۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

شرکت حمل و نقل دریایی

شرکت حمل و نقل دریایی

برای اینکه بتوانیم کالاهایمان را با اطمینان خاطر از طریق حمل دریایی ارسال کنیم نیاز به یک شرکت حمل و نقل دریایی بین المللی معتبر و منصف داریم.

حمل و نقل دریایی از دیرباز تاکنون یکی از اصلی ترین روش های توسعه تجارت بین المللی بوده است. شرکت مرلید با تجربه ای که در حوزه حمل و نقل دارد اطلاعات مفیدی را در خصوص حمل و نقل کشتیرانی در اختیارتان قرار داده و بارهای شما را با مناسبترین قیمت از طریق دریا جابجا می کند.برای داشتن اطلاعات بیشتر در این خصوص تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی بین المللی چیست؟

حمل و نقل دریایی که بعنوان حمل اقیانوسی هم شناخته می شود یک روش خوب برای جابجایی حجم عظیمی از کالا و محصولات از طریق کشتی های باربری است.کالاها در کانتینرها چیده شده و در کشتی بارگیری میشوند.

حمل و نقل کالا از طریق دریا بخاطر هزینه کم، ظرفیت بالای بارگیری توسط کشتی و وجود حداقل محدودیت ها هنوز هم در بین تجار محبوب است.

بصورت کلی بهتر است محموله هایی که وزن آنها بیش از 500 کیلوگرم یا متشکل از چندین کانتینر می باشد را از طریق حمل دریایی ارسال کنیم.یک کشتی باری معمولی می تواند حدودا 18000 کانتینر را حمل کند.

 

شرکت حمل و نقل دریایی

 

شرکت حمل و نقل دریایی

از انجاییکه فرآیندهای واردات و گمرک در حمل دریایی پیچیده است و بروز هر اشتباهی باعث از دست دادن محموله یا تحمیل هزینه های گزاف می گردد برای ارسال محموله های دریایی بصورت ایمن و قانونی به یک شرکت حمل و نقل دریایی خوب نیاز دارید تا تمام کارها را بدون مشکل برای شما انجام دهد.

شما برای حمل دریایی به یک فریت فورواردر نیاز دارید.فریت فورواردر یک واسطه است که فضای مشخصی را روی کشتی برای کانتینرها خریداری می کند.بنابراین شما نمی توانید مستقیما این فضا را رزرو کنید و باید از یک شرکت حمل و نقل دریایی کمک بگیرید.

از آنجاییکه رقابت زیادی بین شرکت های حمل و نقل دریایی وجود دارید باید شرکتی را انتخاب کنید که خدمات حمل را با بهترین قیمت به شما ارائه کند.

شرکت مرلید بستری را فراهم کرده که از طریق استعلام قیمت از برترین شرکت های حمل و نقل، مناسبترین قیمت را برای حمل کالای شما در نظر می گیرد و محموله های شما را با ایمنی کامل به اقصی نقاط دنیا حمل می نماید.

انواع حمل و نقل دریایی

انواع حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی یک روش رایج برای حمل کالا با استفاده از کشتی های باربری بزرگ در سراسر جهان است.انواع حمل و نقل دریایی شامل موارد زیر است:

Full container load (FCL) : این روش برای کالاهایی است که به یک کانتینر کامل با طول 20 تا 45 فوت برای حمل بار نیاز دارند.

Less than container load (LCL): بارهایی که مقدارشان کمتر از یک کانتینر هستند بصورت مشترک داخل یک کانتینر قرار می گیرند و در مقصد تفکیک می گردند.

Roll on roll off (RORO): در این روش کامیون ها و سایر وسایل نقلیه به همراه محموله هایشان داخل کشتی قرار می گیرند.این روش حمل ایمن و راحت است چون دیگر در مقصد درگیر گرفتن کامیون و بار زدن نمی شوید.

حمل فله ای: این روش برای کالاهای خشک مانند فلزات یا سنگدانه ها مناسب است که بجای بارگیری در کانتینر داخل انبار کشتی ریخته می شود.

استعلام قیمت حمل و نقل دریایی

نحوه استعلام قیمت حمل و نقل دریایی

برای استعلام قیمت حمل و نقل دریایی به یکسری اطلاعات نیاز داریم:

1- ترم خرید: ترم خرید برای حمل و نقل دریایی معمولا یا EXwork است یا FOB.

2- مبدا و مقصد: برای ترم خرید EXwork باید آدرس دقیق مبدا و بندر مقصد و برای FOB باید آدرس بندر مبدا و بندر مقصد را داشته باشید.

3- وزن و حجم بار: بار یا بصورت FCL است یا LCL.

چنانچه بار شما fcl باشد یعنی یک کانتینر کامل 20 فوت یا 40 فوت، ما قیمت را بر اساس هر یک کانتینر به شما اعلام می کنیم.
اما اگر بار شما LCL است یعنی از یک کانتینر کمتر می باشد باید حتما وزن و حجم دقیق بارتان را بدانید تا بتوانیم بر اساس آنها به شما قیمت بدهیم.

در صورتیکه اطلاعات شما آماده است میتوانید از طریق شماره ۵۵۵۲۷۶۷۴ ۰۲۱ با شرکت حمل و نقل مرلید تماس بگیرید و در خواست استعلام قیمت کنید.مرلید مناسبترین نرخ حمل و نقل دریایی را به شما اعلام می نماید.

در صورت توافق، اطلاعات فروشنده خود را در مبدا به ایمیل Info@merlead.com ارسال نموده و شرکت مرلید اطلاعات نماینده خود در کشور مد نظر شما را ارائه می کند. پس از هماهنگی های لازم بار حمل می شود.

لازم به ذکر است شما باید بارنامه صادر شده را بطور کامل چک نمایید و در صورت وجود هرگونه اشتباه انرا به شرکت اطلاع دهید تا اصلاح شود.چنانچه از صحت اطلاعات مندرج در بارنامه اطمینان داشته باشید بارنامه نهایی صادر می گردد. توجه داشته باشید که اگر بعد از صدور نهایی بارنامه درخواست تغییر اطلاعات بدهید باید هزینه اضافی پرداخت نمایید.

نرخ حمل و نقل دریایی

هزینه و نرخ حمل و نقل دریایی

نرخ حمل و نقل دریایی به نوع خدماتی که برای حمل بار مورد نظر شما نیاز است بستگی دارد.هزینه حمل و نقل دریایی بر اساس عوامل زیر تعیین می شود:

  • سایز کانتینر
  • زمان انتقال
  • نوع بار
  • وزن محموله
  • ابعاد کالا
  • اینکوترم

برای حمل دریایی بارهای خود از چین حتما به صفحه کارگو چین سربزنید

انواع هزینه ها برای باربری دریایی

انواع هزینه ها برای باربری دریایی

بطور معمول وقتی از شرکت های حمل و نقل بین المللی قیمت حمل یا باربری دریایی میگیرید یک هزینه دلاری به شما اعلام می کنند.مثلا هزینه حمل از بندر نینگبو تا بندرعباس 3000 دلار.این مبلغ فقط هزینه حمل از مبدا تا مقصد می باشد.اما در مقصد که کشور ایران است یکسری هزینه های دیگر از شما دریافت می شود:

  • هزینه ترخیصیه و قبض انبار: با توجه به نوع کانتینر 20 فوت یا 40 فوت و تعداد کانتینرها هزینه متفاوت است و مبلغ به شکل ریالی از شما گرفته می شود.
  • وجه نقد ضمانت بازگشت کانتینر: برای بارهایی که یک کانتینر کامل هستند(20 فوت یا 40 فوت و …) به ازای هر کانتینر باید یک وجه نقدی تحت عنوان ضمانت بازگشت کانتینر را پرداخت کنید.این هزینه برای کانتینر 20 فوت 2 میلیون تومان و برای کانتینر 40 فوت 4 میلیون تومان می باشد.
  • چک تضمین بازگشت کانتینر: چک تضمین برگشت کانتینر برای کانتینر های 20 فوت 50 میلیون تومان و برای کانتینر های 40 فوت 100 میلیون تومان می باشد.

این ها مجموع هزینه هایی است که برای اوردن یک کانتینر یا بار دریایی به ایران باید بپردازید.

حمل دریایی

مزایا و معایب حمل و نقل دریایی

فکر می کنید حمل و نقل با کشتی چه مزایا و معایبی دارد؟به نظر شما کدام بارها را باید با کشتی حمل کرد؟در ادامه به بررسی مزایا و معایب حمل و نقل دریایی می پردازیم:

معایب حمل و نقل دریایی

حمل دریایی مثل تمام روش های حمل و نقل مزایا و معایبی هم دارد:

یک از معایب حمل و نقل دریایی سرعت است.کشتی های باربری با سرعت 16 تا 18 مایل در ساعت حرکت می کنند درحالیکه هواپیماهای باری با سرعت 575 مایل در ساعت می توانند جابجا شوند.پس سرعت حمل هوایی حدود 30 برابر بیشتر از کشتی است.

از طرفی ازدحام در بنادر، تاخیر در گمرک و شرایط بد آب و هوایی باعث افزایش مدت تحویل بار دریایی می شود.

امکانات ردیابی در حمل هوایی پیشرفته تر از حمل و نقل دریایی است و این یعنی امکان بروز مشکل در حمل دریایی بیشتر می باشد.البته امروزه با گسترش فناوری های ارتباطی، حمل دریایی قابل اعتماد تر شده است.

محموله های دریایی به نسبت بارهای هوایی بیشتر دچار آسیب شده و از بین می روند.این بخاطر مدت زمان طولانی حمل و نقل و حرکت زیاد کشتی ها می باشد.البته نگران سقوط محموله به داخل دریا نباشید.

مزایای حمل دریایی

براساس یک قاعده کلی حمل بارهای با وزن بیش از 500 کیلوگرم بصورت هوایی مقرون به صرفه نیست و بخاطر پایین بودن نرخ حمل و نقل دریایی بهتر است که آنرا از طریق کشتی جابجا نمایید.

در حمل هوایی تعداد کالاهایی که بعنوان بار خطرناک در نظر گرفته می شوند به نسبت حمل دریایی بیشتر است.پس در حمل و نقل با دریا محدودیت های کمتری داریم.

هچنین میزان انتشار گاز CO2 در حمل و نقل دریایی کمتر از حمل هوایی است.

3 کشتی برتر کانتینری جهان در سال 2022

3 کشتی برتر کانتینری جهان در سال 2022

طبق گزارش اتاق بین المللی کشتیرانی، در حال حاضر بیش از 50000 کشتی تجاری در اقیانوس ها فعالیت می کنند. کشتی های کانتینری کشتی های باری هستند که محموله ها را در کانتینرهای بزرگ حمل می کنند. آنها بر اساس ظرفیت حمل خود به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند.ایده کشتی های کانتینری در سال 1956، توسط مالکوم مک‌لین برای اولین بار مطرح شد که موج جدیدی را در صنعت حمل و نقل کالا ایجاد کرد.

در حال حاضر، هفت نوع کشتی کانتینری اصلی وجود دارد.فیدر کوچک، فیدر، فیدرمکس، پانامکس، پست پانامکس، نئو پانامکس و کشتی کانتینری فوق العاده بزرگ که به آن ULCV می گویند.

ما 3 تا از بزرگترین کشتی های کانتینری جهان در سال 2022 بر اساس ظرفیت آنها که بر حسب TEU (واحد معادل بیست فوت) اندازه گیری می شود، را معرفی می کنیم:

  • Ever Ace: با ظرفیت TEU 23992 در حال حاضر بزرگترین کشتی کانتینری جهان است. این غول 400 متری دارای 24 ردیف کانتینر کنار یکدیگر است که وسعت عظیمی معادل 61.53 متر دارند.
  • HMM Algeciras: این کشتی با ظرفیت  TEU23964 تنها با 28 کانتینر به عنوان بزرگترین کشتی کانتینری جهان به رتبه دوم سقوط کرد.
  • HMM Oslo: دارای ظرفیت حمل TEU 23792 است که تنها 172 TEU کمتر از HMM Algeciras، دومین کشتی بزرگ جهان است.

استفاده از حمل و نقل دریایی چه محدودیت هایی دارد؟

استفاده از حمل و نقل دریایی چه محدودیت هایی دارد؟

بزرگترین محدودیت حمل و نقل دریایی این است که بسته های کوچک در حدود ۵-۶ کیلو را نمی توانیم از طریق دریایی ارسال کرد.

حمل و نقل از طریق دریا قطعا کندتر از سایر روش های حمل و نقل می باشد و آب و هوای بد هم می تواند تاخیر بیشتری در رسیدن کالا به مقصد  ایجاد کند.

پیگیری بار در روش دریایی کمی دشوار است و شما نمی توانید هر لحظه که بخواهید بفهمید بار در کجا قرار دارد.

گاهی اوقات برای رسیدن بار به مقصد باید روش زمینی را هم اضافه کنید تا بار از بندر به مکان مورد نظر تحویل داده شود.

شما موظف هستید عوارض و مالیات بندر را هم بپردازید.

یکی از نکات منفی حمل و نقل اقیانوسی این است که به دلیل شرایطی مانند ازدحام در بنادر که می تواند منجر به تاخیر شود، پیش بینی و کنترل جدول زمانی برای فرایند حمل دشوار است.

خط دریایی جمهوری اسلامی و تفاوت آن با خطوط خارجی

خط دریایی جمهوری اسلامی و تفاوت آن با خطوط خارجی

خط دریایی جمهوری اسلامی یا hdsline در بسیاری از موارد قیمت بهتری نسبت به خطوط دریایی خارجی دارد.اما این مساله همیشگی نیست چون در برخی ماه ها یا تایم های خاص هزینه حمل خط دریایی جمهوری اسلامی از خطوط خارجی بیشتر می شود.اما می توان گفت hdsline عمدتا قیمت مناسبتری دارد.بنابراین تنها گزینه ای که خط hdsline را نسبت به خط های خارجی متمایز میکند همین قیمت خوب است.

اما می دانید که فقط قیمت مطرح نیست.چون گرفتن اسپیس خالی از خط جمهوری اسلامی سخت و زمانبر است.یعنی شما باید دو تا سه هفته منتظر بمانید تا برایتان اسپیس بگیریم.در صورتیکه از خطوط دریایی در کمتر از یک هفته اسپیس میگیریم و بارتان حرکت می کند.

یکی دیگر از مزایای خط دریایی ایرانی یا hdsline این است که تسویه حساب آن بر اساس دلار نیمایی است که قیمت آن از دلار ازاد پایینتر می باشد.

اما یکی دیگر از معایب خط دریایی جمهوری اسلامی این است که بندرت می توان فری تایم ۲۱ روزه در مقصد گرفت در حالیکه با خطوط دریایی خارجی این محدودیت وجود ندارد.

بزرگترین کشتی باربری ایران و جهان

بزرگترین کشتی باربری ایران و جهان

غول پیکرترین کشتی باربری جهان Ever Ace است که می تواند ۲۴ ردیف کانتینر را در خود جای دهد. طول این کشتی بزرگ ۴۰۰ متر است و توسط صنایع سنگین سامسونگ در Koje کره جنوبی ساخته شده است.

یکی دیگر از بزرگترین کشتی های باربری دنیا Ever Alot نام دارد که در شانگهای چین ساخته شده اما متعلق به یک شرکت تایوانی با نام Evergreen Marine می باشد. این کشتی کمی از کشتی Ever Ace بزرگتر است. و بیش از 1300 فوت طول و 203 فوت عرض دارد.

هردوی این کشتی ها به عنوان کشتی های کانتینری بسیار بزرگ (VLC) یا کشتی های کانتینری فوق العاده بزرگ (ULCVs) شناخته می شوند. جالب است بدانید انقدر بزرگ هستند که به سختی قادرند از قفل های کانال پاناما عبور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *