۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال نمونه کالا به خارج از کشور

ارسال نمونه کالا به خارج از کشور

اگر تاجرید و می خواهید با نحوه ارسال نمونه کالا به خارج از کشور آشنا شوید این مقاله یک راهنمای جامع و کامل برای شماست.

فروش کالا به خارج از کشور

فروش کالا به خارج از کشور

برای فروش کالا به خارج از کشور بایستی بگردید و بازار مناسب برای محصول خودتان را در دنیا پیدا کنید.اما بازار مناسب چه بازاری است؟

اگر قیمت فروش محصول شما در کشور مقصد بالا باشد اما قیمت تولید آن محصول در ایران پایین باشد مسلما بازار برای محصول شما در آن کشور مناسب است.برای نمونه فرش و زعفران دو کالایی هستند که در ایران هزینه تولید پایینی دارند اما با چند برابر قیمت می توان آنرا به کشورهای خارجی صادر کرد.

دومین نکته ای که در مورد بازار مناسب باید بگوییم این است که شیوه ارسال بار به کشور مد نظر شما راحت بوده و هزینه های حمل کمی هم داشته باشد.اینطوری شما با کمترین قیمت بار را ارسال می کنید اما با بالاترین قیمت می فروشید.

گاهی وقت ها بخاطر تحریم ها اصلا نمیتوان به برخی از کشورها کالا صادر کرد بنابراین حتما هنگام پیدا کردن بازار مناسب به این مورد هم توجه کنید.

بعد از اینکه بازار مناسب برای کالایتان را در کشورهای دیگر پیدا کردید باید مقداری از تولیدات خود را بعنوان نمونه برای شرکت خریدار ارسال کنید تا محصول را تست کنند و در صورت اینکه از ان راضی بودند در حجم بالا سفارش دهند.

در ادامه مقاله نحوه ارسال این نمونه کالا را توضیح می دهیم.

ارسال نمونه کالا به خارج از کشور

ارسال نمونه کالا به خارج از کشور

علت ارسال نمونه کالا به خارج از کشور چیست؟ نمونه کالا معمولاً یک محصول آزمایشی است که به منظور صادرات به کشور دیگر، توسط فروشنده برای خریدار ارسال می شود که معمولاً برای خود کالا هزینه ای دریافت نمی شود. اما هزینه ارسال نمونه بر مبنای توافق طرفین یا توسط فروشنده یا خریدار پرداخت می گردد.

در اکثر موارد برای تسریع فرآیند تجارت، نمونه کالا بصورت هوایی حمل می شود اما در شرایطی که حجم و اندازه کالا بزرگ باشد(ارتفاع بیش از یک و نیم سانتی متر و طول بیش از 3-4 متر) می بایست نمونه ها به شکل دریایی یا زمینی ارسال شوند.

اگر قصد پست مدارک خود را به خارج از کشور دارید حتما مقاله ارسال مدارک به خارج از کشور را مراجعه نمایید.

به طور معمول نمونه ها از 1 کیلوگرم تا 250 کیلوگرم متغیر هستند.
ارسال نمونه کالای تجاری

مدارک لازم برای ارسال نمونه به خارج از کشور

  • معمولا فردی که خودش تولید کننده محصول باشد می تواند یک کالا را بصورت تجاری به خارج از کشور ارسال نماید.بنابراین آن شخص باید پروانه بهره برداری داشته باشد تا گمرک اجازه ارسال نمونه محصول را به او بدهد.
  • از آنجاییکه بلاخره یک محصولی قرار است صادر شود فرد باید کارت بازرگانی هم داشته باشد.
  • علاوه بر اینها می بایست 2 نامه به گمرک تحویل دهید.در نامه اول خودتان را بعنوان تولید کننده محصول که دارای پروانه بهره برداری هم هست معرفی کرده و اظهار کنید که می خواهید نمونه خود را جهت بازاریابی به کشور مقصد صادر نمایید. در نامه دوم هم باید نماینده خود را به گمرک جمهوری اسلامی معرفی کنید. دقت کنید که هردو نامه باید در سربرگ خود شرکت تولید کننده با مهر و امضای همان جا باشد.

می توان نمونه های تجاری را خط ایران ایر به اروپا ارسال کرد، جهت آشنایی بیشتر به صفحه کارگو ایران ایر مراجعه نمایید.

اگر کارت بازرگانی نداشتیم چکار کنیم؟

در شرایطی که شما، هم تولید کننده محصول هستید و هم پروانه بهره برداری دارید اما کارت بازرگانی ندارید شرکت های حمل مثل مرلید یا ترخیص کاران می توانند برای شما کارت بازرگانی بگذارند و هزینه آنرا بصورت جداگانه دریافت نمایند.

MSDS چیست؟

برای حمل هوایی اگر نمونه محصول شما مایع یا پودری باشد حتما باید MSDS داشته باشید.MSDS یک سند چند برگی است که حاوی ویژگی های محصول بوده و در مورد شیوه حمل و نقل کالا داخل آن توضیح داده شده است.
ارسال نمونه تجاری با پست

آیا می توان نمونه کالای تجاری را با کوریر یا پست ارسال کنیم؟

خوشبختانه پاسخ بله است.در صورتیکه نمونه تجاری شما با پست ارسال شود، تمام فرایندهای پیچیده بالا حذف می شود و خیلی راحت نمونه شما از مبدا به مقصد ارسال می گردد.فقط نکته ای که باید دقت کنید این است که گیرنده نمونه باید در مقصد (در صورت نیاز) مالیات آنرا بپردازد.

البته همه ی نمونه ها را نمی توانیم با پست بفرستیم .ضمن اینکه هزینه حمل نمونه تجاری با پست نسبت به فریت بار بیشتر است.

هزینه ارسال محصول به خارج از کشور

هزینه ارسال نمونه کالای تجاری به مقصد، حجم و وزن بار، نوع بار (استاندارد یا خطرناک) و certificate of origin(گواهی مبدا) بستگی دارد.گواهی مبدا در واقع شناسنامه ای از کالا است که تولید کنندگان می توانند براحتی آنرا دریافت نمایند.

نحوه ترخیص نمونه در مقصد

اگر نمونه محصول تجاری شما بصورت پستی ارسال شده باشد که خود شرکت مرلید کارهای ترخیص بار در مقصد را هم انجام می دهد اما اگر بار بشکل فریت حمل شود گیرنده بایستی در فرودگاه حاضر شود و با توجه به قوانین کشور مقصد مدارک خود را ارائه کند و بار را ترخیص نماید.

ارسال نمونه تجاری به خارج از کشور

چه محصولاتی را می توانم به عنوان نمونه ارسال کنم؟

در برخی موارد مشتری یا خریدار در مقصد می خواهد قبل از خرید، نمونه محصول شما را ببیند و انرا بررسی کند مثلا برای خرید پوشاک، ظروف آشپزخانه، غذا و … البته در نظر داشته باشید که نمونه‌های صنایع دارویی، شیمیایی یا زیستی ممکن است در یک دسته جداگانه قرار بگیرند و مقررات حمل و نقل و گمرک متفاوتی داشته باشند. اما بطور کلی هر محصولی را می توانید بعنوان نمونه ارسال نمایید.

آیا نمونه من به فاکتور تجاری نیاز دارد؟

برای تمام نمونه ها حتی انهایی که ارزش پایینی دارند فاکتور تجاری الزامی است. در این فاکتور بایستی ارزش واقعی محصول، توصیف دقیق آن و دلیل صادرات نوشته شده باشد. به این ترتیب گمرک متوجه می شود که کالا برای استفاده تجاری نیست و صرفا بعنوان نمونه محصول فرستاده می شود.

نحوه اماده سازی نمونه ها

نحوه اماده سازی نمونه ها برای حمل و نقل

برای اینکه یک محصول شرایط ارسال بعنوان نمونه تجاری را داشته باشد باید طوری ارسال شود که قابلیت فروش نداشته باشد. به عنوان مثال، قاعده کلی برای لباس این است که باید یک علامت واضح در قسمت بیرونی لباس تعبیه شود که نشان دهد محصول برای پوشیدن نامناسب است.همچنین نمونه ها باید در مقادیر کم با اندازه و ابعاد محدود ارسال شوند.

رایج ترین تغییراتی که روی نمونه محصول پیاده می شود شامل موارد زیر است:

کیسه ها

یک سوراخ، و یک برچسب که روی آن نوشته شده “این یک نمونه است و امکان فروش آن وجود ندارد”

لباس ها

ایجاد بریدگی یا پارگی در قسمت بیرونی لباس و نه روی درزها که هنگام پوشیدن لباس قابل مشاهده باشد. و چاپ غیر قابل پاک شدن روی لباس با عبارت “نمونه، نه برای فروش مجدد”.

کفش

سوراخ حفر شده در زیره یا که در قسمت بیرونی کفش با جوهر نامحلول، واژه “نمونه، غیرقابل فروش” چاپ شده باشد.

کتاب و آرایش

کتاب و لوازم ارایشی باید دارای یک برچسب کاملاً واضح باشند که نشان دهد این کالا یک نمونه است و برای فروش مجدد نیست.

مبلمان و وسایل منزل

اینها را می توان با حک کردن یا چاپ کلمات “نمونه، نه برای فروش مجدد” در قسمت خارجی محصول علامت گذاری کرد.

غذا و نوشیدنی

نمونه های خوراکی باید در بسته های کوچک با میزان کم قرار بگیرند و خیلی واضح جمله “نمونه، نه برای فروش مجدد” روی آن مشخص شده باشد.

هزینه آزمایشگاه برای ارسال نمونه به خارج از کشور

هزینه آزمایشگاه برای ارسال نمونه به خارج از کشور

چنانچه از نظر ارزیاب گمرک ماهیت فیزیکی بار شما بدرستی مشخص نباشد بار به آزمایشگاه فرستاده می شود.برای اینکه این موضوع را درست متوجه شوید اجازه دهید مثال بزنیم.فرض کنید یک پودر سفید را بعنوان گچ به ارزیاب نشان می دهید مشخص است که ارزیاب با دیدن یا لمس آن نمی تواند متوجه شود که آن ماده گچ است یا خیر به همین خاطر مجبور می شود بار را به آزمایشگاه ارسال کند تا ماهیت ان مشخص شود.

لازم به ذکر است آزمایشگاه در فرودگاه امام قرار دارد و مدت زمان ازمایش شما تقریبا نیم ساعت به طول می انجامد.هزینه آزمایشگاه برای ارسال نمونه به خارج از کشوربسته به نوع بار، مبلغی بین 300 تا 500 هزار تومان است.

بعد ازاینکه بار به آزمایشگاه رفت مراحل آزمایش طی شده و پس از تایید بار، آزمایشگاه یک برگه خطاب به ارزیاب صادر می کند و در آن ماهیت بار را مشخص می کند.چنانچه مشکلی نباشد بار توسط ارزیاب تایید شده و ارسال می گردد.

ارسال مواد غذایی به خارج از کشور

ارسال مواد غذایی به خارج از کشور

مواد غذایی به شکل شخصی و تجاری به خارج از کشور ارسال می شود.

ما ابتدا شیوه ارسال مواد غذایی شخصی را توضیح می دهیم.اگر شما شرکت نیستید و می خواهید بعنوان یک شخص برای یک فردی در خارج کشور مواد غذایی بفرستید دو راه بیشتر ندارید.

  • به شیوه پستی : این روش برای بارهای زیر 6 کیلو گرم بصرفه است.که بار را درب منزل تحویل می گیریم و به آدرس مقصد ارسال می نماییم.
  • فریت بار: در روش فریت، بار از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد ارسال می شود و برای وزن بالای 6-7 کیلو بصرفه تر است.

توجه داشته باشید هرماده غذایی که به شکل پودر یا مایع هستند حتما باید MSDS داشته باشد تا بتوانیم انرا ارسال کنیم.اما در بارهای مسافری که کنار بار یک تکه مواد غذایی وجود دارد مشکلی پیش نمی آید و نه گمرک مبدا نه مقصد سخت گیری نمی کند.

برای حمل بارهای خوراکی که قرار است بصورت تجاری صادر شود حتما بایستی از سازمان غذا دارو و سازمان های مربوط به آن صنف ماده غذایی مثل شیلات و … مجوزهای لازم گرفته شود.

برای حمل هم نیاز به جواز گمرکی است البته ما کارهای جواز بار را انجام می دهیم و قیمت آنرا هم اعلام می کنیم اما کارهای مجوز گرفتن از سازمان های مربوطه به عهده خود شماست.

بهترین شیوه ارسال محصول به خارج از کشور

بهترین شیوه ارسال محصول به خارج از کشور

معرفی کردن بهترین شیوه ارسال محصول به خارج از کشور کاملا وابسته به نوع و‌ وزن محصول است.
اگر محصول شما در حد ۲ یا ۳ کیلو است باید انرا پست کنید مگر اینکه پست نتواند ان‌ کالا را ارسال کند که در اینصورت می توان انرا کارگو کرد.

اما یک وقتهایی هست نمونه محصول شما میرلنگ ماشین است که خودش ۲۰۰ کیلو وزن دارد. در این شرایط با توجه به اینکه ارسال خرده بار از ایران خیلی سخت است چاره ای ندارید جز اینکه بار را هوایی ارسال نمایید.

اما در برخی مواقع که حجم و‌ وزن بار خیلی سنگین است (با توجه به کشور مقصد) می توانید انرا بصورت فول کانتینر دریایی یا فول تراک زمینی ارسال کنید.

چون حمل خرده بار از ایران فقط به شکل فول کانتینر یا فول تراک امکان پذیر است و در این حالت هم هزینه های سنگینی دارد.
در نتیجه اگر نمونه محصول کوچک است هزینه های پست و حمل هوایی مقرون به صرفه تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *