۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

هزینه حمل حیوانات با هواپیما
هزینه حمل حیوانات با هواپیما cancel-circle

هزینه حمل حیوانات با هواپیما

قیمت حمل حیوان خانگی

قیمت حمل حیوان خانگی

هزینه حمل حیوانات با هواپیما ؟

امروزه حیوانات خانگی جزئی از خانواده محسوب می شود و همه ی کسانی که به خارج از کشور مهاجرت می کنند در پی این هستند که حیوان خانگی شان را با خود ببرند.مهمترین چیزی که این مسافران می خواهند بدانند هزینه حمل حیوانات با هواپیما می باشد که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

ذکر این نکته ضروری است که شما برخی از حیوانات را می توانید در قسمت بار هواپیمایی که خودتان هم مسافرش هستید حمل کنید.یعنی اضافه بار خریداری کرده و پت را با خود ببرید.در واقع نیاز نیست به شکل کارگو و با یک بارنامه جدا پت را به مقصد ارسال نمایید.
اما باید توجه داشته باشید برای برخی از مقاصد و برخی از نژادها امکان حمل پت بصورت بار همراه وجود ندارد.
در نتیجه برای حمل چنین حیواناتی لاجرم بایستی از شیوه کارگو استفاده کرد.ما در حال حاضر کارگوی سگ، گربه و بقیه حیوانات را با توجه به توانایی خطوط هوایی مختلف پوشش می دهیم.

کارگو حیوانات خانگی چیست؟

کارگو حیوانات به معنای ارسال حیوان خانگی به شکل جداگانه از مسافر و با یک بارنامه مجزا می باشد.در ادامه به توضیح کامل در این خصوص می پردازیم.ذکر این نکته ضروری است که ما در اینجا در مورد حمل بین المللی حیوانات و قوانین مربوط به آن صحبت می کنیم.(البته قوانین حمل داخلی هم تا حدودی به حمل خارجی شباهت دارد اما فقط باید با خطوط هوایی ایرانی حمل شود)

حمل حیوان خانگی با هواپیما

شیوه حمل حیوان خانگی با هواپیما

حمل حیوان خانگی با هواپیما از دو طریق امکان پذیر است:

1-بعنوان اضافه بار : در این روش مسافری که قصد دارد حیوان خانگی اش را با خود ببرد می بایست به سالن مسافری مراجعه کند و حیوان را بعنوان اضافه بار ارسال نماید.

2-از طریق کارگو: حمل حیوان خانگی بصورت کارگو یعنی سگ جداگانه بارنامه و ارسال می شود.

مهمترین چیزی که باید در خصوص حمل حیوانات با هواپیما بدانید این است که هیچکدام از خطوط هوایی ایرانی مثل ماهان، معراج، ایران ایر و … حیوانات خانگی را بصورت کارگو حمل نمی کنند یعنی شما فقط بصورت اضافه بار می توانید حیوان خود را ارسال نمایید.

اما خبر خوب این است که سه تا از بهترین خطوط هوایی خارجی لوفتانزا، قطر ایرویز و امارات ایرلاین می توانند حیوانات خانگی شما را بصورت کارگو و با بارنامه جداگانه حمل نمایند.

هزینه حمل حیوانات با هواپیما

هزینه حمل حیوانات با هواپیما

برای برآورد کردن هزینه حمل حیوانات با هواپیما توسط شرکت مرلید باید یکسری اطلاعات به ما ارائه دهید:

1-نژاد حیوان خانگی: برخی از نژادهای سگ، گربه و … توسط خطوط هوایی خاص قابل حمل هستند.به همین دلیل باید نژاد حیوان خود را اعلام کنید تا ببینیم با چه خط هوایی امکان ارسال دارد.

2-سایز قفس: برای استعلام قیمت می بایست حتما سایز قفس حیوان خود را با اندازه گیری طول، عرض، ارتفاع یا شماره باکس اطلاع دهید.

3-وزن حیوان: برای حمل برخی از حیوانات باید وزن آنرا هم بدانیم.بنابراین هنگام تماس با کارشناسان ما وزن حیوان خود را هم اعلام نمایید.

4-مقصد: برای اعلام هزینه حمل حیوانات با هواپیما مقصد و مسافت اهمیت دارد.

در نهایت کارشناسان ما امور قیمت دهی را انجام می دهند.
هزینه ارسال سگ با هواپیما

هزینه ارسال سگ با هواپیما

هزینه ارسال سگ با هواپیما در پرواز های بین المللی از بارهای عادی بیشتر است و باید یک مبلغی را بصورت دلاری برای حمل پت خود کنار بگذارید.نکته مهم این است که در پروازهایی که به اروپا داریم امکان ارسال پت بدون مسافر وجود ندارد و لاجرم فقط کسانیکه مسافر هستند می توانند پت را با خودشان ببرند.

هزینه حمل گربه با هواپیما

هزینه حمل گربه با هواپیما با هزینه حمل سگ هیچ فرقی ندارد و طبق قوانین بین الملل به همه ی آنها سوشارژ(هزینه حمل اضافی)تعلق می گیرد.این هزینه ها به سایز قفس و وزن حیوان بستگی دارد.یعنی نوع پت با افزایش یا کاهش هزینه ها ارتباطی پیدا نمی کند.

 

حمل حیوانات با هواپیما

مراحل حمل حیوانات با هواپیما

پس از استعلام قیمت و توافق با صاحب بار مراحل حمل حیوانات با هواپیما را دنبال کنید:

okay to forward

یعنی ما بعنوان شرکت حملی که انتخاب کرده اید ایمیلی حاوی اطلاعات حمل حیوان خانگی به خط هوایی که می خواهد آنرا حمل کند(در مبدا) ارسال می نماییم و آن خط هوایی ایمیل ما را به همتای خودش در مقصد میفرستد.در صورتیکه گیرنده در مقصد اوکی بدهد یعنی می توانیم حیوان را حمل کنیم.به این پروسه اوکی تو فوروارد می گوییم.

فرایند جواز کردن حیوان

برای ارسال سگ با هواپیما (یا هر حیوان دیگر) باید یک روز قبل از حرکت مسافر، حیوان را به فرودگاه امام خمینی ببرید تا کارهای مربوط به جواز کردنش انجام شود. در ادامه به اینکه به چه مدارکی نیاز دارید اشاره خواهیم کرد.

شرایط بردن سگ به خارج از کشور

مدارک و شرایط بردن سگ به خارج از کشور و حیوانات دیگر

شرایط بردن سگ به خارج از کشور چیست؟ اگر حیوان خانگی دیگری داشته باشیم چطور؟ در پاسخ باید بگوییم که هیچ فرقی ندارد چه حیوانی را می خواهید به خارج از ایران بفرستید.همانطور که گفتیم برای ارسال سگ به خارج از کشور یا هر حیوان دیگری باید اول آنرا جواز کنید که برای اینکار به یکسری مدارک نیاز دارید که در زیر آنها را نام می بریم:

حمل سگ با هواپیما

شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما

حمل سگ با قطر ایرلاین

و حیوانات دیگر

برای حمل سگ با قطر ایرلاین(یا هر حیوان دیگر) شرایط خاصی در نظر گرفته شده است.قطر ایرویز برای حفظ امنیت حیوانات برخی از نژادهای سگ و گربه را که مستعد خطر گرمازدگی هستند حمل نمی کند.این نژادها شامل موارد زیر است:

1-گربه ها (از نژادهای عجیب غریب، ایرانی و شیرازی)

2-سگ هایی که از نژادهای زیر هستند:

اگر به دنبال دانستن قوانین پستی هستید لطفا به صفحه نحوه ارسال بسته پستی به خارج از کشور مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که برای حمل سگ و گربه با قطر ایرویز باید یک گواهی دامپزشکی داشته باشید که نشان دهد حیوان شما در دسته های بالا قرار نمی گیرد.

همچنین خط هوایی قطر حیواناتی که در دسته زیر قرار داشته باشند را حمل نمی کند:

  1. حیواناتی که برای اهداف تحقیقاتی حمل می شوند
  2. حیواناتی که کوچکتر از 12 هفته هستند
  3. حیوانات ضعیف
  4. حیوانات ماده که بچه های شیرخواره دارند(مگر با گواهی دامپزشکی)
  5. سگ و گربه هایی که بالای 6 هفته باردار هستند(مگر با گواهی دامپزشکی که تایید کند خطر زایمان در طی حمل وجود ندارد)
  6. حیواناتی که جونده هستند مثل موش، خرگوش و … را نمی توانید بعنوان اضافه بار مسافری حمل کنید و حتما باید بعنوان کارگو ارسال گردند.

برای راحتی و ایمنی بیشتر حیوانات توصیه می کنیم آنها را در ماه های گرم(می-اکتبر) حمل نمایید.

 

ویژگی های قفس حیوانات برای حمل با قطر ایرویز

  1. باکس یا قفس حیوان باید منافذ تهویه ، طراحی خوب، اندازه مناسب و استحکام کافی داشته باشد تا حیوان امکان فرار نداشته باشد.
  2. چنانچه قفس حیوان کوچک باشد قطر ایرویز آن را حمل نمی کند.
  3. داخل باکس یا لانه حیوان باید آب و غذا قرار داده باشید.

اندازه باکس حیوان

اندازه باکس حیوان

قفس حیوان خانگی باید به قدر کافی بزرگ باشد تا بتواند براحتی بچرخد، بایستد، دراز بکشد و …

برای تعیین حداقل ابعاد باکس حیوان از فرمول زیر استفاده کنید:

اندازه A (از نوک بینی تا سر دم)

اندازه B(ارتفاع از زمین تا مفصل آرنج)

طول=اندازه A +1/2B

 

اندازه C(عرض شانه ها یا پهن ترین نقطه حیوان هر کدام قسمت که بزرگتر است)

عرض = اندازه 2 x C

 

اندازه D(قد حیوان در حالت ایستاده بصورت طبیعی از بالای سر یا نوک گوش تا پایین)

ارتفاع=اندازهE =D  +رختخواب

 

ظرف غذای حیوان باید بگونه ای داخل باکس جاسازی و چسبانده شده باشد که نیاز به باز کردن قفس و پرکردن آب و غذا نباشد.زیرا ممکن است حیوان فرار کند.

چنانچه بخواهید چند حیوان را داخل یک باکس قرار دهید حتما باید شرایط زیر را رعایت کنید:

حمل حیوان خانگی با امارات

حمل پت با خط هوایی امارات

برای حمل حیوان خانگی با خط هوایی امارات باید بدانید که طبق مقررات دولت امارات متحده عربی، واردات سگ های جنگنده و خطرناک یا هیبریدهای نژادهای (مثل توسا، ماستیف، دوبرمن و …) به دبی ممنوع است اما امارات اسکای کارگو در صورتیکه نخواهید این حیوانات را به دبی بیاورید می تواند آنرا برای شما به کشورهای دیگر حمل کند.

مطابق با وزارت تغییر آب و هوا و محیط زیست امارات (MOCCAE)، امارات اسکای کارگو دارای امکانات کنترل دما برای حیوانات زنده می باشد.حیوانات خانگی شما بخوبی، تغذیه خواهند شد، و همچنین هر گونه غذا یا داروی خاصی که ارائه کرده باشید به آنها داده خواهد شد.

کارگو امارات تضمین می کند که حیوانات خانگی همیشه در محفظه با دمای کنترل شده هواپیما قرار می گیرند.

قوانین پذیرش سگ ها و گربه ها بصورت زیر است:

هزینه پست حیوانات

هزینه پست حیوانات

اشتباه بزرگی که خیلی از افراد دارند این است که فکر می کنند می توانند حیوان خانگی مثل سگ، گربه، پرنده و‌… را مثل یک کالای پستی معمولی ارسال کنند.در صورتیکه در این مقاله توضیح دادیم که حمل پت بسیار حساس است تا جاییکه بسیاری از خطوط هوایی حمل برخی از نژادها را اصلا نمی پذیرند چراکه ممکن است در فرایند حمل به حیوان آسیبی برسد.
بنابراین عملا چیزی بنام پست حیوانات نداریم و شما زمانی می توانید حیوان خانگی خود را به کشور دیگر بفرستید که تمامی مدارک و‌ مقدمات حمل را فراهم کرده باشید.یعنی بایستی شناسنامه، واکسیناسیون و مدارک حیوان کامل باشد، مراحل قانونی طی شود و پت به شکل کارگو توسط خط هوایی که می تواند حیوان زنده را به مقصد مورد نظر شما حمل کند، ارسال گردد.
پس هر کسی که صاحب پت نباشد نمی تواند آنرا به خارج از کشور ارسال نماید.
همچنین هزینه حمل حیوانات از ارسال یک بار عادی گرانتر است و به اصطلاح حمل و‌نقل به آنها سوشارژ می خورد .

هزینه خروج سگ از کشور بدون مسافر

هزینه خروج سگ از کشور بدون مسافر

اول از همه باید ببنیم می توان سگ را بدون مسافر از کشور خارج کرد یا خیر؟این مساله به قوانین کشور مقصد که می خواهید سگ را به آنجا ارسال کنید بستگی دارد.برای بدست آوردن اطلاعات در این زمینه می توانید با گمرک کشور مقصد مکاتبه کنید.

اما بطور کلی برای اروپا امکان خروج سگ از کشور بدون مسافر وجود ندارد.تنها در برخی مواقع که مسافر خودش به مقصد سفر کرده باشد حداکثر تا 5 روز بعد از رسیدن فرصت دارد که سگ خود را توسط دوستان و آشنایان خود به اروپا وارد کند.در غیر اینصورت بهیچ وجه امکان حمل پت شما وجود ندارد چون اروپا آن را نمی پذیرد.

در خصوص هزینه خروج سگ از کشور بدون مسافر باید بگوییم که هیچ فرقی ندارد سگ مسافر داشته باشد یا نه و هزینه ها در هر دو حالت یکسان است.خیلی ها فکر می کنند اگر پت با مسافر باشد ممکن است یک تخفیفی در نظر گرفته شود در صورتیکه ما در هر دو صورت ابعاد و وزن را محاسبه می کنیم و براساس آن قیمت می دهیم.

اگر امکان ارسال بدون مسافر باشد که پت را می فرستیم در غیر اینصورت اطلاع می دهیم که نمی توانیم سگ شما را به مقصد مورد نظر حمل نماییم.

30 دیدگاه دربارهٔ «هزینه حمل حیوانات با هواپیما»

ماندانا گفت:

سلام، ایا میتوانم طوطی خاکستری افریقایی( کاسکو) را از تهران به استانبول ببرم؟ با کدام ایرلاین؟ 🙏

مریم گفت:

سلام
من دوتا گربه هرکدام با وزن ۴ کیلو را میخواهم از تهران به تورنتو ببرم با چه ایرلاینی ببرم بهتر است؟ و هزینه ی ان چگونه است؟

merlead گفت:

خط لوفتهانزا

Ela گفت:

سلام من با ایران ایر تور پرنده از تهران اوردم به استانبول

مشعل گفت:

سلام
من یک گربه زیبا دارم که در کابل است
میخواهم آن را به تورنتو بیارم لطفا من راهنمایی کنید

merlead گفت:

سلام
سرویس نداریم

Matin گفت:

سلام یک گربه دارم از ایران می خواهم بیار ب المان و خودم المان هستم چطور می توانم بیارم؟

merlead گفت:

سلام
برای ارسال حیوان خانگی به اروپا باید خودتون مسافر باشید

مریم گفت:

سلام هزینه حمل سگ ۱۰ کیلویی با قفس ۱۳ کیلو با حط هوایی ماهان از استانبول به تهران چقدر است

merlead گفت:

سلام
نژاد سگ ؟

آزاده گفت:

سلام من یک سگ کوچولو دارم می‌خوام با خودم ونکوور ببرم میشه هزینه هاست رو بدونم چطور باید ببرم میشه راهنمایی کنید ممنونم

merlead گفت:

سلام وقت بخیر
باید نژاد سگ ، وزن و ابعاد رو مشخص کنید تا بتونیم راهنماییتون کنیم.

ارتین گفت:

من یک توله کوچولو پامرین دارم از تهران به انگلستان چطور می‌توانم بیارم ممنون میشم من را راهنمایی کنید.

merlead گفت:

سلام
چند ماهه هستش؟

ماندانا گفت:

سلام من میخوام به چین مهاجرت تحصیلی کنم و میخوام خرگوشم روهم با خودم ببرم.ایا امکان پذیره و هزینش تقریبا چقد میشه برام؟

merlead گفت:

سلام
وقت بخیر به کدوم فرودگاه چین؟

ندا گفت:

سلام سگ من نژادش روتوایلر وزنش ۴۰ کیلوست درباره هزینه و شرایط حملش کسی میتونه راهنماییم کنه

merlead گفت:

سلام
مقصد؟

زهره کاظمی گفت:

سلام
هزینه ارسال یک پودل تریر تقریبا ۹ کیلوگرم ۷ ماهه به پاریس چقدر میشه؟

merlead گفت:

حدودا 1300 دلار

امین گفت:

سلام وقت بخیر، یک سگ نژاد گلدن رتریور به وزن ۵۰ کیلو دارم که میخوام ببرم به آلمان و خودم هم مسافر هستم ولی به دلیل وزن بالا، فکر میکنم باید کارگو بشه و همراه خودم نمیتونه با هواپیما بیاد. هزینه ی کارگو چقدر خواهد شد ؟

merlead گفت:

سلام
لطفا با کارشناسان فروش تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

Fereydoun Khavarian گفت:

با سلام. یک قلاده سگ گلدن رتریور به وزن ۳۲ کیلوگرم و ۲ ساله از تهران به کانادا ، هزینه کارگو چقدر میشه متشکرم..

merlead گفت:

2500 دلار

فلور گفت:

سلام یک گربه نژاد ببریتیش سه ماهه از دبی به تهران هزینه ارسال چقدر میشه وزنش هم چیزی حدود ۴ کیلو

merlead گفت:

فعلا از دبی به ایران حمل پت نداریم

Karim Ghaffari گفت:

سلام. ما از ایران به کشور آلمان یک گربه نژاد پرشین آوردیم ولی متاسفانه به علت نداشتن تست خون اجازه ورود به کشور آلمان را دریافت نکردیم. حالا ما باید آن را باز گردانیم بده صورت کارگو. آیا امکان پذیر است و در صورت آری چگونه؟

merlead گفت:

ما سرویس وارادات پت نداریم

رضایی گفت:

من دوتا چاوو چاوو دارم میخواهم بفرستم کانادا پیش فرزندم یکی ۲۴ کیلو ویکی ۲۶ کیلو و هردو ۵ ساله هستن چگونه میشه فرستاد و هزینه اش چقدر است

merlead گفت:

سلام
خودتون مسافر هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *