۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال بار مسافری

حمل بار شکستنی با هواپیما

ارسال بار مسافری و حمل بار شکستنی از بزرگترین چالش های مهاجرین است که در این مطلب به آن می پردازیم.

اگر به هر دلیلی می خواهید لوازم خود را بصورت هوایی جا به جا کنید و دنبال شیوه بسته بندی و یا نکاتی در مورد حمل بار شکستنی با هواپیما هستید با ما همراه باشید.

حمل بار مسافری

حمل بار شکستنی با هواپیما

بسته بندی به خودی خود یک کار خسته کننده است، اما وقتی مجبور می شوید چیزی بسیار شکننده را بسته بندی کنید، هزار بار بدتر می شود.استرس نگیرید ترفندهایی برای حمل بار شکستنی با هواپیما وجود دارد که به شما اطمینان می دهد وسایلتان صحیح و سالم به مقصد می رسد.

شاید قرار دادن برچسب شکننده روی کارتن ها ضرری نداشته باشد اما بتنهایی هم تاثیری در ایمن بودن وسایلتان ندارد چون حمل‌کننده‌های بار عادت دارند آنها را سریع بارگیری کنند، به این معنی که واقعاً وقت ندارند هر بسته را بررسی کنند تا ببینند آیا روی آن برچسب وجود دارد یا خیر.

بطور کلی برای حمل بار شکستنی با هواپیما دو‌ نوع بسته بندی وجود دارد. یکی بسته بندی داخلی و دیگری بسته بندی خارجی که در ادامه بصورت مجزا آنها را توضیح می دهیم.

بسته بندی داخلی برای بارهای شکستنی

بسته بندی داخلی برای بارهای شکستنی

بارهایی که در اثر ضربه، تکان، پرتاب و‌… آسیب میبینند حتما بایستی بسته بندی داخلی محکمی داشته باشند.حالا بسته بندی داخلی یعنی چه؟قبل از اینکه بار در باکس چوبی قرار بگیرد باید در جعبه های چندلایه و توسط بابل رپ( پلاستیک حبابدار) و فوم بخوبی بسته بندی شوند.

پس اول از همه وسایل شکننده را داخل پلاستیک حبابدار قرار دهید و انها را در وسط جعبه بگذارید.کنار و روی آنها را هم با یونولیت بپوشانید و خوب محکم کنید تا هرچقدر هم بسته ها تکان خوردند هیچ آسیبی به وسایل نرسد.

اگر لیوان یا گلدان یا هرچیز توخالی دارید علاوه بر اینکه باید آنها را داخل روکش حبابدار بپیچید ، فضای خالی لیوان و گلدان و … را هم باید پر کنید.سعی کنید همه چیزهای شکستنی را جداگانه بسته بندی کنید چون وقتی چند وسیله شکننده کنار هم قرار می گیرد احتمال اینکه وسایل کناری هم بشکند زیاد است.

بسته بندی خارجی

بعد از اینکه همه ی وسایل را طبق چیزی که در بالا گفتیم بسته بندی کردید نوبت به بسته بندی خارجی می رسد.
این نوع پکیج کردن با توجه به میزان حساسیت بار شما تعیین می شود.اگر بارتان با کوچکترین ضربه اسیب میبیند و برایتان خیلی مهم است بهترین نوع بسته بندی باکس چوبی است.اما اگر بار زیاد اسیب پذیر نیست اما از نظر تعدادی زیاد است بایستی از پالت استفاده شود تا جلوی دخالت انسانی برای جابجایی گرفته شود.

حمل بار مسافری

اگر ساز یا دیگر آلات موسیقی را می خواهید ببرید حتماً آن‌ها را در جعبه های مخصوص خودشان(ترجیحا از جنس پلی کربنات) قرار دهید تا مشخص باشد وسیله داخل آن ساز موسیقی شکننده است. حمل کننده ها اگر کیف گیتار و …ببینند، به احتمال زیاد با آن با ملایمت برخورد می کنند.

بسته بندی کالاهای حساس

در بسته بندی کالای خود بشدت دقت کنید.چراکه خطوط هوایی فقط در صورتیکه به بسته بندی رویی کالا آسیبی وارد شده باشد به شما خسارت می دهد.مثلا اگر بارتان شکستنی باشد و آنرا داخل ورقه های حبابدار پیچیده اید و داخل جعبه گذاشته اید چنانچه در مقصد ظاهر بار شما هیچ آسیبی ندیده باشد و سالم باشد اما کالاهای داخلی آن آسیب دیده باشد خط هوایی هیچ مسئولیتی در قبال جبران خسارت ندارد.

تنها ملاک برای اینکه خط هوایی بپذیرد که بار شما آسیب دیده است بسته بندی رویی وظاهری بار (شامل له شدن، پاره شدن و …) می باشد.

در صورتیکه بار شما شامل خسارت بشود خطوط هوایی بر حسب هر کیلوگرم 9sdr (17 تا 18 دلار)خسارت می پردازد.

ارسال بارهای مسافری برای کشورهای خاص

گزینه بسیار عالی برای بسته بندی بارهای حساس، باکس چوبی است.زیرا باکس های چوبی دور تادور بار را بخوبی پوشش می دهند.ضمن اینکه این باکس ها توسط افراد جابجا نمی شوند و لیفتراک های مخصوص آنها را به داخل حمل می کنند.و همین امر جلوی آسیب های احتمالی را می گیرد.اما از طرفی هزینه های ساخت باکس چوبی کمی بالاست. این تصمیم شماست که بارتان را آسیب دیده تحویل بگیرید یا اینکه مبلغ بیشتری برای بسته بندی در نظر بگیرید و آنرا سالم به مقصد برسانید.
نحوه پالت بندی وسایل شخصی

نحوه پالت بندی وسایل شخصی

پالت چیست؟ پالت یک تخته ای است که بارها روی آن چیده می شود و دور آن با سلفون پک می گردد. حال اجازه دهید ببینیم چه زمانی از پالت بندی استفاده می شود؟ پالت بندی معمولا برای بارهای تجاری و زمانیکه می خواهند تعداد زیادی کارتن را با هم حمل کنند استفاده میشود.به این ترتیب که تمام جعبه ها را روی یک پالت قرار می دهند تا با لیفتراک آنرا جابجا کنند.

اما چه زمانی برای حمل بار شخصی بهتر است که از پالت استفاده شود؟زمانیکه تعداد اقلام بار شما زیاد باشد بهتر است روی پالت قرار بگیرد تا احتمال آسیب دیدن به بار کاهش پیدا کند.چرا؟ چون پالت ها توسط دستگاه لیفتراک جابجا می شوند و با این روش از پرتاب شدن بار شما و آسیب به آن جلوگیری می شود.از طرفی کل بار شما هم بصورت یکجا داخل پالت قرار میگیرد و احتمال گم شدن اقلام کوچک به حداقل می رسد.

اگر بار شکستنی دارید و انرا داخل باکس چوبی قرار نداده اید بهتر است که آنرا پالت بندی کنید.اما نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که خود پالت یک وزن و حجمی دارد و این باعث افزایش وزن و ابعاد بار و در نتیجه هزینه حمل می شود.

حمل بار مسافری چیست؟

حمل بار مسافری چه زمانی معنا پیدا می کند؟ تمام کسانی که بصورت دانشجویی، کاری، سرمایه گذاری و … به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند این اجازه را دارند که بخشی از بارهای شخصی شان را با خود حمل کنند.حالا اینکه میزان بار مجاز برای هر فرد چقدر است به شرکت هواپیمایی که با آن پرواز می کنید بستگی دارد.

چنانچه لوازمی که می برید 1 تا 2 کیلو بیشتر از حد مجاز باشد می توانید آنرا بصورت اضافه بار با خود ببرید اما اگر مقدار وسایل شما از حد مجاز خیلی بیشتر شود(2 کیلو به بالا) حمل آن بصورت اضافه بار بصرفه نیست و بهتر است اسباب وسایلتان را از طریق فریت بار مسافری ارسال نمایید.

مثلا در پرواز معمولی ماهان شما اجازه حمل 30 کیلو بار بعلاوه یک ساک دستی 5 کیلوگرمی را دارید.در پرواز اکونومی ترکیش ایرلاین حداکثر بار مجاز 23 و در کلاس بیزینس 32 کیلو بعلاوه یک ساک 8 کیلویی است.

ارسال بار مسافری

ارسال یا فریت بار مسافری چیست ؟

همانطور که گفتیم چنانچه میزان اضافه بار شما بیش از 2 کیلوگرم باشد هزینه هایتان بصورت صعودی افزایش می یابد پس ایده آل ترین روش فریت یا ارسال بار مسافری است.احتمالا برایتان سوال پیش می آید که فریت چیست و چه فرقی با اضافه بار دارد.

مسلما هرکسی که به قصد مهاجرت ایران را ترک می کند یا بالعکس می خواهد به ایران باز گردد قصد دارد وسایل شخصی منزلش را هم با خود حمل کند.از طرفی بردن این حجم از بار به شکل اضافه بار اشتباه محض است.بنابراین کاری که این افراد باید انجام دهند این است که بارهایشان را بصورت مجزا در فرودگاه آن کشور بارنامه نمایند.

برای فریت بار مسافری هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد و شما باید پیش از فریت تمامی مجوزهای لازم را برای ورود بارتان به کشور مقصد تهیه کنید.

معمولا هر فردی که اقامت یک کشور را دریافت کرده باشد می تواند تا 6 ماه (بسته به هرکشور این زمان متفاوت است) لوازم و اسباب شخصی اش را بدون پرداخت حق گمرکی و عوارض به آن کشور وارد کند.البته بعضی از کشورها مثل روسیه هم هستند که برای وارد کردن هر نوع کالایی چه شخصی چه تجاری مالیات دریافت می کنند.پس پیش از اقدام به فریت از سایت مرلید قوانین گمرکی مربوط به هر کشور را مطالعه نمایید.

حمل اثاثیه به خارج از کشور

مراحل حمل اثاثیه به خارج از کشور

برای حمل اثاثیه به خارج از کشور با 2 شرایط روبرو هستیم:

1-مسافر خودش در کشور مبدا است

در این حالت خود مسافر که مالک وسایل می باشد باید 3 تا 7 روز قبل از تاریخ پروازش بارش را جواز کند.بدین منظور می بایست اسباب وسایل را در بسته بندی کاملا مناسب آماده کرده و به فرودگاه کشور مبدا (در تهران فرودگاه امام خمینی )انتقال دهد.

برای انجام مراحل جواز فرد باید کپی و اصل گذرنامه، کپی و اصل کارت ملی، کپی بلیط پرواز به کشور مقصد را همراه داشته باشد و در فرودگاه فرم های لازم را پر نماید.

اگر قصد حمل حیوانات خانگی خود را دارید حتما به صفحه هزینه حمل حیوانات با هواپیما مراجعه نمایید.

2-مسافر در کشور مقصد است

در حالت فوق مسافر یا مالک بار خودش در کشور مقصد است به همین خاطر باید کارهای جواز بار شخصی اش را اعضای خانواده مثل پدر، مادر، خواهر ، برادر یا وکیل قانونی اش انجام دهد.به همین منظور یکی از این افراد می بایست با کپی کارت ملی و شناسنامه یا وکالتنامه(در صورتیکه وکیل برای جواز می رود) برای نشان دادن نسبت خانوادگی با صاحب بار در فرودگاه حضور بهم برساند.

علاوه بر این مدارک باید کپی یک مدرک که ثابت نماید مسافر در مقصد سکونت داشته همراه وکیل یا اعضای خانواده او باشد.فرم های مربوطه هم در طی مراحل جواز تکمیل می شوند.

  • توجه داشته باشید که انتقال وسایل منزل به خارج از کشور فقط توسط مدارک شخصی که اقامت آن کشور را گرفته و صاحب اصلی بار است امکان پذیر می باشد.
  • ضمنا اکیدا توصیه می کنیم از قرار دادن مواد غذایی، مایعات، باطری یا اهنربا داخل بسته های وسایل جداَ خودداری کنید زیرا کشور مقصد ممکن است با دیدن این موارد ممنوعه اجازه ترخیص لوازم شخصی را ندهد و بار برگشت بخورد.
  • لازم به ذکر است که مراحل بسته بندی بار و انتقال آن به فرودگاه توسط شرکت مرلید قابل انجام است اگر خودتان قادر به این کارها نیستید کافیست با ما تماس بگیرید.

حمل بار شکستنی با هواپیما

 

ارسال بارهای مسافری برای کشورهای خاص

 

برخی از کشورها قوانین سختگیرانه ای برای ارسال بار مسافری دارند که در بین آنها روسیه و ترکیه در صدر قرار دارند.
روسیه کشوری است که حتی برای بارهای دست دوم هم مالیات در نظر می گیرد و کار ترخیص بارهای شخصی در این کشور بسیار دشوار است.بنابراین حتی اگر بارتان ۱۰ کیلو باشد بایستی یک مبلغی را بعنوان دپوزیت برای تضمین ترخیص کالا در روسیه در ایران به ما پرداخت کنید.

دومین کشور سختگیر ترکیه می باشد البته وضعیت ترکیه کمی از روسیه بهتر است.
اگر گیرنده کالا کیملیک ترکیه را داشته باشد و فرستنده و گیرنده کالا همنام باشند و مواد غذایی خوراکی داخل بار نباشد می توانید کالای خود را در ترکیه ترخیص نمایید.هزینه های ترخیص در ترکیه بالاست اما اگر میزان بار زیاد باشد از نظر مالی فریت بار به ترکیه بصرفه است.

این دو کشور قوانین سفت و سختی دارند اما فریت کردن به سایر کشورها به مراتب راحت تر است البته هر کشوری محدودیت خاص خود را دارد مثلا پسته نمی توان به آلمان ارسال کرد.کانادا، ایتالیا و استرالیا برای لوازم چوبی گواهی سمپاشی نیاز دارد.که مرلید میتواند گواهی سمپاشی برای شما تهیه کند.

راحت ترین نحوه فریت بار مسافری چیست؟

راحت ترین نحوه فریت بار مسافری چیست؟

با توجه به اینکه شرکت مرلید نیروهای تخصصی برای تحویل بار از جلوی درب منزل دارد و همچنین می تواند در همان منزل بار را در حضور شما بسته بندی کند می توانیم بگوییم راحت ترین نحوه فریت بار مسافری را دارد.چون کلیه ی فرایند گمرکی که در حالت عادی دو روز طول می کشد و مسافر مجبور است یکبار در فرودگاه حاضر شود را در کمتر از نصف روز تمام می کند.در این روش جواز گمرکی برای شما بصورت مجازی ارسال می شود و بعد از اینکه بارنامه را تایید کردید تسویه حساب انجام شده و بار از اکس ری عبور می کند.در واقع مسافر یا فرستنده بار را درب منزل تحویل می دهد و بهیچ وجه درگیر فرایندهای گمرکی و … نمی شود.در آنطرف هم گیرنده بار را در فرودگاه مقصد دریافت می کند.

البته برای ارائه چنین خدمات فوق العاده ای یک مبلغی هم دریافت می شود که کاملا بصرفه است.

در خصوص بارهایی که حجیم هستند یا نیاز به باکس چوبی یا پالت بندی دارند و نمی توان در محل آنرا بسته بندی کرد بار را به انبار خودمان انتقال می دهیم و بسته بندی می کنیم و به مقصد میفرستیم.

این روش یک آپشن برای شماست و اگر نخواهید می توانید خودتان بار را به فرودگاه بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *