۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال کتاب به خارج از کشور

ارسال کتاب به خارج از کشور

ما در این مقاله شما را با نحوه ارسال کتاب به خارج از کشور آشنا می کنیم.

اگرچه که امروزه دسترسی به نسخه های الکترونیک کتابها در همه جای دنیا راحت شده اما خیلی از افراد هنوز دوست دارند که کتابها را به روش سنتی و قدیمی مطالعه کنند. به همین خاطر هم ناشران و هم مردم عادی بدنبال یک روش مناسب برای ارسال کتاب به خارج از کشور هستند.

قوانین ارسال کتاب به خارج از کشور

قوانین ارسال کتاب به خارج از کشور

ارسال کتاب به خارج از کشور قوانین خاصی دارد و آنهم این است که کتاب حتما باید شابک داشته باشد.شاید بپرسید شابک چیست؟شابک یک بارکد استاندارد 13 رقمی در سطح بین المللی بمنظور شناسنامه دار کردن کتاب است.این شماره توسط خانه کتاب صادر می شود.توجه داشته باشید که اگر کتابی که می خواهید به خارج بفرستید فاقد شابک باشد نمی توانید آنرا ارسال کنید.

جهت آشنایی بیشتر با قوانین و هزینه های ارسال بار به کشورهای مختلف به صفحه هزینه فریت بار مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که کتاب های ممنوعه، کتب خطی و قدیمی را هم نمی توانید به خارج ارسال کنید.

ارسال کتاب به خارج از کشور

نحوه ارسال کتاب به خارج از کشور

برای حمل کتاب به خارج از کشور 3 راه پیش روی شماست.

1- پست: ارسال کتاب با پست بین 4 تا 10 روز طول می کشد و هزینه آن از 1 تا 5 کیلوگرم ثابت و از 5 کیلو به بالا بیشتر می شود.البته از آنجاییکه میزان افزایش قیمت برای بسته های بالای 5 کیلو زیاد نیست هرچقدر وزن کتابهای شما بیشتر باشد هزینه پست بصرفه تر است.

2- ارسال با شرکت های حمل:ارسال کتاب از طریق شرکت های حمل بین 2 تا 6 روز زمان میبرد و به درد کسانی میخورد که می خواهند بسته شان سریع به مقصد برسد.البته هزینه ارسال توسط شرکت حمل بیشتر از پست است.

3- حمل کتاب توسط مسافران:این روش کمی دردسر دارد و از طرفی پیدا کردن مسافر قابل اطمینان سخت است.در این روش کتابها را در قبال پرداخت یک مقدار پول به یک مسافر میسپاریم تا در مقصد به شما تحویل بدهند.

فرآیند ارسال کتاب به خارج

فرآیند ارسال کتاب به خارج از کشور

حمل کتاب به خارج از کشور چندان سخت نیست البته به شرط اینکه بدرستی بسته بندی شده باشد و یک شرکت معتبر انها را حمل کند.برای اینکه کتابهای خود را بسلامت و با خیال آسوده به خارج از کشور ارسال کنید باید در خصوص حمل و نقل کتاب کمی اطلاعات داشته باشید.در ادامه شما را با فرآیند ارسال کتاب به خارج آشنا می کنیم:

انتخاب شرکت حمل

اصلی ترین معیار مردم برای انتخاب شرکت حمل صرفه جویی در هزینه است.همه دوست دارند که بارشان در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست گیرنده برسد.از انجاییکه پرداخت هزینه های گزاف برای ارسال کتاب به کشور دیگر برای مردم سخت است باید شرکت حملی را پیدا کنند که خدمات خوبی را با بهترین قیمت ارائه کند.

خوشبختانه شرکت مرلید می تواند با گرفتن استعلام از شرکت های مختلف بهترین قیمت را برای حمل کتابهایتان پیشنهاد دهد.بنابراین نیاز نیست وقتتان را برای پیدا کردن یک شرکت حمل خوب هدر دهید. با خیال راحت به ما اعتماد کنید.

برای آشنایی با نحوه حمل فرش به صفحه ارسال فرش به خارج از کشور مراجعه نمایید

بسته بندی کتاب

بسته بندی مناسب کتاب

مهمترین چیز در فریت کتاب به خارج از کشور بسته بندی اصولی است. بسته بندی کتاب باید بگونه ای باشد که از کتاب در برابر آسیب های احتمالی هنگام جابجایی محافظت کند. اگر فقط یک کتاب را می خواهید ارسال کنید از پاکت های حبابدار با بالشتک های اضافی استفاده کنید. اما اگر تعداد کتاب های شما زیاد است باید آنها را داخل جعبه قرار دهید.مراحل بسته بندی به شرح زیر است:

کتابها را محکم بپیچید

کتابها را داخل کیسه ضد آب قرار داده و یک یکی داخل کاغذ حبابدار بپیچید و چسب بزنید.این کاغذها از کتاب در برابر ضربه و رطوبت محافظت می کند.

اندازه جعبه یا پاکت را انتخاب کنید

قبل از بسته بندی از شرکت حمل بپرسید که ابعاد جعبه چقدر باید باشد؟تا جاییکه ممکن است سعی کنید از جعبه های کوچک و مسطح استفاده کنید تا در فضا و هزینه ارسال بارتان صرفه جویی شود. فضاهای خالی جعبه یا پاکت را هم با فوم های مخصوص بسته بندی پر کرده و در آخر جعبه را با نوار بسته بندی مهر و موم کنید.

در نظر داشته باشید که اکثر شرکت های حمل مثل مرلید عملیات بسته بندی کالای شما را انجام می دهند اما در صورتیکه این کار را بر عهده خود شما گذاشتند از محکم بودن جعبه و پاکت بسته بندی اطمینان حاصل کنید.

ارسال کتاب به خارج

بسته را وزن کنید

بعد از آماده سازی بسته باید آنرا وزن کنید.معمولا اینکار توسط دفتر پست یا شرکت حمل انجام می شود.چنانچه وزن بسته بیش از حد مجاز باشد شما یا گیرنده مشمول پرداخت هزینه اضافی خواهید شد.

یک راه خوب برای کم کردن هزینه های حمل و نقل تقسیم کردن بسته است.درصورتیکه هزینه ارسال کتابها برای شما زیاد شد محاسبه کنید که اگر بجای یک بسته سنگین دو بسته با وزن پایینتر داشته باشید چقدر در هزینه حمل تاثیر دارد.

لازم به ذکر است که وزن پاکت پستی حاوی کتاب باید حداکثر 5کیلوگرم و جعبه ها نباید بیش از 30 تا 35 کیلوگرم وزن داشته باشند.

برچسب حاوی آدرس حمل و نقل را روی جعبه بچسبانید

مهم نیست که به چه شیوه ای کتابها را ارسال می کنید در هر صورت باید جعبه ی آن دارای برچسب آدرس باشد.برچسب های حمل و نقل را می توانید بصورت آنلاین تهیه و چاپ کنید.البته پست یا شرکت حملی که عملیات ارسال بار شما را انجام می دهند این برچسب ها را دارند و روی بسته می چسبانند.

در گوشه سمت چپ بالا نام و آدرس فرستنده و در وسط برچسب هم نام ، ادرس، شهر و کشور گیرنده را کامل، واضح و با حروف بزرگ بنویسید.

طی کردن مراحل گمرکی و جواز کتاب

آندسته از ناشرانی که می خواهند به خارج از کشور کتاب بفرستند باید مراحل گمرکی و جواز کردن بار را پشت سر بگذارند.چنانچه شرکت مرلید را برای حمل و نقل بارتان انتخاب کنید خودشان کلیه فرایند جواز بار را انجام می دهند و یک هزینه ترخیص از شما دریافت می کنند.در غیر اینصورت می توانید خودتان مراحل جواز را انجام دهید.

اما در صورتیکه ارسال کتاب را به پست بسپارید فقط باید یک رسید را پر کرده و تحویل دهید. تمامی فرم های حمل ونقل گمرکی باید مستند باشد.

هزینه حمل کتاب به خارج

پرداخت هزینه حمل کتاب

تصمیم بگیرید که چه کسی حق واردات را پرداخت می کند.برخی از مقاصد بین المللی مثل چین برای واردات کتاب محدودیت دارند.به همین خاطر باید یک حق گمرکی یا مالیات برای واردات کتاب به آن کشور پرداخت کنید.با شرکت حمل و نقل در این باره صحبت کرده و از آنها مشورت بگیرید.این انتخاب شماست که تمام هزینه ها را خودتان پرداخت کنید یا مالیات مربوط به واردات را بعهده گیرنده بگذارید.

ارسال کتاب به اروپا

ارسال کتاب به اروپا

ارسال کتاب به اروپا و دیگر کشورها برای چه کسانی کاربرد دارد؟ خیلی از ناشران در ایران دوست دارند که کتاب های خودشان را به اروپا و آسیا صادر کنند و از سوی دیگر کشورهای دیگر هم علاقه مند به خرید آنها هستند.علت هم روشن است از آنجاییکه قیمت دلار در ایران بالا و در سایر کشورها پایین است این تبادل کتاب هم برای ناشران ایرانی و هم برای خریداران در کشورهای دیگر بصرفه است.

اما آیا امکان صادرات همه نوع کتابی از ایران به خارج از کشور امکان پذیر است؟ نه متاسفانه.فقط کتابهایی را می توانیم به سایر کشورها ارسال کنیم که در حوزه آموزش زبان انگلیسی باشند.

مهمترین ناشران کتب زبان که می توانند کتابهای خود را به کشورهای همسایه و اروپایی صادر نمایند انتشارات رهنما و انتشارات جنگل می باشند.

یکی از موانعی که سر راه ناشران برای صادرات کتاب هست گرفتن مجوز از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد که باید پیش از چاپ کتاب برای دریافت آن اقدام شود.اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود چراکه خروج کالای چاپی از گمرک ایران فقط منوط به داشتن مجوز چاپ نیست و ناشران می بایست مجوز خروج کتاب را هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نمایند.

ارسال کتاب های قدیمی

ارسال کتاب های قدیمی

وقتی صحبت از ارسال کتاب های قدیمی به میان می آید منظور کتابهایی است که مربوط به 40 سال پیش است نه کتاب های عتیقه.در نظر داشته باشید که ارسال کتابهای عتیقه به خارج از کشور تحت هر شرایطی ممنوع است.و حتی در برخی موارد داشتن چنین کتابهایی هم جرم محسوب می شود چراکه این نوع کتابها متعلق به میراث و فرهنگ کشورمان می باشد و حق ارسال آن وجود ندارد.بنابراین در صورتیکه کتاب شما عتیقه هست شرکت مرلید امکان حمل آن را ندارد.اما آن دسته از کتابهایی که مربوط به 20 تا 40 سال قبل بوده و برایتان خاطره انگیز است و قصد دارید آنرا به خارج کشور بفرستید. در چنین شرایطی بهترین راه این است که ابتدا به سازمان میراث فرهنگی و سپس به وزارت ارشاد بروید و مجوز خروج کتابتان را دریافت کنید.با داشتن این دو مجوز شرکت مرلید می تواند کتاب شما را هم بصورت فریت هم بشکل پستی حمل کند.

هزینه حمل کتاب هیچ ربطی به قدیمی یا جدید بودن کتاب ندارد.در صورتیکه شما مجوزهای کتاب را گرفته باشید در خارج از کشور هیچ مانعی برای ورود آن وجود ندارد.

خرید کتاب فارسی خارج از کشور

خرید کتاب فارسی خارج از کشور

اسانترین راه برای خرید کتاب فارسی خارج از کشور این است که کتاب فارسی یا هر کتاب مد نظر خود را در سایت های فروش کتاب ایرانی جستجو کنید و آنرا خریداری نمایید.راهکاری که می توانیم ارائه کنیم این است که از فروشنده بخواهید کتاب را به منزل دوستان و آشنایان شما در ایران برسانند.

سپس آدرس مبدا و مقصد بهمراه ابعاد و وزن کتاب را از طریق تماس با مرلید به کارشناسان ارائه کنید.همکاران ما به آدرس مراجعه کرده و کتاب را تحویل می گیرند و به آدرس شما در خارج از کشور ارسال می کنند.

از آنجاییکه وزن و ابعاد هر کتاب متفاوت است قیمت ثابتی وجود ندارد و نمیتوانیم قیمت کیلویی اعلام کنیم.اما حدود قیمت پست یک کیلو کتاب به خارج از کشور 2 تا 3 میلیون تومان است و انهم به این دلیل که مرلید پست اکسپرس است و کتاب را بصورت درب به درب در 7 تا 10 روز کاری به هرکجای دنیا ارسال می کند.

بنابراین اگر فکر می کنید پست کتاب برای شما صرفه مالی دارد می توانید برای حمل آن اقدام نمایید.

چه مقدار کتاب را بعنوان لوازم شخصی می توانیم ببریم؟

چه مقدار کتاب را بعنوان لوازم شخصی می توانیم ببریم؟

بردن کتاب به عنوان لوازم شخصی هیچ مانعی ندارد و نیاز هم نیست که مجوز خاص یا کارت بازرگانی داشته باشید.

اما چه کتاب هایی را تحت عنوان لوازم شخصی می توانیم با خودمان ببریم؟نکته ای که خیلی مهم می باشد این است که بار شما باید کنار وسایل شخصی دیگر مثل کیف، کفش، لباس و … باشد.یعنی بارتان فقط کتاب نباشد.

نکته دوم تعداد کتاب ها است که نباید زیاد باشد و مهمتر اینکه از یک کتاب چند جلد در بار قرار نداده باشید.بزرگترین عاملی که بار شما را تجاری محسوب می کند این است که از یک کتاب چند عدد داخل بار باشد.طبیعتا یک کتاب برای یک نفر کافی است و چند جلد برای اهداف تجاری و فروش است.

ارسال کتاب به آمریکا

ارسال کتاب به آمریکا فقط و فقط بعنوان لوازم شخصی و در کنار بقیه بارها انجام می شود و ممانعتی ندارد.نکته مهم این است که شما حتما باید مسافر آمریکا باشید تا بتوانیم کتاب هایتان را به این کشور بفرستیم.

مدارک لازم برای ترخیص کتاب

مدارک لازم برای ترخیص کتاب

اگر کنار سایر وسایل شخصی تان چند عدد کتاب هم داشته باشید خب طبیعتا برای ترخیص در مقصد به مدارک خاصی نیاز نیست .

اما برای ترخیص کتابهایی که به شکل تجاری ارسال میگردند هر کشوری قوانین بخصوصی دارد.بطور معمول برای ترخیص کتاب به گواهی مبدا نیاز است.گواهی مبدا باید روی کارت بازرگانی که کتاب های شما را اظهار کرده است گرفته شود.مخصوصا اگر مقاصد شما کشورهای حوزه خلیج فارس باشد قطع به یقین به گواهی مبدا نیاز است.

البته برای ارسال کتاب بصورت تجاری به اروپا و کشورهایی مثل المان هم پیشنهاد میکنیم حتما درخواست صدور گواهی مبدا را داشته باشید تا بارتان راحت تر ترخیص گردد.

گواهی مبدا نسبت به هزینه های حمل و جواز گمرکی هزینه خیلی بالایی ندارد و در حدود یک میلیون تومان می باشد.

شرکت مرلید هم کارت بازرگانی دارد و هم می تواند گواهی مبدا برای بارتان بگیرد.

اما چیزی که کارهای گمرکی در ایران را راحت تر می کند جواز نشر است که حتما باید داشته باشید.

7 دیدگاه دربارهٔ «ارسال کتاب به خارج از کشور»

جواد گفت:

من می خواهم یک کتابفروشی فارسی در اروپا ایجاد کنم. اما وقتی که اجازه صادرات کتاب از ایران به خارج موجود نباشد چیگونه باید این کار را کرد؟

merlead گفت:

سلام
وقت بخیر
ارسال کتاب هیچ مشکلی ندارد ما می توانیم کلیه امور گمرکی در ایران و حمل را برایتان انجام دهیم

Abolfazl Molazem گفت:

سلام من کتاب قرآن ترجمه فولادوند را می خواستم برای فرانسه

Faeze گفت:

سلام
من دارم به آلمان مهاجرت می کنم. میخواستم بدونم می شه کتاب هامو با خودم ببرم؟ چیزی نزدیک به سیصد و پنجاه تا کتابه و اینکه هزینش چقدره و به چه روشی ارسال می شه؟

merlead گفت:

سلام
بله امکان ارسالش هست
البته باید فریت کنید چون وزن کتاب هاتون بسیار بالاست

فرانک گفت:

سلام عرض ادب
خوشحالم از آشنایی با سایت شما
دوتا کتاب کم حجم میخواستم بفرستم به کشور پرتغال جزیره مدیرا به عنوان هدیه حالا باید چی کار کنم هزینه اش حدودی چقدر میشه سپاسگزارم🙏

merlead گفت:

سلام
بهترین راهکار پست هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *