۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال مبلمان به خارج از کشور

ارسال مبلمان به خارج از کشور

ارسال مبلمان به خارج از کشور اندکی چالش بر انگیز است که در ادامه آن را تشریح میکنیم.

ارسال مبلمان به خارج از کشور کمی پیچیده و پر هزینه می باشد. از این جهت تصمیم گرفتیم‌یک راهنمای جامع برای فرستادن مبلمان به خارج از کشور تهیه کنیم تا مهاجران عزیز بتوانند با آگاهی کامل نسبت به فریت یا کارگو کردن این وسایل اقدام نمایند.

اگر معنی کارگو را نمی دانید به صفحه کارگو چیست مراجعه نمایید.

ارسال مبلمان به خارج از کشور

ارسال مبلمان به خارج از کشور

خیلی از کسانیکه به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند مجبور هستند وسایل شخصی و پر مصرف منزلشان را برای شروع زندگی با خود ببرند یا اصطلاحا فریت کنند.

از انجاییکه معمولا لوازم شخصی را بصورت هوایی فریت می کنند همیشه این سوال برای مردم پیش می آید که در کنار فریت کردن سایر وسایل آیا ارسال مبلمان به خارج از کشور هم بصرفه است یا خیر؟با توجه به اینکه مبلمان یک وسیله حجمی به حساب می آید پیش از هرچیزی باید در خصوص وزن حجمی بار توضیح دهیم.

هر وسیله یا کالایی یک وزن مشخصی دارد که معمولا با کیلو اندازه گیری می شود. مثلا وقتی از مشتری سوال می کنیم بارتان چند کیلو است میگوید یک جعبه ۲۰ کیلویی.مسلما این مشتری جعبه را روی ترازو قرار داده و‌ وزن انرا بدست آورده است. اما در حمل و نقل هوایی علاوه بر در نظر گرفتن وزن، حجم بار هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

فریت مبلمان به خارج از کشور

حجم بار در حمل هوایی با اندازه گیری طول، عرض و ارتفاع و قرار دادن آن در فرمول زیر بدست می آید:

طولxعرضxارتفاع(cm) ÷ 6000

حال اگر در مثالی که زدیم حجم جعبه عدد ۳۰ شود، دیگر بار شما ۲۰ کیلو نیست بلکه ۳۰ کیلو محاسبه می شود.بخاطر اینکه حجم جعبه از وزن جعبه بزرگتر است.

بطور کلی معیار محاسبه حمل هوایی که توسط یاتا تعیین شده به این صورت است که بیشترین را در نظر میگیرد. اگر وزن بیشتر باشد وزن و اگر حجم بار بیشتر باشد حجم ملاک می باشد.

حال با این توضیحات سراغ مبلمان برویم.

مبلمان در حالت نرمال یک بار حجمی به حساب می آید چون حجمش از وزنش بیشتر است مگر مبلمانهای خاص که وزن بالایی دارند.

در نتیجه ممکن است شما بگویید ما یک دست مبل ۷ نفره داریم که حدودا ۲۰۰ کیلو وزن دارد اما با محاسبه حجم متوجه میشوید که مبلمان های شما مثلا روی ۶۰۰ کیلو شارژ می شود و شما بایستی هزینه ۶۰۰ کیلو را بپردازید نه ۲۰۰ کیلو.چرا؟ چون مبلمان فضای زیادی از هواپیما را اشغال میکند و برای آن باید هزینه بیشتری پرداخت گردد.لازم به ذکر است که بسته بندی به حجم مبلمان اضافه می کند و در ادامه نحوه بسته بندی مبلمان را توضیح می دهیم.

ارسال مبلمان به خارج از کشور

در چه مواقعی مبلمان را فریت کنیم؟

خیلی وقت ها مشتریان از ما سوال می کنند که بصرفه است مبلمان دست دوم خودمان را به کشوری که مهاجرت کرده ایم وارد کنیم یا نه؟ما پیشنهاد میکنیم ابتدا شرایط و هزینه های خرید مبلمان در کشور مقصد را بررسی کنید.

مسلما قبل از مهاجرت کامل به یک کشور چندباری به آنجا رفت و آمد خواهید داشت.می توانید به بازارهای مبل بروید و از قیمت ها مطلع شوید.از طرف دیگر هم ابعاد مبلمان کارکرده خود را بدست بیاورید و با تماس با شرکت مرلید قیمت های حمل و جواز گمرکی در ایران را استعلام بگیرید.

در نهایت قیمت خرید یک دست مبل جدید را با هزینه ارسال مبلمان به خارج از کشور مقایسه کنید هرکدام برایتان بصرفه تر بود آنرا انتخاب نمایید.

هزینه بسته بندی مبلمان برای ارسال به خارج

هزینه بسته بندی مبلمان برای ارسال به خارج

توجه داشته باشید که مبلمان از آن دسته وسایلی است که بایستی با بسته بندی خاص در هواپیما قرار بگیرد پس گمان نکنید چون یک بار بزرگ است می توانید انرا سلفون پیچی کنید و بفرستید.

دو نوع مبلمان داریم:

  1. یکی مبلمان های استیل و تاج دارند
  2. مبلمان های راحتی

معمولا برای مبلمان های تاجدار باید یک باکس چوبی ساخته شود تا بار شما در فرایند حمل و نقل آسیب نبیند.باکس چوبی بر اساس ابعاد مبلمان توسط کارگاه های مخصوص ما ساخته می شود و هزینه آن از ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان شروع می شود.

مبلمان های راحتی نیاز به باکس چوبی ندارند اما قطعا باید روی پالت قرار بگیرند.بزرگترین پالت هایی که موجود است ۱۰۰ در ۱۲۰ می باشد و بسته به تعداد مبل ها از یک یا چند پالت برای بسته بندی استفاده می شود.

نکته بسیار مهم این است که حجم و وزن نهایی مبلمان بعد از بسته بندی مشخص می شود. ممکن است وزن حجمی بار شما پیش از بسته بندی ۶۰۰ کیلو باشد اما.با بسته بندی به ۷۰۰ کیلو برسد. بنابراین در نظر داشته باشید که هزینه هایتان افزایش می یابد. ضمن اینکه هزینه بسته بندی هم جداگانه محاسبه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *