۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی

شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی

شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی مرلید آماده ارائه خدمات به شماست. با ما همراه باشید.

حمل و نقل زمینی یا جاده ای قدیمی ترین روش جابجایی کالا در جهان است. اگرچه حمل زمینی، مزایای زیادی دارد اما برای اینکه بتوانید با خیال راحت کالاهایتان را به نقاط دیگر ارسال کنید به یک شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی معتبر نیاز دارید تا شما را در این امور همراهی کند.

شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی

حمل و نقل جاده ای چیست؟

به فرآیند فیزیکی حمل بار از طریق جاده ها و با استفاده از وسایل نقلیه موتوری، حمل و نقل جاده ای یا حمل و نقل زمینی می گویند.
حمل و نقل جاده ای در مقایسه با سایر روش های حمل انعطاف پذیر تر است چراکه به ماشین آلات خاص یا تکنیک های بخصوصی برای جابجایی کالا نیاز ندارد و در همه ی کشورها حتی در مناطق دور افتاده هم به یک نحوی از این وسایل استفاده می شود.

امروزه جاده ها عریض تر و استانداردتر شده است و ظرفیت و سرعت وسایل نقلیه بنسبت قبل افزایش یافته تا جاییکه کامیون ها قادرند تا 40 تن بار را در زمان نسبتا کوتاهی حمل کنند.

حمل و نقل جاده ای

 

شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی

از آنجاییکه قیمت حمل و نقل زمینی ارزانتر از سایر روش های حمل است، خیلی از شرکت ها برای ارسال کالاهایشان این روش را ترجیح می دهند.با توجه به اینکه حمل جاده ای پر ریسک و پرخطر است باید یک شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی خوب باشد تا بار شما را بسلامت به کشورهای مختلف ارسال کند.

جهت آشنایی با شرایط حمل زمینی بار از آلمان به صفحه ارسال بار از آلمان به ایران نمایید.

شرکت مرلید فرایند حمل و نقل بین المللی زمینی را بواسطه داشتن افراد متخصص و با تجربه برای شما آسان کرده است.
حمل و نقل زمینی از چه طریقی انجام می شود؟

حمل و نقل زمینی از چه طریقی انجام میشود ؟

برای حمل و نقل زمینی بسته به نوع کالا و حجم و وزن آن از وسایل مختلفی استفاده میشود.شاید اولین وسیله ای که به ذهن ما برسد کامیون باشد اما همین کامیون ها هم بسته به محموله ای که می خواهند حمل کنند متفاوت هستند.

Canvas truck: یکی از رایج ترین کامیون های حمل بار است که بخشی از آن با برزنت پوشیده شده است.این کامیون ها برای حمل و نقل محصولاتی که بارگیری انها دشوار است مناسب می باشد زیرا فرایند بارگیری و تخلیه را راحت تر می کند.

Refrigerators:این کامیون ها که مجهز به یخچال و سیستم های سرد کننده (ایزوترمال) می باشند برای کالاهایی مناسب هستند که برای سالم و تازه ماندن به یک دمای خاص نیاز دارند.

Tanks: تانکر هایی که برای حمل ونقل محصولات شیمیایی، مایع و گاز استفاده می شوند و قوانین و مقررات خاصی برای حفظ ایمنی دارند.

Closed trucks:یکی از وسیله هایی که برای حمل و نقل زمینی استفاده می شود کامیون های بسته است.این کامیون ها برخلاف کامیون های برزنتی ساختاری سفت و سخت دارند و فقط از پشت قابل بارگیری می باشند.

Car carriers:این کامیون ها بطور خاص برای حمل ونقل زمینی خودرو استفاده می شوند.دو نوع از حامل های خودرو وجود دارد که یکی باز و دیگری بسته است.از کامیون های بسته برای حمل خودروهای گران قیمت استفاده می گردد.

Cage Truck Cage: این نوع کامیونها برای حمل حیوانات زنده می باشند که برای ایجاد تهویه مناسب قسمتی از سقف یا کناره های آن باز است.

Containers: این کانتینرها ضد آب بوده و از کالاها در برابر آب و هوای نامناسب محافظت می کند.

انواع حمل و نقل زمینی

انواع حمل و نقل زمینی

انواع حمل و نقل زمینی بر اساس نوع کالا شامل موارد زیر است:

حمل و نقل زمینی کالاهای عمومی

این دسته شامل کلیه ی کالاها و محصولاتی هستند که با وسیله حمل و نقل استاندارد قابل انتقال می باشند.
کالاهای عمومی را می توان به دو صورت FTL و LTL حمل کرد.در FTL یک کانتینر کامل را به بارهای شما اختصاص میدهند اما در LTL یک بخش از کانتینر به کالای شما تعلق دارد.

حمل و نقل جاده ای مواد غذایی

از آنجاییکه مواد غذایی زود فاسد می شود برای حمل آنها به وسایل حمل و نقل یخچالدار با قابلیت کنترل دما نیاز داریم.حمل و نقل یخچالی به دو دسته اصلی تقسیم می شود:

حمل و نقل یخچالی با قابلیت انجماد:برای حمل موادی مثل گوشت و ماهی یخ زده و … که نیاز به منجمد شدن دارند استفاده می شود.دمای این وسایل بین 18 تا 20 درجه سانتی گراد است.

حمل و نقل یخچالی با قابلیت خنک کنندگی: این وسایل برای حمل مواد غذایی ای که فقط نیاز به خنک ماندن و حفظ دمای ثابت در طول حمل و نقل دارند مثل گوشت و ماهی تازه، لبنیات، سبزیجات و میوه های تازه و … بکار می روند.

حمل و نقل زمینی کالاهای خطرناک

کالاهای خطرناک به موادی گفته می شود که بدلیل ماهیت فیزیکی-شیمیایی خود می توانند به محیط زیست و افراد آسیب بزنند.کالاهای خطرناک بسته به مایع یا جامد بودن باید با کامیون های معمولی ADR یا کامیون های مخزن دار ADR حمل شوند.

لازم به ذکر است که رانندگان کامیون که کالاهای خطرناک حمل می کنند هم باید گواهینامه ADR داشته باشند.این گواهینامه با هدف جلوگیری از بلایایی که بخاطر عدم رعایت قوانین ADR اتفاق میفتد، در نظر گرفته شده است.

حمل و نقل زمینی بزرگ

به حمل و نقلی که در آن ابعاد خارجی کامیون به همراه محموله روی آن از 16.50 2.55 x 4.00m x تجاوز کند یا وزن کل بیش از 40 تن باشد، حمل و نقل بزرگ یا اورسایز گفته می شود که برای حمل آنها مجوزهای اضافی، اسکورت های ویژه و .. لازم است.

حمل صنعت فولاد-تاسیسات بادی-حمل و نقل تراکتور، جرثقیل، بیل مکانیکی، بولدوزر-تجهیزات صنعتی سنگین مثل ژنراتورها و … از نمونه های حمل و نقل زمینی بزرگ می باشد.

حمل و نقل جاده ای حیوانات زنده

وسایل حمل و نقل حیوانات زنده، ظروف و تجهیزات مورد نیاز آنها باید بگونه ای باشد که در مسیر به حیوانات آسیب نرساند.

حمل و نقل بین المللی زمینی

مزایا و معایب حمل زمینی

حمل زمینی مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم:

معایب حمل و نقل بین المللی زمینی

  1.  جاده ها و وسایل نقلیه موتوردار به تعمیرات و نگهداری مداوم نیاز دارند که باعث افزایش هزینه های جاری می گردد.
  2.  برخی از رانندگان جاده بی احتیاط هستند و در نتیجه تصادفات جان و مال عده ای از افراد به خطر میفتد.
  3.  سرعت حمل و نقل بین المللی زمینی بخاطر عواملی چون جاسازی نامناسب کالا، آب و هوا، ازدحام ترافیک و … پایین است.
  4. حمل زمینی برای بارهای سنگین و حجیم مناسب نیست.
  5.  وسایل نقلیه موتوری باعث آلودگی هوا و آسیب رساندن به محیط زیست می شوند.
  6. در حمل و نقل جاده ای ممکن است کالاها در زمان مناسب به مقصد نرسند.

مزایای حمل و نقل زمینی بین المللی

  1. حمل و نقل زمینی بین المللی انعطاف پذیر است چون امکان انتقال کالا به مسیرهای سخت و مقاصد مختلف (نقاط دور افتاده) را فراهم می کند.
  2. هزینه ارسال بار بصورت زمینی پایین است.
  3. حمل کالا بشکل زمینی بصورت درب به درب انجام می شود.
  4. طیف وسیعی از کالاها را می توان بصورت زمینی حمل کرد.

کارنه تیر

کارنه تیر چیست؟

کارنه تیر یک سندی است که برای بارهایی که بشکل زمینی حمل می شوند صادر می گردد.به موجب این سند بارهای کانتینر در مبدا پولوم شده و دیگر در هیچکدامیک از شهرها این پولوم به احترام کارنه تیر شکسته نمی شود و بار مورد بررسی قرار نمی گیرد زیرا داشتن کارنه تیر به این معنا است که همه چیز به درستی بارگیری شده است.بنابراین کانتینر ها به شرط سالم بودن تمام مهر و موم‌ها و درست بودن مدارک می توانند مستقیماً از نقطه A به نقطه B بدون کنترل گمرکی حرکت کنند.

TIR carnet توسط انجمن های حمل و نقل جاده ای کشور صادر می شود. این سند گمرکی دارای اعتبار بین المللی بوده و علاوه بر تشریح کالا، فرستنده و مقصد ، دارای ضمانت مالی نیز می باشد.

شاید بپرسید هدف از اینکار چیست؟ هدف مجمع TIR ، تسهیل ترانزیت بین المللی از طریق ساده تر کردن رویه های ترانزیت گمرکی و سیستم گارانتی بین المللی است.

کارنه TIR ممکن است توسط مقام مربوطه همان کشوری که، شرکت در آن تاسیس شده است (کشور محل اقامت افراد) یا توسط سازمان صادرکننده مورد تایید کشور مبدأ، صادر شود. که در حالت دوم، ارائه مجوز کتبی صادر شده از انجمن حمل و نقل جاده ای کشور از سوی متقاضی الزامی خواهد بود.

شرکت حمل و نقل بین المللی آلمان

شرکت حمل و نقل بین المللی آلمان

آلمان یکی از صنعتی ترین کشور های دنیا می باشد و از آنجاییکه محصولاتی ک این کشور تولید می کند بسیار با کیفیت است هر ساله واردات زیادی از آلمان به ایران انجام می شود.

از این بابت شرکت مرلید هم نمایندگان بسیار قدرتمندی در کشور آلمان دارد.مخصوصا در حمل زمینی که شرکت مرلید شش نماینده فعال در المان دارد و می تواند بارهای شما را براحتی بصورت فول تراک و گروپاژ به ایران حمل نماید.

یکی دیگر از تخصص های شرکت مرلید در حمل زمینی سوئیچ کردن بارهایی است که حتی خود فروشنده هم اطلاع ندارد بار به ایران ارسال می شود.در نتیجه این نوع بارها را هم براحتی می تواند هندل نماید.

چنانچه بدنبال نمایندگان ما و شرکت حمل و نقل بین المللی آلمان می گردید میتوانید با مرلید درتماس باشید.

شرکت های حمل و نقل زمینی برای حمل بارهای بسیار سنگین

سوییچ در حمل و نقل بین المللی جاده ای

بطور کلی چند نوع سوییچ داریم.یکی سوییچ مدارک است که در آن فقط مدارک سوییچ میشوند و بار مستقیما از آلمان به ایران حمل می شود.در واقع در زمان هایی که فروشنده اطلاع دارد بار به ایران ارسال می شود اما نمی تواند مدارک را بنام ایران بزند از این روش استفاده می گردد که هزینه کمتری نسبت به کراس استاف و سوییچ واقعی کالا دارد.

اما یک زمانی هم هست که شیپر اصلا اطلاع ندارد بار به ایران می رود و بشدت هم روی این قضیه حساس است تا جاییکه ممکن است دیگر به این شخص ایرانی بار نفروشد.در این شرایط باید مقصد بار را ترکیه بزنیم و بار را واقعا به ترکیه ببریم و‌ در آنجا هم وسیله حمل هم کلیه ی اسناد و‌مدارک را تغییر دهیم تا فروشنده متوجه نشود بار به ایران فرستاده شده است.هزینه ها در این شیوه بشدت بالاست اما چاره ای هم نیست و در برخی موارد بایستی با سوییچ واقعی بار به دست خریدار در ایران برسد.

بنابراین برای هر شرایطی با توجه به اینکه فروشنده از ارسال بار به ایران اطلاع دارد یا خیر بایستی یک روش حمل مناسب را انتخاب کرد.

 

شرکت های حمل و نقل زمینی برای حمل بارهای بسیار سنگین

حمل بارهای زمینی بسیار سنگین که عمدتا بیش از 30 یا 40 تن هستند را بایستی به شرکت های سنگین ترابر که حتما باید شرکت های سنگین ترابر انجام دهند.این شرکت ها ملزم هستند که از وزارت راه و ترابری مجوزهای لازم را دریافت کنند.

بطور معمول بارهای خیلی سنگین با دو نوع ماشین آلات حمل می شوند که یکی از انها بوژی و دیگری کمر شکن می باشد.
کمر شکن ها تا 96 تن را جواب می دهند و اگر بار بالای 96 تن برود باید از بوژی استفاده شود.

نکته ی جالب این است که هر شرکت حمل و نقل زمینی نمی تواند بوژی یا کمر شکن خریداری کند.هزینه خرید کمر شکن نزدیک به 600 میلیون دلار و هزینه خرید بوژی حدودا 1.5 میلیارد دلار می باشد.

بنابراین هر شرکتی در ایران قادر به حمل بارهای خیلی سنگین نیست.

 

18 دیدگاه دربارهٔ «شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی»

Reshad WARIS گفت:

سلام خوب خدمت شما
من رشاد هستم المان زنده گی میکنم میخواهم لباس کلا ها از ایران خریداری کنم به آلمان منتقل کنم آیا میدانید چقدر هزینه اش میشه چجوری باید انجام بدم ممنون

merlead گفت:

سلام
شهر مبدا، مقصد، وزن و ابعاد را اعلام کنید

elham گفت:

عصر بخیر!
اسم من الهام است، میخواهم چندین موتر به افغانستان بفرستم که در شهرهای مختلف آلمان قرار دارند، باید آنها را به شهر هرات تحویل بدهم، لطفا اطلاعاتی به من بدهید

merlead گفت:

سلام
لطفا آدرس، وزن و ابعاد را اعلام نمایید

منصور گفت:

سلام وقت بخیر
من از ایران ترکیه میخواهم‌کالا وارید المان کنم
و یک معلومات در باره نرخ میخواهم

تشکر از شما

Maryam گفت:

سلام میخوایم یه یه سری وسایل شخصی و کاری مثل لباس و کیف و ابزار کار و از ایران به هامبورگ بفرستیم بار هنوز وزن نشده ولی شاید حدود ۱۰۰ کیلو هزینه ارسال بار چقدر میشه وآیا در آلمان گمرک هم تعلق می‌گیرد

merlead گفت:

سلام
وزن و ابعاد برای قیمت نیاز هستش در هامبورگ هم یک سری هزینه ها ازتون دریافت میشه

ali گفت:

سلام وقت بخیر
من میخوام که از آلمان غذای پت برای ایران بفرستم، خواستم بدونم شما انجام میدید و اگر بله شرایطش چجور هستش؟

merlead گفت:

سلام
لطفا با کارشناسان فروش تماس بگیرید

Reza گفت:

سلام من میخواهم یک اتومبیل bmw به ایران ارسال کنم میتوانید من را راهنمایی کنید؟

merlead گفت:

ابتدا مجوز وارادات دریافت کنید

امیر گفت:

سلام.من میخام ۱۰ عدد لپ تاپ از آلمان به ایران بفرستم وزنشم تغریبا ی ۳۰ کیلو گرم میشه ابعادشونم ۳۰در۳۰ هست میخاستم بدونم هزینش چقدر میشه؟ممنون

merlead گفت:

سلام
آیا امکان ترخیص این بار را در ایران دارید

Besmellah Azizi گفت:

سلام احترامات من 2عداد موتر کلان اسپ دارم میخواهم به هرات تحویل بدهم لطفآ معلومات زیادی بدید وقیمت تقریبی هم برایم بدید تشکر

merlead گفت:

متاسفانه ، زمینی به افغانستان سرویس نداریم

Asadullah گفت:

سلام خسته نباشید من دو دانه اسپ تیلر دارام افغانستان میخام بفرستم آیا امکانش اس اگر است چند تمام می‌شود تا به هرات

merlead گفت:

سلام
به افغانستان سرویس نداریم

محمدمهدی عطایی پور گفت:

سلام جناب وقتتون به خیر ببخشید از آلمان وسیله برقی هم میشه به ایران فرستاد؟چون من یه دایی توی آلمان دارم از ایشون میخوام که PlayStation 4 از آلمان برام بفرسته میگه وسیله برقی اجازه نمیدن.شما وسیله برقی از آلمان به ایران میفرستید؟بعد هزینه پستش تو آلمان چقدر میشه؟آیا تو ایران حقوق گمرکی از بنده دریافت میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *