۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

حمل هوایی خودرو

حمل خودرو با هواپیما

اگر قصد دارید وسایل نقلیه خود را در سریعترین زمان ممکن به خارج از کشور ارسال کنید، حمل خودرو با هواپیما بهترین روش حمل و نقل می باشد.

حمل خودرو با هواپیما

حمل هوایی خودرو تا رسیدن به مقصد مورد نظر شما بسیار سریع انجام می شود و این در مقایسه با ارسال دریایی که ممکن است هفته ها طول بکشد بسیار عالی می باشد.

البته وسایل نقلیه هم ملزم به ترخیص کالا از گمرک هستند که این مساله ممکن است فرآیند حمل و نقل را به تأخیر بیندازد اما ترخیص در صورت کامل بودن مدارک می تواند چند ساعته انجام شود.

حمل هوایی خودرو

مزایای ارسال خودرو با هواپیما

اگرچه ارسال خودرو با هواپیما هزینه زیادی در پی دارد اما مزایای آن باعث می شود که حمل هوایی خودرو همچنان ارزش داشته باشد.

در درجه اول حمل و نقل بین المللی خودرو با هواپیما، سریع ترین راه برای حمل ماشین شما است. بنابراین اگر زمان حمل برای شما خیلی مهم می باشد، این شیوه ارسال مناسب ترین گزینه برای شما است.

همچنین اگر خودرویی دارید که از نظر مالی یا معنوی برای شما ارزشمند است و می‌خواهید به بهترین شکل از آن مراقبت شود، هواپیمای باری می تواند بخوبی آنرا حمل کند.

متاسفانه با حمل‌ و نقل جاده‌ای یا دریایی، خطر آسیب فیزیکی به خودرویتان بیشتر می شود زیرا این شیوه های حمل کمی ناامن بوده و خطر جابجایی خودرو را هم بهمراه خواهد داشت. در حالیکه با هواپیما خودروی شما بدون جابجایی و با امنیت کامل به مقصد می رسد.

یکی دیگر از دلایل ایمن تر بودن حمل هوایی اتومبیل نسبت به حمل و نقل جاده ای یا دریایی این است که بار شما طی یک پرواز مستقیما به مقصد می رود.

ماشین شما به احتمال زیاد در هواپیما بارگیری می شود و فقط در مقصدی که می خواهید ماشین خود را به آنجا بفرستید متوقف می شود. توقف های کمتر احتمال خرابی و آسیب رسیدن به ماشین را به حداقل می رساند.

حمل هوایی خودرو

هزینه حمل ماشین با هواپیما

حمل و نقل هوایی گران ترین روش برای حمل خودرو به خارج از کشور است. به طور معمول هزینه حمل ماشین با هواپیما حداقل 2-3 برابر بیشتر از حمل و نقل در یک کانتینر است. نرخ حمل هوایی بر اساس اندازه خودرو محاسبه می شود. هزینه حمل و نقل خودروهای کوچک مانند پورشه چند هزار دلار در می آید.

متاسفانه در بیشتر مواقع، هزینه حمل و نقل یک خودرو بصورت هوایی بیشتر از ارزش واقعی وسیله نقلیه آب می خورد مگر اینکه خودروی شما عجیب و غریب و گران قیمت باشد.

دور از تصور نیست که شما بتوانید با هزینه حمل هوایی یک ماشین جدید بخرید و مقداری از پولتان را هم پس انداز کنید.طبیعتاً هزینه حمل هوایی خودرو به وزن، سال ساخت و مسافتی که هواپیما باید طی کند بستگی دارد.

همانطور که گفتیم حمل و نقل هوایی ماشین گران است . اگر از بابت هزینه ارسال آن مشکلی ندارید برای ان اقدام کنید.ممکن است لازم باشد چیزی حدود 100000 هزار دلار از جیب پرداخت کنید.

خط هوایی لوفت هانزا از جمله خطوطی است که حمل ماشین دارد برای آشنایی بیشتر با این هواپیمایی به صفحه اضافه بار لوفت هانزا مراجعه نمایید.

اگر می خواهید از هزینه دقیق حمل هوایی اتومبیل مطلع شویداز مرلید بخواهید بهترین قیمت را برای شما استعلام بگیرد.تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات کافی در مورد خودروی خود و کشوری که می‌خواهید آن را ارسال کنید، ارائه دهید.

پس از اطلاع از هزینه، می توانید آنرا با هزینه شیوه های حمل جاده ای و دریایی مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.البته در نظر داشته باشید که برای برخی از کشورها امکان حمل زمینی یا دریایی وجود ندارد.
هزینه حمل ماشین با هواپیما

نکات مهم درباره حمل هوایی خودرو

اگر می خواهید خودروی خود را با خیال راحت حمل کنید باید این موارد را رعایت کنید:

  • اول اینکه ماشین شما باید حتما در حالت در حال حرکت باشد تا آنرا برای حمل هوایی بپذیرند.
  • اکثر خطوط هوایی به شما اجازه نمی دهند که داخل ماشین وسایل شخصی یا قطعات اضافی قرار دهید بنابراین بهتر است از قبل در مورد قوانین شرکت هواپیمایی که انتخاب می کنید اطلاعات داشته باشید.
  • برخی از خط های هوایی برای میزان مجاز بنزینی که داخل خودرو است محدودیت هایی اعمال می کنند. شاید فکر کنید اگر باک شما پر باشد بهتر است، اما برخی از شرکت ها به شما اجازه نمی دهند بیشتر از 8/1 ظرفیت باک خود بنزین داشته باشید. این مساله بخاطر محدودیت وزن است زیرا هر گالن بنزین 6.3 پوند وزن دارد.
  • شما باید مدارک مالکیت خود را به شرکت حمل و نقل تحویل دهید و در صورتی که خودروی شما اقساطی خریداری شده یا استیجاره ای می باشد، باید اظهارنامه محضری از طلبکار یا موجر خود نیز ارائه دهید. قبل از اینکه بتوانید ماشین خود را در مقصد تحویل بگیرید، باید پاسپورت یا شناسنامه ارائه دهید.
  • حمل ماشین با هواپیما شاید زیاد زمان نبرد اما ممکن است مجبور شوید پس از رسیدن ماشین به مقصد چند روز منتظر بمانید تا کارهای گمرکی انجام شود و بعد آنرا تحویل بگیرید.

حمل خودرو با هواپیما مطمئناً محبوب ترین روش حمل و نقل نیست، اما مزایای خود را دارد. در صورتی که از پس هزینه های آن بر می آیید ارسال خودرو با هواپیما بهترین روش حمل و نقل برای شما می باشد.
حمل ماشین با هواپیما در ایران

قوانین حمل ماشین با هواپیما در ایران

با توجه به اینکه خیلی از قوانین در ایران بسته به شرایط تحریم و … تغییر می کند میخواهیم ببینیم جدیدترین قوانین حمل ماشین با هواپیما در ایران چیست؟بر اساس آخرین اخبار دولت سیزدهم تصمیم گرفته است که واردات ماشین به ایران را با در نظر گرفتن چند شرط آزاد نماید.برخی از این شروط این است که سقف ارزی واردات خودرو تا یک میلیارد دلار امکان پذیر است و اگر کسی بخواهد بیش از این مبلغ را وارد کند باید حتما در صنعت خودرو سرمایه گذاری کرده باشد.

بر اساس صحبت های که حول این محور میچرخد پیش بینی شده که واردات ماشین های اقتصادی از شهریور آغاز شود.

تعرفه واردات خودروهای اقتصادی که در حدود 10 هزار دلار در نظر گرفته شده رو به کاهش هست و بین 10 تا 20 درصد تخمین زده شده است.

هزینه حمل خودرو با هواپیما بسته به نوع ماشین متفاوت است و میزان عوارض و مالیاتی که به آن میخورد کم و زیاد می شود.

مثلا برای خودروهای بنزینی زیر 1500 سی سی میزان عوارض گمرکی 55 درصد، بین 1500 تا 2000 سی سی 75 درصد، بین 2000 تا 2500 سی سی 95 درصد، خودروهای هیبریدی زیر 1500 سی سی و بدون شارژ مستقیم تا 5 درصد و هیبرید بین 1500 تا 2500 سی سی بدون شارژ مستقیم تا 25 درصد و بقیه ماشین های هیبریدی هم بین 5 تا 45 درصد مالیات گمرکی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که قیمت حمل خودرو با هواپیما از خارج کشور به ایران بسیار بالاست و فقط برای افرادیکه از نظر مالی مشکلی ندارند امکان پذیر است.

بلیط حمل خودرو با هواپیما

بلیط حمل خودرو با هواپیما

اگر خودروی شما در دسته خودرهای با ارزش بالای یک میلیارد است و قصد دارید به هر قیمتی انرا وارد یا خارج کنید بایستی بلیط حمل خودرو با هواپیما تهیه نمایید.حمل هواپیما ارزان نیست و واقعا در صورتیکه از نظر مالی برایتان مهم نیست برای انجام اینکار اقدام کنید.

البته کم پیش می آید کسی از ایران ماشینش را با خودش به خارج از کشور ببرد و بیشتر بلیط های حمل خودرو برای واردات ماشین های لوکس و گرانقیمت به ایران تهیه می شود.

واردات خودرو معمولا از کشورهای چین، کره، فرانسه، آلمان، دبی و … انجام می شود و وارد کنندگان برای مصرف شخصی یا فروش آنرا به کشور می آورند.

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که همه ی ایرلاین ها کار حمل خودرو انجام نمی دهند و محدودیت هایی برای ان وجود دارد ضمن اینکه تمام شرکت های کارگو هم قادر نیستند کار حمل خودرو را انجام دهند که این از معایب حمل ماشین با هواپیما است.

حمل خودرو با هواپیما داخلی

حمل خودرو با هواپیمای داخلی انجام می شود اما باید قوانین زیر را حتما رعایت کنید.

  • اگر خودروی شما بنزینی است بایستی تا ¼ ظرفیت مخزن شما خالی باشد.اما اگر خودروی شما دیزلی است الزامی به خالی کردن باک نیست فقط نباید پر و لبریز باشد.چنانچه ماشین شما گاز سوز است باید کاملا تخلیه شود و درب باک هم چند ساعتی باز مانده باشد تا هیچگونه گازی داخل باک ماشین نباشد.
  • هیچ اجباری برای خالی کردن آب و روغن یا کاهش باد ماشین نیست.
  • درب ماشین بایستی باز بوده و کلید در جایی در دسترس باشد.
  • سر باتری ها بایستی بدرستی عایق بندی شده باشد که اتصالی ایجاد نشود.
  • خودرو باید بخوبی تسمه کشی شده و روی پالت محکم بسته شده باشد که در حین پرواز از روی پالت حرکت نکند چون علاوه بر خطری که برای خودرو دارد می تواند موجب سرنگونی هواپیما هم بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *