۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

استعلام نرخ حمل دریایی

استعلام نرخ حمل دریایی

جهت استعلام نرخ حمل دریایی لطفا مقاله را مطالعه کرده و بعد تماس بگیرید

هزینه حمل دریایی

هزینه حمل و نقل دریایی

معمولا برای محموله هایی که بیش از 500 کیلو وزن دارند حمل و نقل دریایی مناسبترین روش از نظر قیمتی است.شاید هزینه های پایه حمل اقیانوسی بالا باشد اما حجم بالاتری بار را می توان با همان هزینه جابجا کرد.مثلا هزینه حمل یک جعبه 20 کیلویی با کشتی ممکن است 300 دلار باشد اما یک بار 200 کیلویی 310 دلار و بار 2000 کیلویی 390 دلار و …

بارهای دریایی هزینه های اضافه زیاد دارند و ممکن است زمان دریافت فاکتور از باربری از هزینه های جانبی تعجب کنید که البته شرکت مرلید از همان ابتدا تمام هزینه های اضافه را هم اعلام می کند تا بتوانید یک تصمیم گیری بصرفه داشته باشید.

استعلام نرخ حمل دریایی

استعلام نرخ حمل دریایی

برای استعلام نرخ حمل دریایی مشابه تمامی بارهای دیگر و روش های حمل مختلف به یکسری اطلاعات نیاز داریم.بنابراین فکر نکنید به محض تماس گرفتن با کارشناسان ما و بدون هیچ اطلاعاتی نرخ ثابتی به شما اعلام می شود.چون نرخ ها برمبنای نوع، ویژگی و منطقه جغرافیایی بار متفاوت است.

از آنجاییکه تخصص شرکت مرلید در بارهای وارداتی دریایی است به همین دلیل در این مقاله هم به مبحث استعلام نرخ حمل دریایی برای بارهای وارداتی می پردازیم و استعلام قیمت دریایی برای بارهای صادراتی نداریم.

شیوه استعلام قیمت حمل دریایی

شیوه استعلام قیمت حمل دریایی

توجه داشته باشید که قیمت حمل دریایی هر دو هفته یکبار آپدیت می شود و هیچ نرخ ثابتی برای آن وجود ندارد.البته برخی از خطوط لیست قیمت ارائه می کنند و می توانیم یکسری مسیرها را بر اساس این لیست قیمت دهی کنیم.

اما بطور کلی ما بر این اساس که هیچ لیست قیمتی وجود ندارد شیوه استعلام قیمت حمل و نقل دریایی را بیان می کنیم.

بارها به دودسته تقسیم می گردند:

1-بارهای کانتینری(20 و 40 فوت)

برای استعلام قیمت حمل بارهای کانتینری بایستی محل قرارگیری بار و ترم خریدتان را ارائه کنید تا بتوانیم قیمت بدهیم.اگر ترم خرید FOB باشد اعلام نام بندری که بار را به ما تحویل می دهید کافیست اما اگر ترم خرید EXW باشد حتما به آدرس پیکاپ(جایی که باید بار را دریافت کنیم) نیاز داریم.

همچنین باید تعداد و نوع کانتینر هم اعلام کنید.مثلا یک کانتینر 20 فوت یا 40 فوت، فلت ، هوی دیوتی، ساده یا …براساس این اطلاعات به شما می گوییم که قیمت هر کانتینر چقدر می شود.

برای آشنایی با کانتینرهای مختلف به صفحه انواع کانتینر مراجعه نمایید.

2- بارهای کمتر از یک کانتینر

بارهای LCL یا خرده بار یعنی شما یک یا چند پالت بیشتر ندارید و مجبور هستیم این بار را با کالاهای شرکت های دیگر تجمیع کنیم تا به اندازه یک کانتینر بشوند و بعد آنرا حمل کنیم.

برای این نوع بارها علاوه بر آدرس و محل قرار گیری بار به اطلاعاتی نظیر وزن و ابعاد بار هم نیاز داریم.همانطور که می دانید بارها یا وزنی هستند یا حجمی و به همین خاطر اول بایستی وزنی یا حجمی بودن بار را مشخص کنیم.سپس به ازای هر یک تن یا هر متر مکعب قیمت می دهیم.

مثلا اگر بار شما 6 مترمکعب باشد اما 4 تن باشد این بار 6 تن حساب می شود و بالعکس آن هم صادق است یعنی اگر بار 3 تن بوده و یک متر مکعب باشد 3 تن محاسبه می شود و ما براساس هر تن قیمت نهایی را اعلام می کنیم.

توجه داشته باشید که اگر بار شما خرده بار محسوب شود فقط می توانیم با خطوط خارجی آنرا ارسال کنیم.

برای آشنایی بیشتر برای حمل خرده بار به مقاله حمل خرده بار از چین به ایران مراجعه نمایید.

هزینه های جانبی حمل دریایی

هزینه های جانبی حمل

هزینه های جانبی هم در مبدا و هم در مقصد ممکن است اتفاق بیفتد.که به شرح زیر است:

  • هزینه های حمل داخلی :  در کشور مبدا برای بارهایی که ترم آنها FOB نیستند.
  • هزینه های لوکال یا هزینه های مجوز گمرکی در مبدا (در صورتی که فروشنده آن را انجام ندهد)
  • هزینه تلکس ریلیز : که معمولا در چین اتفاق میفتد.در واقع تاییدیه خط است، که باید در مقصد بار را آزاد کند.
  • هزینه قبض انبار و ترخیصیه :  در مقصد است که بسته به نوع بار متفاوت است
  • هزینه دموراژ :  که اگر بار را به موقع در مقصد ترخیص نکنید باید پرداخت نمایید.

علاوه بر اینها یکسری هزینه های اضافی هم وجود دارد که بعد از تصویه به شما بازگردانده می شود و صرفا بعنوان ضمانت دریافت می گردد.مثلا برای کانتینر 20 فوت چک ضمانت 50 میلیونی با 2 میلیون تومان سپرده نقدی و برای کانتینر 40 فوتی چک ضمانت 100 میلیونی بهمراه 4 میلیون تومان سپرده نقدی لازم است.

سایر هزینه های حمل بار با کشتی

سایر هزینه های حمل بار با کشتی

با توجه به اینکه ایران توسط بسیاری از کشورها تحریم شده و شیپر نمی تواند اسناد را بنام ایران صادر کند به ناچار بایستی بار را سوئیچ یا در حالت بدتر کراس استاف کرد . قطعا سوئیچ و کراس استاف بار یک هزینه ای دارد.

معمولا فروشندگان کالا میدانند که بار به ایران ارسال می شود اما نمی توانند اسناد را بنام ایران بزنند.در این شرایط کار راحت است و با پرداخت هزینه کمی سوئیچ بارنامه انجام می شود .هزینه سوئیچ ۵۰ تا ۲۵۰ دلار متغیر است.

اما در شرایطی که فروشنده اصلا اطلاع ندارد که بار به ایران می رود  مجبوریم بار را کراس استاف کنیم.یعنی بار را به یک کشور ثالث مثل دبی بفرستیم و از مبدا آنجا به ایران ارسال نماییم.هزینه کراس استاف با توجه به نوع بار و تعداد کانتینرها متفاوت است.

جالب است بدانید این مسائل فقط در مورد ایران اتفاق میفتد و هیچ جای دنیا برای وارد کردن بار چنین هزینه هایی ندارند.

نرخ حمل دریایی از اروپا

اگر بدنبال نرخ حمل دریایی از اروپا به ایران هستید این قسمت مخصوص شماست.در ادامه نرخ حمل از برخی بنادر اروپا به بندر عباس را برای کانتینرهای 20 فوت، 40 فوت و 40 فوت هایکیوب اعلام می کنیم.توجه داشته باشید این قیمت ها تا پایان نوامبر 2023 اعتبار دارد.

بندر مبدا بندر مقصد قیمت 20 فوت قیمت 40 فوت قیمت 40 فوت های کیوب
بندر هامبورگ بندرعباس ۱۱۹۲ یورو ۱۶۲۵ یورو ۱۶۲۵ یورو
بندر روتردام بندرعباس ۱۱۹۲ یورو ۱۶۲۵ یورو ۱۶۲۵ یورو
بندر جنوا بندرعباس ۱۳۲۰ یورو ۱۷۷۸ یورو ۱۷۷۸ یورو
بندر ونیز بندرعباس ۱۷۷۸ یورو ۲۴۴۱ یورو ۲۴۴۱ یورو
بندر والنسیا بندرعباس ۱۶۷۶ یورو ۲۰۳۳ یورو ۲۰۳۳ یورو
بندر بارسلونا بندرعباس ۱۷۲۷ یورو ۲۰۳۳ یورو ۲۰۳۳ یورو
بندر مرسین بندرعباس ۱۵۷۵ یورو ۱۹۳۱ یورو ۱۹۳۱ یورو
بندر استانبول بندرعباس ۱۴۲۲ یورو ۱۷۲۷ یورو ۱۷۲۷ یورو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *