۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال مدارک به خارج از کشور

ارسال مدارک به خارج از کشور

بهترین راه برای ارسال مدارک به خارج از کشور کدام است؟ اگر این سوال شما هم هست مقاله را تا انتها بخوانید.

ارسال مدارک به خارج از کشور

ارسال مدارک به خارج از کشور

شاید در دنیای دیجیتال امروزی بتوانیم اکثر اسناد را از طریق ایمیل رد و بدل کنیم اما بعضی وقتها به دلایل قانونی به نسخه فیزیکی از اسناد یا به خود مدارک شناسایی نیاز داریم همینجاست که بحث ارسال مدارک به خارج از کشور به میان می آید.

برای ارسال بارها با وزن بالا به صفحه فریت مسافری مراجعه نمایید.

حالا چه نوع بارهایی جزء مدارک به حساب می آید؟ به طور کلی به بارهای زیر یک کیلوگرم بارهای مدارکی گفته می شود که شامل هر نوع سند کاغذی، کارت شناسایی، پاسپورت و … می شود.

شرایط ارسال مدارک

  • در هر بسته پستی فقط 2 مدرک شناسایی مثل پاسپورت می توان قرار داد.
  • ارسال مدارک با شرکت های پستی فقط در روزهای خاصی مثل یکشنبه و چهارشنبه انجام می گیرد.مثلا اگر روز دوشنبه مدارکتان را تحویل دهید فرایند ارسال مدارک برای شما از روز چهارشنبه آغاز می گردد.

مدت زمان حمل

شرکت merlead.com کار ارسال مدارک را انجام نمی دهد و صرفا این مطلب را جهت اطلاع شما عزیزان منتشر کرده است.

مدت زمان حمل مدارک برای کشورهای اطراف ایران مثل دبی، کویت و … تا 72 ساعت و برای کشورهای اروپایی بین 7 تا 10 روز کاری می باشد.

مدت زمان ارسال برای استرالیا، آمریکا و کانادا هم مشابه کشورهای اروپایی می باشد و حداکثر 7 تا 10 روز طول می کشد.

خیلی از این افراد بر این باور هستند که برای ارسال سریع تر مدارک از طریق کارگو یا خط هوایی نامه های خود را پست نمایند که این امر عملا نشدنی است زیرا کارگو برای بارهای سنگین می باشد و خطوط هوایی امور پستی را اجام نمی دهند. بهترین گزینه در این شرایط پست اکسپرس است.

شیوه حمل مدارک

شیوه حمل برای مدارک بصورت درب به درب می باشد.یعنی شرکت پست بسته شما را درب محل تان دریافت کرده و به شما یک رسید به همراه ترک نامبر تحویل می دهد تا هر لحظه خواستید بتوانید بارتان را چک کنید و ببینید که در چه شرایطی و در کجا قرار دارد.

هزینه ارسال مدارک به خارج از کشور

هزینه ارسال مدارک به خارج از کشور بسته به شهر و کشور مقصد متفاوت است به همین دلیل نمی توانیم قیمت دقیق و ثابتی را اعلام کنیم.بنابراین قبل از اقدام به ارسال با شماره تلفن پست های خصوصی تماس بگیرید تا قیمت حمل را برای شما محاسبه نمایند.

ارسال مدارک تحصیلی به خارج از کشور

ارسال مدارک تحصیلی به خارج از کشور

هر ساله عده زیادی از افراد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می کنند.در طی این فرآیند خیلی پیش می آید که دانشجویان با شرایطی مواجه می شوند که باید حتما مدارک تحصیلی شان را بصورت فیزیکی به کشور مقصد بفرستند. ارسال مدارک تحصیلی به خارج از کشور کار سخت و پیچیده ای نیست چراکه شرکت های پستی می توانند مدارک شما را در سریعترین زمان به سراسر نقاط دنیا حمل کند.

اگر به دنبال نحوه ارسال بار های پستی بیش از یک کیلو هستید به صفحه تعرفه پست خارج از کشور مراجعه نمایید.

نحوه ارسال مدارک به دانشگاه های خارجی

نحوه ارسال مدارک به دانشگاه های خارجی

یکی از سوالات رایج افراد این است که ایا شما می توانید مدارک را به دانشگاه های خارج از کشور تحویل دهید یا خیر؟علت پرسیدن این سوال این است که برخی از شرکت ها فقط می توانند مدارک را به یک شخص تحویل بدهند اما برای بعضی پست ها هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.پس دنبال پستی باشید که براساس نیازتان کار انجام دهد و بتواند خواسته شما را انجام دهد.

کافیست مدارک خود را در یک پاکت قرار دهید و آنرا به نماینده پست جلوی درب منزلتان تحویل دهید.البته اگر قصد داشتید دو بسته داکیومنت جداگانه ارسال شوند می توانید هر داکیومنت را جداگانه بسته بندی کنید و هر دو بسته را به آنها تحویل دهید تا آنرا داخل یک پاکت پستی ارسال نمایند.

در صورتیکه مدارک را به دو دانشگاه در یک کشور می فرستید بایستی هزینه هر بسته را جداگانه بپردازید.

اما برای اطمینان خاطر هنگام تماس با شرکت پستی آدرس دقیق مقصد را اعلام کنید تا بررسی کنیم امکان ارسال داکیومنت به آنجا وجود دارد یا نه.چون سرویس ها به برخی مقاصد تغییر می کنند و به همین دلیل باید از قبل چک شود.

 

ارسال مدارک به آلمان

آلمان از اندسته کشورهایی است که مهاجرین زیادی از ایران می پذیرد و به همین دلیل افراد زیادی دغدغه ارسال مدارک به آلمان را دارند و می خواهند بدانند که بهترین و سریعترین راه برای حمل مدارک به آلمان کدام است؟

مدارک از آن دسته اقلامی است که به دو دلیل ارزش فریت ندارد.یکی اینکه فرآیند فریت بار خودش چند روز طول می کشد و دوم اینکه هزینه فریت مدارک در مقایسه با ارسال پستی مدارک بالاست و اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

به همین خاطر بهترین گزینه برای ارسال مدارک به آلمان، امریکا و … پست اکسپرس است که شرایطش را در بالا کامل توضیح دادیم.

ارسال مدارک به آمریکا

آیا ارسال مدارک به آمریکا امکان پذیر است؟

همانطور که می دانید به خاطر تحریم ها امکان ارسال بار به کشور آمریکا با محدودیت هایی روبرو است اما خوشبختانه پست اکسپرس مختلفی هستند که قادر اند کارهای ارسال مدارک به آمریکا را برایتان انجام دهند و بسته های شما را به بهترین نحو به مقصد برسانند.

برای ارسال مدارک به آمریکا کافیست با آنها تماس بگیرید و آدرس پیکاپ خود را اعلام کنید تا بسته شما را درب منزل تحویل بگیرند و به مقصد مورد نظرتان در آمریکا تحویل دهند.

شماره تلفن پست خارج از کشور

شماره تلفن پست خارج از کشور را نمی توانیم اعلام کنیم چون شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند.شما می توانید از شنبه تا پنجشنبه در ساعت کاری برای هرگونه سوال یا درخواست استعلام قیمت پست به خارج از کشور با شماره تلفن این شرکت ها تماس حاصل نمایید.کارشناسان در اسرع وقت بار شما را هندل کرده و قیمت حمل را به شما اعلام خواهند کرد.

پست نامه به خارج از کشور

پست نامه به خارج از کشور

پست نامه به خارج از کشور هم هیچ فرقی با ارسال مدارک ندارد.چون نامه هم در واقع یک کاغذ است.

اگر قصد ارسال نامه به کشور های مختلف را دارید هم می بایست آنرا در یک بسته بندی مناسب قرار داده و به شرکت حمل تحویل نمایید.نامه شما بدون هیچ مشکلی به دست گیرنده در مقصد می رسد.

زمان تحویل نامه هم به این بستگی دارد که نامه شما به کجای دنیا ارسال می شود.

 

مزایای ارسال مدارک با پست

اغلب کسانیکه که قصد ارسال مدارک به کشور دیگر را دارند دغدغه اصلی شان زمان است.

  • مهمترین مزیت ارسال مدارک با پست سرعت تحویل است.همانطور که قبلا هم گفتیم مدارک شما در مدت 24 تا 72 ساعت به کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال می شود و گیرنده می تواند انرا درب مقصد دریافت کند.این مدت زمان برای پست به اروپا و آمریکا بخاطر مسافت و نوع خط هوایی بیشتر است و در حدود یک هفته تا 10 روز کاری زمان می برد.
  • هزینه پایین و بصرفه از دیگر مزایای پست اکسپرس است.ضمن اینکه برای ارسال مدارک حق گمرکی در مقصد دریافت نمی شود.
  • بازرسی های گمرکی برای مدارک پستی به مراتب کمتر است.
  • پست اکسپرس بصورت درب به درب انجام می شود. و شما مجبور نیستید که مدارک را به فرودگاه بیاورید.زیرا آنها بسته ها را در ادرس اعلامی شما تحویل می گیرند و تمام کارهای حمل را انجام داده و بسته را به آدرس مقصد در کشور مد نظر شما می فرستند.گیرنده بدون هیچ دردسری بسته را در موعد مقرر درب خانه تحویل می گیرد.

ارسال مدارک به ایران

شیوه ارسال مدارک به ایران

شرکت های پستی قادر هستند مدارک شما را از تمام نقاط دنیا براحتی به ایران حمل کند.خبر خوشحال کننده این است که شما بغیر از هزینه حمل و نقل هیچ هزینه ی دیگری ندارید یعنی برای ارسال مدارک از شما مالیات گرفته نمی شود در صورتیکه برای پست کردن هر کالای دیگری مجبور به پرداخت عوارض و مالیات هستید.

شیوه پست مدارک به ایران به این شکل است که ابتدا باید آدرس دقیق بهمراه وزن مدارکتان را به پست های فعال در ایران ارسال کنید.بطور معمول مدارک را زیر 500 گرم در نظر می گیرند به همین خاطر اگر مدارکتان بالای 500 گرم است باید آنرا اطلاع دهید.

مدارک می تواند هرچیز کاغذی باشد. اما در نظر داشته باشید که هزینه پست مدارک شناسایی مثل پاسپورت نسبت به ارسال مدارک کاغذی بیشتر است.و به همین دلیل است که وزن مدارک و نوع مدارک را از شما سوال می کنند.

پس از ارائه قیمت و گرفتن تایید شما یک ایمیلی مبنی بر نحوه انجام کار برای شما ارسال می شود.در نهایت پست بار را درب منزل شما در هرجای دنیا تحویل می گیرد و آنرا جمع آوری می کنند. سپس آنها را به دبی فرستاده و از آنجا به ایران ارسال می کنند.معمولا پروسه حمل مدارک سریع است اما شما بین 5 تا 7 روز کاری برای آن در نظر بگیرید.

تسویه حساب هم در مبدا یعنی همانجایی که مدارک را از شما تحویل می گیرند باید انجام شود.

مزایای پست مدارک به خارج از کشور با مرلید

مزایای پست مدارک به خارج از کشور

پست مدارک به خارج از کشور با پست چه مزایایی دارد؟با توجه به اینکه برخی پست ها نیروهای زیادی در سراسر کشور دارند می توانند مدارک شما در سریعترین زمان ارسال کنند.مثلا برای دوبی حداکثر تا 72 ساعت و برای سایر کشورها 7 تا 10 روز کاری.پس در درجه اول سرعت ارسال مدارک به خارج از کشور با پست بسیار بالاست.

کارکنان شرکت پست های خصوصی بسته پستی را درب منزل از شما تحویل می گیرند و آنرا به کشور مقصد حمل می کنندو درب منزل در مقصد تحویل می دهند پس نکته مثبت بعدی راحتی مشتری است که در نظر گرفته شده است.

چنانچه بخواهید با پست مدارک خود را ارسال کنید یک مشاور اختصاصی از ابتدا تا انتها به سوالات شما پاسخ می دهد و راهنمایی های لازم را ارائه میکند.از شرکت های پستی بخواهید که اگر نمی توانند بسته شما را پست کنند یک جایی را معرفی کنند.

خیلی از افراد سوال میکنند چه تضمینی برای رسیدن بار ما هست.خوشبختانه شرکت پست هنگام تحویل مرسوله به شما کد رهگیری می دهد و شما می توانید هر لحظه مدارکتان را ترک کنید و ببینید در چه مرحله ای قرار دارد.پس خیالتان بابت امنیت بسته ها راحت باشد.

آیا ارسال پاسپورت به خارج از کشور امکان پذیر است؟

آیا ارسال پاسپورت به خارج از کشور امکان پذیر است؟

براساس بررسی هایی که انجام داده ایم کماکان ارسال پاسپورت در دنیا انجام می شود اما متاسفانه سرویس پستی پاسپورت در ایران غیرفعال شده است.

ارسال پاسپورت به خارج از کشور تا قبل از سال 1402 براحتی امکان پذیر بود اما متاسفانه در سال جدید به دلیل برخی مسائل که در حوزه ترخیص بسته های پستی حاوی پاسپورت پیش آمد شرکت های پست قادر به ارسال پاسپورت از ایران به کشورهای دیگر نیستند.

البته در حال حاضر یکسری تمهیداتی اندیشیده شده و شرکت ها در تلاش هستند که این مساله را حل کنند

ما در شرکت مرلید به محض اینکه مطلع شویم این موانع برطرف شده در سایت اطلاع رسانی می کنیم تا هموطنانمان بتوانند پاسپورت خود را به مقاصد بین المللی حمل کرده و مهاجرت خود را تسهیل نمایند.

 

شرکت مرلید چه خدماتی ارائه می دهد؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم این پست جهت ارائه اطلاعات درست و اصولی در خصوص پست مداک به خارج از کشور نوشته شده است اما خود merlead هیچگونه خدمات پستی مدارک ندارد و در واقع چون شرکت فریت است می تواند بارهای با وزن بالا مثلا بیشتر از 10 کیلو را به مقاصد بین المللی ارسال کند.

لازم است بدانید هزینه فریت کردن بارهای بیش از 10 کیلو خیلی کمتر از پست کردن است و به همین جهت می توانید فقط برای فریت بار با مرلید تماس بگیرید.ضمن اینکه ما خدمات فریت از درب منزل در ایران و تحویل در فرودگاه مقصد هم داریم.

2 دیدگاه دربارهٔ «ارسال مدارک به خارج از کشور»

حامد کرمی گفت:

با سلام
یه بسته کوچیک دارم شامل دوتا شناسنامه و سند ازدواج می خواستم بدونم از تهران به دوبی هزینه اش چقدر میشه و چند روزه بدستمون میرسه ممنون میشم پاسخ بدین .
با تشکر

merlead گفت:

با سلام
با کارشناسان فروش تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *