۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

حمل بار به ازبکستان
حمل بار به ازبکستان cancel-circle

حمل بار به ازبکستان (هوایی)

اگر بتازگی به جمع تجار پیوسته اید و قصد حمل بار به ازبکستان را بصورت هوایی دارید این مطلب برای شماست.

مراحل حمل بار به ازبکستان

مدارک لازم برای ترخیص بار به ازبکستان

هزینه ارسال بار به ازبکستان

مدارک لازم برای صادرات به ازبکستان

شرایط و قوانین حمل بار به ازبکستان

ازبکستان از جمله مقاصدی است که برای تاجران ایرانی اهمیت بسرایی دارد چراکه بازار اجناس ایرانی در این کشور بسیار داغ است.به همین دلیل یکی از هدف های تجارت برای تاجران با تجربه و تازه کار حمل بار به ازبکستان است.

اما برای اندسته از کسانیکه تازه وارد این عرصه شده اند سوالات زیادی ایجاد می شود و این افراد بدنبال یک منبع معتبر هستند تا بتوانند اطلاعات خود را در خصوص مدارک لازم برای ارسال بار به ازبکستان و هزینه های حمل به ازبکستان زیاد کنند.

برای آگاهی از شیوه ارسال بار به بخارست به صفحه حمل بار به رومانی مراجعه نمایید.

مراحل ارسال بار تجاری به تاشکند

مراحل ارسال بار تجاری به تاشکند

برای ارسال بارهای تجاری به سمت تاشکند از ۳ مرحله بایستی عبور کنید.

ما در این مطلب هر سه مرحله را به تفکیک توضیح می دهیم.

جواز گمرکی برای فریت بار ازبکستان

تمامی بارهایی که قرار است از ایران به ازبکستان صادر شود ابتدا باید اظهار و سپس بایستی توسط گمرک بررسی گردد و مجوزهای صادرات آن داده شود.

مدارک لازم برای صادرات به ازبکستان

بارها به دو‌ دسته تقسیم می شوند: یکی بارهایی که بعنوان نمونه به تاشکند ارسال می گردند و دیگری بارهایی که بصورت انبوه و برای فروش به ازبکستان فرستاده می شوند.

برای ارسال نمونه همینکه یک شرکت ثبت شده باشید کافیست و‌می توانید با ارائه نامه ای به گمرک که متن آن توسط شرکت مرلید داده می شود کار را شروع کنید.ترخیصکاران شرکت کارهای مربوط به جواز یا پته گمرکی بار را انجام می دهند و‌ سپس بدنبال صدور بارنامه حمل می روند.

اما چنانچه مقدار بار زیاد باشد علاوه بر اینکه بایستی شرکت بوده و پروانه بهره برداری داشته باشید، نیاز به کارت بازرگانی و ارائه نامه های گمرکی هم دارید.کارشناسان فروش ما متن نامه ها را برای شما ارسال می کنند تا انرا روی سربرگ شرکت تان پرینت بگیرید و مهر و امضا کنید.

چنانچه مدارکتان ناقص باشد، یا برخی از مدارک مثل کارت بازرگانی نداشته باشید یا تاریخ ان گذشته باشد ترخیصکاران ما شما را راهنمایی می کنند و حتی کارت بازرگانی برای ارسال کالاهای شما به تاشکند قرار می دهند.

ارسال بار تجاری به تاشکند

صدور بارنامه

بعد از اینکه جواز گمرکی توسط ترخیصکاران گرفته شد نوبت به مرحله صدور بارنامه می رسد.برای صادر کردن بارنامه به اطلاعات فرستنده و گیرنده نیاز است.اطلاعات فرستنده می تواند نام شرکت یا کارت بازرگانی،شناسه ملی،ادرس و شماره تلفن می باشد.

اطلاعات گیرنده هم شامل نام دریافت کننده، شماره تلفن، ایمیل، ادرس‌ و‌ شناسه ملی و هر اطلاعاتی که برای گمرک مقصد لازم است می شود.جدا از اطلاعات فرستنده و گیرنده نام و hscode کالا هم لازم و ضروری است.که فرستنده بایستی با هماهنگی با گیرنده انرا به شرکت حمل اعلام کند تا روی بارنامه درج شود.

بعد از تکمیل این اطلاعات و اتمام مراحل بارنامه صادر می گردد.

برای مطالعه قوانین فریت به لبنان به صفحه ارسال بار به لبنان مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای ترخیص بار در تاشکند

مدارک لازم برای ترخیص بار در تاشکند

تاشکند هم مثل روسیه از جمله کشورهایی است که برای ترخیص بار سختگیری می کند.در نتیجه قبل از ارسال، باید با گیرنده در خصوص اطمینان از ترخیص بار صحبت کنید.چنانچه بار ترخیص نشود به ایران برگشت خواهد خورد و هزینه بازگشت کالا طبق قانون بعهده فرستنده است.

از اول سپتامبر 2020، تمامی گمرکات مرزی ازبکستان با استفاده از سامانه اطلاعات دیجیتال «Single Window»  کارهای مربوط به ثبت اظهارنامه های گمرکی محموله را انجام می دهند. واردکنندگان موظف هستند  اطلاعات مربوط به بار را از قبل از طریق این سامانه وارد کرده و  مجوزهای لازم را دریافت نمایند.

کالاهای وارداتی ممکن است توسط شخصیت حقیقی و حقوقی یا کارگزار گمرکی اظهار شود. شخص یا نهادی که کالا را اظهار می کند، باید تمام تعهدات خود را انجام دهد و مسئولیت کامل ترخیص بار را بعهده بگیرد.

جهت اطلاع شما کارگزار گمرکی یک شخص حقوقی در ازبکستان است که عملیات ترخیص کالا از گمرک را از طرف وارد کننده انجام می دهد.

برای ترخیص کالا به چه مدارکی نیاز است؟

معمولا بارنامه، اینویس، پکینگ لیست و گواهی مبدا حداقل مدارکی است که برای ترخیص در تاشکند لازم می باشد. برای بارهای خوراکی هم‌ داشتن گواهی بهداشت ضروری است.

شما می توانید جهت اطلاع از فرآیند ترخیص بار از طریق زیر با گمرک ازبکستان در تماس باشید:

شماره تماس فرودگاه تاشکند:
(998-78) 120-7600, 120-7631, 120-7641
ادرس:
3, Islam Karimov Ave., Tashkent, 100003, Uzbekistan

وبسایت:
https://www.customs.uz/en

ایمیل:
info@customs.uz

هزینه ارسال بار به ازبکستان

هزینه ارسال بار به ازبکستان

اما برویم سراغ هزینه ارسال بار به ازبکستان.مسلما یک‌ هزینه جواز گمرکی برای ارسال بارتان خواهید داشت .اگر شرکت هستید و کارت بازرگانی و‌پروانه بهره برداری دارید هزینه جواز گمرکی تان کاهش خواهد یافت.

اما حداقل هزینه جواز 2.000.000 تومان به بالاست.در صورتیکه کالای شما به ازمایشگاه یا گواهی مبدا نیاز داشته باشد هزینه انها به این مبالغ اضافه می گردد.هزینه بارنامه هم وابسته به وزن و نوع بار شماست.اما ایرلاین قشم ایر در برخی مواقع قیمت های بهتری نسبت به ایرفلوت دارد.

کدام خطوط به تاشکند سرویس دارند؟

در حال حاضر(بهار 1403)فقط خط هوایی ایرفلوت و قشم ایر حمل بار به تاشکند ازبکستان دارند که ما با توجه به نوع و‌ وزن بارتان بهترین خط را‌ برای ارسال کالا به ازبکستان انتخاب می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *