۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

حمل ساز با هواپیما

حمل ساز با هواپیما

حمل ساز با هواپیما راحت و ایمن است اما شرایط و بسته بندی خاصی می باشد

حمل ساز با هواپیما

حمل ساز با هواپیما

حمل ساز با هواپیما جز کم خطرترین و سیف ترین روشهای حمل در دنیا است.مسلما یکی از دغدغه های سازندگان و صادرکننده های آلات موسیقی و مهاجرانی که ایران را به مقاصد خارجی ترک میکنند بردن ساز به خارج از کشور است که شرایط خاص خودش را دارد.

خیلی ها فکر میکنند میتوانند ساز را هم مثل باقی وسایل با همان کیف خودش به باربری تحویل دهند و انرا در فرودگاه مقصد تحویل بگیرند در صورتیکه نحوه بسته بندی و حمل ساز با هواپیما با بارهای عادی متفاوت است.

شرایط بردن ساز به خارج از کشور

در ارسال ساز به خارج از کشور با دو حالت روبرو هستیم :

  1. ساز همراه با مسافر
  2. ارسال ساز بصورت تجاری

البته گاها مشتریانی داشتیم که خودشان مدرس موسیقی بوده اند و بعد از مهاجرت کلاس های موسیقی برپا کرده اند و سازهای مورد نیاز شاگردانشان را از ایران تامین میکنند و به همین جهت بایستی از طریق شرکت های حملی چون مرلید برای ارسال ساز به خارج اقدام کنند.این بارها در حقیقت جنبه تجاری دارند و برای ارسال انها بایستی مجوز دریافت کنید.

ارسال ساز به خارج از کشور با مسافر

در این حالت مسافر باید 4تا7 روز قبل از حرکت با بلیط و پاسپورت به فرودگاه بیاید و یا با ما در مرلید هماهنگی ها را برای تحویل بار انجام دهد، و ساز پس از انجام امور گمرکی به مقصد مورد نظر ارسال می گردد. لازم بذکر است اگر مسافر رفته باشد ، خانواده او می توانند پس از عزیمت وی ساز را ارسال نمایند.

ارسال ساز بصورت تجاری

در صورتی که مسافرنیستید و یا تعداد بالایی ساز ارسال می کنید بار شما تجاری محسوب می گردد. در این حالت برای ارسال به کارت بازرگانی نیاز دارید که ما در شرکت مرلید کلیه امور حمل و جواز گمرکی را برایتان انجام می دهیم و انواع سازها از جمله گیتار، سنتور، پیانو و …. را فریت می نماییم.

بردن ساز به خارج از کشور

نحوه بسته بندی در ارسال ساز به خارج از کشور

از انجاییکه ساز یک وسیله ظریف و اسیب پذیر است قطعا باید در یک بسته بندی محکم و ضد ضربه ارسال شود تا احتمال شکستن آن به حداقل برسد.نکته مهمی که در حمل ساز با هواپیما باید در نظر بگیرید این است که بارها روی هم قرار میگیرند و هیچ تضمینی وجود ندارد که ساز شما صحیح و سالم به مقصد برسد

بنابراین داشتن یک بسته بندی درست و اصولی از واجبات است که شاید به هزینه های شما اضافه کند اما از طرف دیگر خیالتان را از جهت سالم رسیدن بار راحت می کند.

بهترین نوع بسته بندی برای حمل انواع سازها، باکس چوبی است. باکس چوبی بر اساس طول و عرض و ارتفاع ساز شما توسط کارگاه ما ساخته شده و بدقت بسته بندی میشود.یعنی کنار ساز فوم و ضربه گیر قرار گرفته و در جعبه چوبی بسته بندی می گردد.

مزیت داشتن باکس چوبی برای حمل گیتار و یا حمل سنتور با هواپیما و‌… این است که برای جابجایی آن از لیفتراک استفاده می گردد یعنی هیچگونه دخالت انسانی صورت نمیگیرد و بار با ایمنی بالا داخل هواپیما قرار میگیرد.

برای آگاهی از قوانین حمل بار مسافری به خارج به صفحه انتقال وسایل منزل به خارج از کشور مراجعه نمایید.

باکس چوبی در حمل ساز

نکته مهم در حمل گیتار با هواپیما

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که برخی از سازهای الکترونیک مث گیتار برقی دارای باتری هستند که حتما بایستی پیش از اغاز شدن فرایند بسته بندی و حمل، باتری آن خارج شود چون در حمل هوایی باتری جز کالاهای خطرناک است.

هشدار در بسته بندی ساز در حمل هوایی

بعضی از افراد می گویند ساز ما خودش هارد باکس دارد و نیازی به ساخت باکس چوبی نیست در صورتیکه نمیدانند که هارد باکس خود ساز برای حمل هوایی مناسب نیست چون تعداد زیادی بار روی آن قرار می گیرد و ساز له می شود.

اما اگر ساز شما خودش دارای هارد باکس باشد و تاکید دارید که ضرورتی برای ساخت باکس چوبی وجود ندارد می توانید با مسئولیت خودتان ساز را ارسال کنید اما باز هم هشدار می دهیم که از نظر ایرلاین ها و شرکت های حمل بهترین شیوه بسته بندی برای لوازم الات موسیقی جعبه چوبی است.

مسلما هیچکسی دوست ندارد ساز با ارزش و گرانقیمت خودش را شکسته تحویل بگیرد و به همین دلیل است که هواپیما را برای حمل آن انتخاب می کند.

اگر برای ارسال سگ یا گربه خود سوال دارید حتما به صفحه حمل حیوان با هواپیمایی ماهان مراجعه نمایید.

هزینه های حمل ساز با هواپیما

هزینه های حمل ساز با هواپیما

همانطور که گفتیم برای حمل ساز با هواپیما علاوه بر هزینه های معمول (هزینه بارنامه و جواز گمرکی)که یک بار نرمال دارد، بایستی هزینه بسته بندی مخصوص باکس چوبی را هم در نظر بگیرید.

هزینه باکس چوبی بسته به ابعاد ساز متغیر است اما حداقل ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.توجه داشته باشید اغلب کشورها برای واردات اقلام چوبی به گواهی سم پاشی نیاز دارند در نتیجه باکس چوبی شما هم بایستی سم پاشی شود و گواهی انرا دریافت کند.هزینه گواهی سم پاشی ۵۰۰.۰۰۰ تومان است.

توجه داشته باشید هزینه جواز گمرکی برای ترخیص لوازم الات موسیقی کمی بیشتر از بارهای عادی می باشد.

حمل ساز بعنوان اضافه بار

حمل ساز بعنوان اضافه بار

خیلی ها میپرسند میتوانیم ساز را بعنوان اضافه بار پای کانتر تحویل دهیم؟با توجه به اینکه برخی از سازها اورسایز هستند و از طرف دیگر سازها بسیار حساس هستند و ممکن است اسیب ببیند نمی توانید انرا بصورت اضافه بار با خودتان ببرید و‌حتما بایستی انرا فریت کنید.

ساخت باکس چوبی موجب افزایش هزینه های حمل ساز می شود یا خیر؟

ساخت باکس چوبی موجب افزایش هزینه های حمل ساز می شود یا خیر؟

همانطور که در بالا گفتیم ساخت باکس چوبی و گواهی سم پاشی یک هزینه ای دارد. اما جدا از این هزینه ها باکس چوبی باعث می شود بار شما حجیم تر گردد.و از انجاییکه ساز یک بار حجمی است یعنی نسبت حجمش به وزنش بیشتر است و معیار محاسبه حمل،حجم می باشد ساخت باکس چوبی به طول و عرض ۱۰ سانت و در ارتفاع بسته به نوع باکس چوبی بین ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر به حجم اضافه خواهد کرد.

چرا ارتفاع بین ۱۰ تا ۱۵ متغیر است؟ اگر باکس چوبی که برای شما ساخته می شود پایه لیفتراکی داشته باشد ارتفاع را 15 سانت افزایش می دهد اما بارهایی که سبک باشند و نیاز به حمل با لیفتراک نداشته باشند مثل سه تار دیگر نیاز به اضافه کردن پایه لیفتراکی نیست و از این طریق ارتفاع کاهش پیدا خواهد کرد تا در نهایت هزینه ها پایینتر و به سود مشتریان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *