۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال بار به دبی
ارسال بار به دبی cancel-circle

ارسال بار به دبی

نحوه ارسال بسته بستی

نحوه ارسال بسته بستی

شیوه و هزینه پست به دبی ؟

اگر بدنبال یک راهنمای جامع برای ارسال بار به دبی هستید (چه بار مسافری چه تجاری) جای درستی آمده اید.

ارسال بار به دبی

امارات متحده عربی یکی از محبوب ترین مقاصد ما برای ارسال بسته و بار است.مهمترین چالشی که مسافران و تاجران با آن روبرو هستند ارسال بار به دبی است.منظور از بار همان وسایل شخصی و اسباب منزل است که مسافرین می خواهند با خود به امارات ببرند. به غیر از این اشخاص یکسری از بازرگانان و تجار هم هستند که هرازچندگاهی قصد حمل بار به دبی را دارند.

کاری نداریم که بار شما شخصی است یا تجاری چون فقط دو شیوه ارسال بسته به دبی (هوایی و دریایی) برای همه اشخاص وجود دارد.البته مدارکی که مسافرین و تجار باید آماده کنند، میزان عوارض و مالیات، قوانین گمرک و …. با هم متفاوت است که در ادامه با همه این موارد آشنا خواهید شد.

ارسال بار هوایی به دبی

ارسال بار هوایی به دبی

ارسال بار هوایی به دبی بسیار سریعتر از دریایی است که می تواند یک انتخاب هوشمندانه و ایده ال برای کسانی باشد که نگران تحویل بموقع محموله خود هستند.هزینه های حمل و نقل هوایی نسبتا بالاتر از حمل دریایی است اما با این حال یک شرکت حمل حرفه ای مثل مرلید می تواند تا حداقل ممکن هزینه ها را برای شما کاهش دهد.

خوشبختانه 4 خط هوایی قشم ایر، ایران ایر، ماهان و خط هوایی امارات در ایران هستند که می توانند بار شما را به صورت مستقیم به فرودگاه DXB دبی حمل کنند.

حمل بار دریایی به دبی

حمل بار دریایی به دبی

90 درصد از محموله ها بصورت حمل دریایی و داخل کانتینرهای به امارات وارد می شوند.حمل بار دریایی به دبی از نظر اقتصادی بصرفه اما از نظر زمانی طولانی است.البته این روش حمل بیشتر به درد بارهای بالای 2 تن می خورد و برای بارهای کمتر از این حمل هوایی مناسبتر است.حمل بار دریایی به دبی توسط خط جمهوری اسلامی و یکسری از Nvocc ها انجام می گیرد.

مهمترین و بزرگترین بندر امارات جبل علی می باشد که اکثر بارهای دریایی از ایران به این بندر می رود.ضمن اینکه حمل LCL  و FCL از طریق بنادر ابوظبی و شارجه انجام می گردد.

ارسال بار به دبی

راهنمای حمل بار به دبی

بصورت کلی چه مسافرید و میخواهید لوازم شخصی تان را به دبی ببرید و چه بازرگان هستید و قصد ارسال کالا و محصول به امارات را دارید باید چند تا کار تقریبا ساده را انجام دهید که برای راحتی شما آنها را لیست کرده ایم:

وزن و ابعاد دقیق بار خود را اندازه گیری کنید: چه قیمت حمل بار به دبی برای شما مهم باشد چه نه بهرحال باید اندازه و وزن بار خودتان را بدانید تا بتوانید آنرا به شرکت حمل بدهید.

انتخاب شرکت حمل و نقل: برای پیدا کردن شرکت حمل می توانید از هر طریق اقدام کنید اما اگر وقت و حوصله گشتن ندارید و بدنبال یک شرکت مطمئن هستید شرکت مرلید انتخاب هوشمندانه ای است.

بارتان را بسته بندی کنید: در این مرحله باید خودتان یا شرکت حملی که انتخاب میکنید بار را بسته بندی کند و به فرودگاه امام خمینی یا بندر عباس بفرستد.شرکت مرلید میتواند درب منزلتان بار را تحویل بگیرد و برای بسته بندی به فرودگاه ببرد.

مدارک مورد نیاز را فراهم کنید:

بارهای شخصی: اگر خودتان صاحب بار هستید و میخواهید به امارات بروید باید 3 تا 7 روز قبل حرکت کارت ملی، پاسپورت، فتوکپی بلیط سفر به دبی را بردارید و به فرودگاه بروید.اما اگر داخل ایران نیستید قطعا وکیل(با وکالت نامه) یا یکی از اعضای درجه یک خانواده تان باید در فرودگاه حاضر باشد. عضو خانواده شما باید شناسنامه و کارت ملی خودش بهمراه کپی کارت ملی صاحب بار و گواهی اقامت او در دبی را بعنوان مدارک در دست داشته باشد.

بارهای تجاری: قبل از اینکه بتوانید کالاهای تجاری را به امارات بفرستید، باید کد واردات را از بخش ثبت اداره گمرک فدرال امارات دریافت کنید.مدارک دیگری که نیاز دارید کارت بازرگانی ، لیست بسته بندی و فاکتور فروش است.

اگر بسته های کوچک دارید بهترین راهکار پست است، جهت آشنایی بیشتر به صفحه نحوه ارسال بسته پستی به خارج از کشور مراجعه نمایید.

مراحل گمرکی و جواز بار را طی کنید: این مرحله مهمترین بخش از حمل بار به دبی است.روند جواز بار که در ادامه بیان می کنیم می تواند توسط خود مالک بار (وکیل /عضو خانواده) یا بوسیله شرکت حمل انجام گیرد.اگر خودتان این مراحل را طی کنید باید فرم های گمرکی را هم بعلاوه سایر مدارک داشته باشید اگر شرکت حمل عملیات گمرکی را برعهده بگیرد همه ی کارها را می کند و شما در انتها یک امضای نهایی میزنید.

برای اطلاع شما روند جواز بار را هم بیان می کنیم:

 

توجه داشته باشید که این مراحل باید تا قبل از ساعت 2 ظهر انجام شود.

هزینه ارسال بار به دبی

هزینه ارسال بار به دبی

هزینه ارسال بار به دبی بر اساس خط هوایی که انتخاب می کنید، میزان باری که دارید و … متفاوت است.اما بطور کلی پرداختی های شما شامل هزینه حمل، هزینه قبوض توزین که هرکدام 450000 تومان است، هزینه ارسال بار تا فرودگاه یا بندر، هزینه بسته بندی، هزینه جواز کردن (برای بارهای شخصی در فرودگاه امام در سال 1403 حدودا 1.300.000 تومان می باشد) بار می باشد .

3 خط هوایی ایرانی (ماهان] ایران ایر و قشم) نسبت به بقیه خطوط ارزانتر هستند و در بین آنها خط هوایی قشم ایر بهترین هزینه را ارائه می کند.در بین خطوط هوایی خارجی هم فقط امارات است که قیمت خوبی دارد.

در صورتیکه بار را خودتان بسته بندی کنید و به فرودگاه یا بندر بیاورید و همچنین کارهای جواز را انجام دهید هزینه ارسال بار به دبی برای شما کمتر می شود.در غیر اینصورت شرکت حمل در قبال انجام اینکارها هزینه های اضافی دریافت می نماید.

حمل بار به دبی

قوانین ترخیص کالا در دبی

کلیه مسافرینی که اقامت کشور امارات را دارند و می خواهند لوازم شخصی و اسباب منزل شان را با خود به دبی ببرند با شروط زیر می توانند بدون پرداخت عوارض آنها را به دبی وارد کنند:

  1. کالا و لوازم خانگی و شخصی دست دوم باشد(اگر کالای شما نو باشد مشمول پرداخت مالیات خواهید شد)
  2. باید اثبات کنید که خارج  از امارات زندگی کرده اید
  3. ارائه مدارک کاری، تحصیلی که نشان دهد شما در دبی اقامت دارید
  4. کلیه لوازم شخصی و منزل باید به اسم کسی که اقامت کشور دبی را دارد وارد شود.
  5. میزان لوزام منزل باید به اندازه پر کردن یک خانه باشد نه بیشتر.

برای وارد کردن محصولات کشاورزی باید از وزارت اقلیم و محیط زیست امارات متحده عربی مجوز دریافت کنید.ضمن اینکه فقط امکان واردات دانه پیاز گل، بذر، زنبور عسل به امارات وجود دارد.

برای حمل سگ و گربه خود به امارات باید مجوز وزارت تغییر اقلیم و محیط زیست را دریافت کنید.فقط باید گواهی واکسیناسیون، گواهی سلامت و پاسپورت و اطلاعات میکروچیپ حیوان را فراهم نموده باشید.ضمنا سگ قبل از ورود به این کشور باید آزمایش هاری انجام داده باشد.

مدارک مورد نیاز

لازم به ذکر است که برای معاینه فیزیکی محموله ها باید هزینه های اضافی به گمرک یا اداره بندر امارات بپردازید.

سایر قوانین بنادر و فرودگاه های دبی

سایر قوانین بنادر و فرودگاه های دبی

دبی یکی از کشورهایی است که قوانین سخت گیرانه ای برای عوارض گمرکی در فرودگاه دارد و کوچکترین اشتباهی در فرآیند ترخیص کالا باعث تحمیل هزینه های مضاعف خواهد شد.

بنابراین حتما قبل از ارسال بار به دبی از نحوه ترخیص کالا مطمئن شوید وگرنه به مشکل بر می خورید.

مثلا یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید این است که افراد برای کاهش هزینه های گمرکی در فاکتورهای ارزش بار دست می برند و ارزش واقعی کالا را کم می کنند اما اگر گمرک دبی از این مساله مطلع شود کار ترخیص غیر ممکن یا بشدت دشوار می شود و جریمه بسیار سنگینی در پی خواهد داشت.

مساله بعدی این است که برای حمل بارهای شخصی حتما همان شخصی که بار بنامش صادر شده و اقامت کشور دبی را دارد برای ترخیص اقدام کند وگرنه بار تحویل داده نمی شود.

همچنین در نظر داشته باشید که به بارهایی که در گمرک دبی می ماند هزینه های بالای دموراژ تعلق می گیرد.

پس قبل از اقدام به ارسال وسایل به دبی حتما از روند ترخیص آگاه شوید.

قوانین ترخیص کالا در دبی

اقلام ممنوعه برای واردات به دبی

ارسال بسته پستی به دبی

ارسال بسته پستی به دبی

ارسال بسته پستی به دبی در صورتیکه مقدار آن کم باشد مزایای خاص خودش را دارد.اولین مزیت تحویل درب منزل است و دیگری اینکه هزینه پست به دبی چنانچه بار شما زیر 8 کیلو باشد خیلی مناسب در می آید.ضمن اینکه بخاطر پروازهای متعددی که به دبی انجام می شود بسته شما در کوتاه ترین زمان با پست به دبی می رسد.

البته توجه داشته باشید که مرلید خدمات پستی ندارد و فقط می تواند بارهای بالای 8 کیلو را بصورت فرودگاه به فرودگاه فریت کند.
هزینه پست از ایران به دبی

هزینه پست از ایران به دبی

با توجه به اینکه اکثر خطوط هوایی ایرانی مثل ایران ایر، قشم ایر، ماهان مرتبا و هر روز به دبی پرواز دارند هزینه پست از ایران به دبی به نسبت پایین بوده و سرعت ارسال هم به مراتب بالاتر می باشد.

خیلی از افراد به اشتباه فکر می کنند سریعترین راه برای ارسال مدارک هویتی به دبی، فریت بار است در صورتیکه پروسه فریت یک روز به طول می انجامد و دو روز بعد در بهترین حالت ارسال میشود ضمن اینکه بسته به فرودگاه می رود و امکان تحویل درب به درب وجود ندارد.بنابراین اگر می خواهید در حداقل زمان ممکن مدارک خود را به دبی بفرستید باید از طریق پست های اکسپرس که این خدمات را دارند اقدام کنید.

حداقل زمان ارسال با پست برای سایر اقلام هم چیزی در حدود 72 ساعت می باشد.ضمن اینکه هزینه ها هم بخاطر پرواز های متعدد ایرانی به دبی خیلی بالا نیست.

لازم به تذکر است که شرکت مرلید اصلا سرویس ارسال بسته های پستی شما که شامل نامه، مدارک و هر چیز کاغذی است را به دبی ندارد.پس لطفا فقط در صورتی که می خواهید بارهای بالای 8 یا 10 کیلوی خود را فرودگاه به فرودگاه ارسال کنید با ما تماس بگیرید.

فرودگاه ها و بنادر مهم امارات

همانطور که در بالا اشاره کردیم مهمترین فرودگاه امارات فرودگاه DXB و بزرگترین بندر دبی هم بندر جبل علی می باشد.مقصد کلیه بارهای هوایی و دریایی که از ایران به دبی می رود به ترتیب فرودگاه DXB و بندر جبل علی می باشد.

برای آشنایی بیشتر با DXB به صفحه فرودگاه دبی مراجعه فرمایید.

دبی فرودگاه بین المللی دیگری با نام DWC هم دارد.

بهترین خطوط هوایی برای ارسال بار به دبی

بهترین خطوط هوایی برای ارسال بار به دبی

همانطور که در بالا گفتیم خط هوایی قشم ایر، ماهان، ایران ایر و امارات از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه دبی، حمل بار انجام می دهند.اما برای اینکه بدانیم کدامیک از این خطوط خدمات بهتری ارائه می کنند و قیمت مناسبتری دارند بایستی فاکتورهای متعددی را مد نظر داشته باشیم.

ممکن است از نظر یکسری از افراد ارائه ی خدمات با کیفیت و از دید عده ای دیگر قیمت کمتر یا تعداد پروازهای شرکت هواپیمایی در هفته مهمترین عامل برای انتخاب خط هوایی باشد.

اگر بخواهیم همه ی این فاکتورها را لحاظ کنیم و بر اساس آن یک خط را انتخاب کنیم خط هوایی ماهان است.از نظر قیمت شاید ماهان ایر قیمت بالاتری نسبت به قشم ایر داشته باشد اما از امارات قیمتش پایینتر است.

از نظر تعداد پرواز ماهان شنبه تا چهارشنبه روزانه به دبی پرواز دارد و هر روزی که بارتان را جواز کنید فردای آنروز می توانیم بار را با ماهان ارسال کنیم.

پروازهای ماهان نسبت به قشم ایر بزرگتر است و از نظر تعداد هم بیشتر از قشم ایر و ایران ایر می باشد.و اگر بخواهیم نسبت به امارات مقایسه کنیم با توجه به اختلاف قیمتی زیادی که بین امارات و ماهان است بنظر می رسد که ماهان ایر گزینه بهتری است.
چرا ارسال بار به امارات ساده است؟

چرا ارسال بار به امارات ساده است؟

با توجه به اینکه خطوط هوایی مختلف ایرانی مثل قشم ایر، ایران ایر، ماهان ایر مرتبا به امارات پرواز دارند و از نظر دریایی هم خط کشتیرانی جمهوری اسلامی و بسیاری از Nvocc ها از بنادر مختلف ایران به دبی سرویس دارند و همچنین لنج های زیادی بین بنادر جنوبی ایران و بندر جبل علی رفت و امد می کند به همین خاطر ارسال بار به امارات راحت است.

اما نکته مهمتر این است که امارات خوشبختانه گمرک سختگیری ندارد و تنها چیزی که برای آنها مهم است صداقت می باشد.یعنی اگر در مورد بارهایی که میفرستید صادق باشید و راستش را بگویید اکثر بارها راحت ترخیص می گردد.حتی پیش امده که در بارهای مسافری کالاهایی وجود داشته از واردات آنها به امارات ممنوع است اما چون مسافر صادقانه بار را اظهار کرده توانسته انرا ترخیص نماید.

بنابراین تعدد خطوط هوایی و وجود محورهای مواصلاتی دریایی زیاد بین بنادر جنوبی ایران و امارات و ترخیص ساده در امارات باعث شده فرستادن بار به این کشور راحت باشد.

نکته مهمتر اینکه امارات یک کشور ثالث برای صادرات به بسیاری از کشورهایی است که ایران امکان ارسال مستقیم بار را به آنجا ندارد مثل ژاپن، کشورهای اروپایی و کانادا.

در نتیجه امارات یک پل ارتباطی برای ایران و سایر کشورها می باشد.

ارسال سگ به دبی(گربه و …)

ارسال سگ به دبی(گربه و …)

برای ارسال سگ به دبی و ارسال گربه به دبی حتما بایستی از قبل اجازه ورود از دبی داشته باشید.همچنین تیتر هاری برای ارسال حیوان خانگی به دبی چه سگ و چه گربه ضروری است.

احتمالا این سوال برایتان پیش می آید که کدام ایرلاین برای حمل حیوان خانگی مان به دبی مناسبتر است؟

بسته به نژادی که حیوان شما دارد می توان خطوط هوایی مختلفی را پیشنهاد داد.ارزانترین خطی که در حال حاضر پت به دبی حمل می کند خط ماهان است.البته امارات و فلای دبی هم هستند که ارسال حیوان خانگی به دبی دارند و در برخی مواقع لاجرم بایستی از این خطوط برای ارسال پت استفاده کرد.

قیمت حمل پت به دبی در حال حاضر (اوایل سال 1403) حداقل 35 میلیون تومان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *