۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

پست های بین المللی فعال در ایران

پست های بین المللی فعال در ایران

در این مقاله با برترین پست های بین المللی فعال در ایران آشنا می شویم.

همانطور که می دانید چندسالی است که بخاطر زیاد شدن مهاجرت ایرانیان به نقاط مختلف جهان نیازهای جدیدی برای این افراد و خانواده های انها ایجاد شده است.

معمولا افراد بعد از مهاجرت و آشنا شدن با محیط جدید تصمیم می گیرند وسایل اولیه زندگی را در همان کشور تهیه کنند یا اینکه وسایل خودشان را از طریق پست های بین المللی فعال در ایران وارد کنند.

در بیشتر مواقع هم چون یکسری از خوراکی ها و کالاها در کشورهای خارجی پیدا نمی شود خیلی از مهاجرین از خانواده های خود می خواهند که این کالاها را از طریق پست برایشان ارسال کنند.

بنابراین بودن پست های بین الملل که بتواند کالاهای مهم را به دست ایرانیان خارج از کشور برساند بسیار مهم و حیاتی است.

پست های بین المللی خارجی در ایران

پست های بین المللی خارجی در ایران

روزانه عده ی زیادی از افراد با ما تماس می گیرند و درخواست می کنند که بسته های آنها را با پست بین المللی DHL یا … به مقاصد خارجی ارسال کنیم.

از انجاییکه این افراد از شرایط پست اطلاعی ندارند گمان می کنند که با پست های بین المللی می توانند از ایران به خارج بسته بفرستند.در صورتیکه متاسفانه باید بگوییم به دلیل تحریم هایی که علیه ایران صورت گرفته در حال حاضر که در بهار 1402 هستیم هیچکدام از پست های بین المللی خارجی در ایران فعالیتی ندارند.

با وجود اینکه ما این اطلاعات را در اختیار مردم عزیز قرار می دهیم اما باز هم آنها معتقدند که اخیرا بسته های پستی شان را با DHL و … جابجا کرده اند و بعید است که این پست بین المللی در ایران کار نکند در حالیکه قطعا بسته های شما توسط پست های بین المللی فعال در ایران ارسال شده اما چون این پست ها نقش واسط ارتباطی با پست های خارجی دارند فکر می کنید که بسته شما را پست های بین المللی خارجی مثل dhl حمل کرده است.

بنابراین با اطمینان کامل به اطلاع می رسانیم که هیچکدام از پست های بین المللی خارجی در ایران دفتری ندارند و چند سالی است که اصلا از ایران حمل بار انجام نمی دهند.

برای آشنایی با شیوه حمل بسته به آمریکا به مقاله ارسال بار به آمریکا مراجعه نمایید.

برترین پست های بین المللی خارجی در جهان

برترین پست های بین المللی خارجی در جهان

چندین شرکت کوریری یا همان پستی در دنیا هست که اسم انرا به کررات شنیده اید.اگرچه که هیچکدام از این پست های بین المللی در ایران فعال نیستند اما قصد داریم در این بخش شما را با برترین پست های بین الملی خارجی در جهان آشنا کنیم چون در حقیقت بسته های پستی شما به واسطه این شرکت هاست که به دست عزیزانتان در خارج از کشور می رسد.

1-DHL : دی اچ ال معروف ترین پست بین الملی است که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ قرار دارد.بیش از 30 سال است که بعنوان شرکت پستی در جهان فعال است و بعنوان یکی از شرکت های تابعه دویچه پست فعالیت می کند.دی اچ ال به بیش از 220 کشور دنیا سرویس می دهد و معمولا جز انتخاب های اول کشورها برای ارسال بسته پستی است.

2- FedEx: کمپانی فدکس که دفتر مرکزی آن در تنسی، ایالات متحده آمریکا قرار دارد قادر است به 220 مقصد دنیا بسته های پستی ارسال کند.از ویژگی های بارز فدکس حمل و نقل شبانه و سریع، تحویل در همان روز، تحویل 2 روزه و 3 روزه می باشد.

3-UPS : این شرکت در جورجیای ایالات متحده آمریکا است و خدمات لجستیکی و پستی را به بیش از 210 کشور و منطقه انجام می دهد.با پر کردن یک فرم در وبسایت یو پی اس می توانید هم از نرخ حمل مطلع شوید هم زمان بارگیری بسته خود را برنامه ریزی کنید.

4-ZTO Express : این شرکت پستی خارج از شانگهای چین قرار دارد و می تواند بسته های پستی به اروپا در 5 تا 8 روز و بسته های آمریکای شمالی و جنوبی را در 8 تا 10 روز به مقصد برساند.

یکی از مهمترین ویژگی های ZTO این است که می تواند لوازم های ممنوعه پستی مثل لوازم ارایشی، باتری های لیتیومی، ابزار های الکترونیکی و … را هم حمل کند.کلیه کارهای ترخیص را نیز خودش انجام می دهد.زدتو به بیش از 45 کشور جهان سرویس می دهد.

5-BLUE Dart : دفتر مرکزی این شرکت در بمبئی هند است و در 220 کشور دنیا فعالیت می کند.بلودارت یکی از زیر مجموعه های DHL است که قادر است کالاها را با دمای کنترل شده بین 20 درجه تا 2 درجه سانتیگراد حمل نماید.همچنین این شرکت جعبه های بسته بندی هم در اندازه های مختلف ارائه می کند.

برای آگاهی از شرایط پست بسته به ایتالیا به صفحه ارسال بار به ایتالیا مراجعه نمایید.

پست های بین المللی فعال در ایران

پست های بین المللی فعال در ایران

وقتی اسم پست به میان می آید احتمالا اولین چیزی که به ذهن شما می رسد پست جمهوری اسلامی ایران است.البته که این پست امکان ارسال بسته ها به خارج از کشور را دارد اما در برخی موارد از نظر نوع کالای ارسالی، مقصد مورد نظر و مدت زمان رسیدن بار محدودیت هایی دارد که ممکن است نیاز خیلی از افراد را براورده نکند.به همین جهت مدت هاست که پست های بین المللی خصوصی ایرانی فعالیت خودشان را در کشور آغاز کرده اند.

خوشبختانه این پست ها توانسته اند در مدت زمان کوتاهی خدمات بسیار خوب و با کیفیتی را به هموطنان ارائه دهند.

معمولا اکثر پست های بین المللی فعال در ایران داخل کشور امارات دفتر دارند و بسته های پستی را ابتدا به دفاتر خود در دبی می فرستند و سپس از مبدا دبی بارها را توسط پست های بین المللی معروف که در بالا ذکر کردیم به مقاصد نهایی ارسال می نمایند.

در واقع چون این شرکت های پستی خارجی از مبدا ایران بار نمی پذیرند پست های ایرانی مجبور هستند که بار را به یک کشور ثالث مثل دبی بفرستند و مبدا بار را دبی اعلام کنند تا پست های خارجی مثل DHL بسته ها را بپذیرند.

 

ایا dhl در ایران فعال است؟

ایا dhl در ایران فعال است؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم dhl در ایران هیچ فعالیتی ندارد اما اگر به قسمت بار فرودگاه امام خمینی بروید دفتر dhl را می بینید.شاید تعجب کنید چطور dhl  در ایران فعال نیست اما در کارگو فرودگاه دفتر فعال دارد؟

در پاسخ بایستی بگوییم که دفتر dhl که در فرودگاه امام قرار دارد مخصوص ارسال بار برای سیاستمداران و دیپلمات ها می باشد و به مردم عادی سرویس ارائه نمی کند.

همچنین دفتر dhl packet  هم مربوط به پست دولتی آلمان است و‌ کسانیکه در المان هستند می توانند توسط این پست به ایران بار بفرستند.البته اینکه این پست بسیار شلوغ است و‌ خیلی زمان میبرد تا بار را به ایران بفرستد بحث جداگانه ای است.

بنابراین این دفتر هم مخصوص رسیدگی به چنین بارهایی است اما تا اطلاع ثانوی dhl هیچ خدماتی در ایران ارائه نمی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *