۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال بار به لبنان
ارسال بار به لبنان cancel-circle

ارسال بار به لبنان

لبنان از جمله کشورهایی است که شاید کمتر کسی از ایران به آنجا مهاجرت کند اما بهرحال برای اندسته از افرادی که قصد رفتن به این کشور را دارند فریت بار به لبنان حائز اهمیت است.البته صادرات به لبنان و ارسال بار به لبنان مخصوصا بار تجاری بسیار رایج است.در ادامه این مقاله هم به مبحث ارسال بار شخصی و هم تجاری به لبنان می پردازیم.

صادرات به لبنان

 

شرایط ارسال بار به لبنان

ارسال بار تجاری یا صادرات به لبنان از مبدا ایران رونق زیادی دارد.اما ایا می توان هر نوع کالایی را براحتی به این کشور صادر کرد یا اینکه شرایط خاصی برای ارسال بار تجاری به لبنان وجود دارد؟

به کررات پیش می آید که با ما تماس میگیرند و برای فرستادن کالا به لبنان استعلام قیمت میخواهند در صورتیکه وقتی سوال میکنیم ایا کالا تولید خودتان است می گویند خیر از جایی خریداری کرده ایم و میخواهیم انرا به لبنان صادر کنیم.

مدارک مورد نیاز برای صادرات به لبنان

ما در این قسمت قصد داریم شرایط ارسال بار تجاری به لبنان را توضیح دهیم تا بدانید چه بارهایی را با چه شرایطی میتوان‌ صادر نمود.

پس تا اینجا متوجه شدیم برای صادرات به لبنان باید

و در صورتیکه قصد دارید کالای یک شرکت دیگر را ارسال کنید هر سه مدارک بالا را از شرکت فوق بگیرید و به گمرک اظهار نمایید تا مطمئن شوند که صاحب و تولیدکننده ان کالا از ارسال برندش رضایت دارد. البته بارهای کوچک و سبک را که تحت عنوان نمونه ارسال می گردند را می توان بدون پروانه و کارت بازرگانی حمل کرد که اصطلاحا بار پته می شود.

اطلاعات مورد نیاز برای بارنامه

در بارهای تجاری فرستنده کالا موظف است نام و اچ اس کد کالا را به شرکت حمل مرلید اعلام کند.خیلی از افراد فکر می کنند اینکار را خود شرکت حمل باید انجام دهد در صورتیکه اشتباه است.به این دلیل که فرستنده با گیرنده کالا صحبت و توافق کرده است و بایستی نام و اچ اس کدی که خود گیرنده می خواهد را روی بارنامه بزنیم که بتواند راحت تر بار را در مقصد ترخیص نماید.

توجه داشته باشید بارهای تجاری که به لبنان صادر می شوند قطع به یقین  به گواهی مبدا یا Certificate of Origin نیاز دارند.بنابراین کارهای گمرکی ان بایستی روی یک کارت بازرگانی انجام گردد.همانطور که در بالا گفتیم کارت بازرگانی را هم شرکت حمل و هم صاحب کالا می تواند قرار دهد.

اما در صورتیکه خود فرستنده کالا قرار است کارت بازرگانی اش را استفاده کند باید یوزر پس اتاق بازرگانی را داشته باشد تا بتواند برای صدور گواهی مبدا درخواست بدهد.

 

فریت بار به لبنان

فریت بار به لبنان

پس تکمیل مدارک برای بارهای تجاری نوبت به انجام مراحل فریت بار می رسد البته این مراحل فقط مربوط به بارهای تجاری نیست و همانطور که گفتیم عده ای از ایرانیان به دلایل مختلفی به لبنان مهاجرت میکنند و برای حمل وسایل شخصی دست دوم منزلشان ترجیح می دهند که از شیوه فریت بار به لبنان استفاده کنند که هم راحت تر هست و هم ارزانتر.

لازم به ذکر است فریت بار از فرودگاه مبدا تا فرودگاه مقصد است و خود صاحب بار باید برای تحویل گرفتن آن به فرودگاه برود.در ادامه نحوه فریت یا ارسال بار شخصی به لبنان را بیان میکنیم:

  1. مشخص کردن وزن، ابعاد و نوع بار
  2. تماس با شماره ۵۵۵۲۷۶۷۴ ۰۲۱
  3. اعلام قیمت توسط کارشناس فروش
  4. مشخص شدن تاریخ و‌ زمان برای حضور فرستنده در فرودگاه یا تاریخ تحویل گرفتن بار از درب شرکت یا منزل در تهران و کرج
  5. جواز شدن بار توسط ترخیصکار
  6. صدور بارنامه
  7. تحویل بارنامه به مشتری
  8. اعلام تاریخ و‌ زمان رسیدن بار به مشتری

توجه داشته باشید زمانیکه بار به فرودگاه مقصد برسد با گیرنده تماس میگیرند یا ایمیل میزنند که برای تحویل گرفتن بار به فرودگاه لبنان مراجعه نمایند.

هزینه ارسال بار به لبنان

هزینه ارسال بار به لبنان

هزینه ارسال بار به لبنان در درجه اول به وزن و ابعاد بار شما وابسته است و با توجه به اینکه کارگو ماهان فرودگاه امام هر پنجشنبه بصورت دایرکت به لبنان سرویس دارد می توانیم بارهایتان را با این ایرلاین به لبنان بفرستیم  که هزینه های مناسب تری نسبت به خطوط هوایی دیگر مثل امارات و قطر دارد. البته فریت بار ایران ایر هم سه شنبه ها به مقصد بیروت سرویس دارد

علاوه بر هزینه ارسال بار به لبنان، بسته به نوع بار که شخصی است یا تجاری متفاوت می باشد.برای بارهای تجاری علاوه بر هزینه حمل و‌ هندلینگ و جواز گمرکی و اجاره کارت بازرگانی به گواهی مبدا هم نیاز است.چون لبنان برای ترخیص بار به این‌ گواهی نیاز دارد.

هزینه حمل و جواز بر اساس وزن و‌نوع کالا تعیین می شود.اما هزینه گواهی مبدا معمولا یک میلیون و پانصد هزار تومان (سال 1403) است.

در خصوص بارهای شخصی فقط هزینه ها زیر را دارید :

از انجاییکه وزن عامل مهمی در تعیین قیمت می باشد لطفا حهت اطلاع از قیمت ها با داشتن وزن بار با کارشناسان مرلید تماس بگیرید.

مدت زمان حمل بار به لبنان

مدت زمان حمل بار به لبنان

مدت زمان حمل بار به لبنان با توجه به خط هوایی که انتخاب می کنید متفاوت است.

خوشبختانه هم ایران ایر و هم ماهان از فرودگاه امام به فرودگاه بیروت پرواز مستقیم دارد بنابراین اگر بار با این خطوط ارسال گردد یک روزه به مقصد می رسد.اما نکته ای که باید توجه کنید این است که ایران ایر فقط روزهای سه شنبه و ماهان فقط روزهای پنجشنبه به بیروت سرویس دارد.

در نتیجه اگر در روزهای دیگر بارتان جواز گردد در انبار فرودگاه می ماند تا روز سشنبه یا پنجشنبه ارسال شود.

خط امارات و قطر هم به فرودگاه بیروت سرویس دارند اما پروازهای این دو خط غیر مستقیم است یعنی ابتدا به دوحه یا دبی رفته و سپس به لبنان حمل می گردد.ترانزیت تایم برای بارهایی که با خط قطر و امارات ارسال می گردند ۳ تا ۵ روز می باشد.البته با توجه به نوع بار و روز تحویل آن مدت زمان حمل متغیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *