کنیم.چون این بارها حجم کمی دارند و ممکن است در انبار گم شوند و به مقصد نرسند.

لذا برای حمل بارهای کم وزن بهتر است با پست تماس بگیرید و بصورت درب به درب بارتان را ارسال کنید.

مساله دیگر این است که فریت با ماهان بصورت فرودگاه به فرودگاه انجام می شود و شما نمی توانید اضافه باری که با خط ماهان ارسال می کنید را درب منزل در مقصد تحویل بگیرید.

برای افرادیکه می خواهند مرسوله های کوچک مثل مدارک را در سریعترین زمان با خط ماهان بصورت فریت ارسال کنند هم باید بگوییم که امکان فرستادن مدارک با فریت بخاطر وزن و حجم پایین و احتمال مفقودی وجود ندارد.بنابراین فکر نکنید چون فریت بار سریعتر می رسد می توانید مدارکتان را فریت کنید.برای حمل اینگونه مرسولات بایستی از پست کمک بگیرید.

نوسانات قیمت اضافه بار ماهان

نوسانات قیمت اضافه بار ماهان

قیمت اضافه بار با توجه به عوامل مختلفی تغییر می کند.از جمله میزان مسافر، میزان بارهای موجود، میزان هزینه سوخت.

اما همانطور که در بالا گفتیم ماهان از جمله خطوط هوایی است که قیمت اضافه بارش را به ریال می گیرد و همین امر باعث بروز نوسانات قیمت اضافه بار ماهان می شود.شاید بپرسید چه ربطی دارد؟

با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور و بسیاری از هزینه های ارزی که ایرلاین ها باید پرداخت کنند در نتیجه قیمت اضافه بار ماهان هم وابسته به این مسائل مدام دچار تغییر می شود.به همین دلیل هزینه اضافه بار بالا پایین می شود.

این تغییرات ارزی روی قیمت اضافه بار پای کانتر هم تاثیر می گذارد.البته ماهان تمام تلاشش را می کند که این نرخ را برای دوره های متناوب ثابت نگه دارد و کمتر در آن تغییر ایجاد کند.

نکته جالب این است که ایران ایر هم هزینه های خود را به ریال اعلام می کند و معمولا هزینه های اضافه بارش را ثابت نگه می دارد.

خرید اضافه بار از ماهان

خرید اضافه بار از ماهان

خط هوایی ماهان علیرغم رقبای ایرانی و خارجی خودش مثل ترکیش امکان خرید اضافه بار را از طریق سایت رسمی اش فراهم نکرده است.بنابراین مسافران باید در پای کانتر فرودگاه اقدام به خرید اضافه بار کنند.

معمولا خطوط هوایی که امکانات خرید اضافه بار قبل از سفر را برای مسافرین در وبسایتشان فراهم می نمایند هزینه انرا کمتر از پای کانتر در نظر می گیرند.

اما ماهان متاسفانه این شرایط را فراهم نکرده است.

همانطور که در بالا گفته شد در کلاس اکونومی مسافران مجاز به حمل ۳۰ کیلو در دو چمدان هستند.اگر تعداد چمدان ها بیشتر از دو عدد شود برای هر چمدان اضافی باید ۲۰۰.۰۰۰ تومان پرداخت نمایید.

2 دیدگاه دربارهٔ «هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ماهان»

علیرضا هدایت گفت:

با سلام من هفته گذشته با پرواز ماهان به ترکیه امدم اضافه بار داشتم و بابت هر کیلو ۲۰۰/۰۰۰ تومان از من دریافت کردند و تازه دو کیلو اضافه بار ساک کابین هم کلی بهم گیر دادند که خوب این امر ظاهرا در حیطه وظیفه کارکنان ماهان بوده و مشکلی نیست فقط اونجایی خیلی ناراحت کننده بود که افرادی آمده بودند با ساکهایی به چند برابر وزن مجاز
اگر قانون هست باید برای همه برابر باشه چرا باید یکی رو بخاطر ۲ کیلو اضافه بار مجبورش میکنید کیفش رو خالی کنه و بار اضافی را بریز دور و دیگری باید با ساک بسیار سنگینش که کاملا مشخصه بیش از هفت کیلو بار داره به بخش اکونومی راه بدهند با شرایط یکسان

علیرضا هدایت گفت:

درضمن چرا هزینه اضافه بار در سایت ۱۵۰/۰۰۰ تومان نوشته شده ولی در فرودگاه از من بابت هر کیلو ۲۰۰/۰۰۰ هزار تومان دریافت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *