۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال بار به دانمارک
ارسال بار به دانمارک cancel-circle

ارسال بار به دانمارک

اگر عازم سفر یا مهاجرت به دانمارک هستید و هنوز نمیدانید چطور وسایل شخصی منزلتان را همراه خود ببرید این راهنمای ارسال بار به دانمارک را مطالعه کنید تا بطور کامل با نحوه فریت بار به دانمارک آشنا شوید.

ارسال بار به دانمارک

ارسال بار به دانمارک

هر هفته چندین مشتری داریم که برای ارسال بار به دانمارک تماس میگیرند و در خصوص شیوه های فرستادن سوال می پرسند.

کشور دانمارک یکی از مقاصد اروپایی است که ایرانیان زیادی را به خود مشتاق کرده است. اغلب مهاجران ایرانی شهرهایی مثل کپنهاگ، آلبورگ و آرهوس را انتخاب می کنند. به همین جهت هم بدنبال اطلاعات و انتخاب یک شرکت قوی و معتبر جهت ارسال بار به دانمارک میگردند.

نکته ای که همین ابتدا باید بدانید این است که سرویس های باری فقط از ایران به کپنهاگ می باشد یعنی به سایر شهرهای دانمارک خدمات حمل بار انجام نمی شود.

جالب است بدانید برخی از افرادی که به کشورهای دیگری مثل مالمو سوئد مهاجرت میکنند هم از انجاییکه به فرودگاه کپنهاگ نزدیکتر هستند این مقصد را برای ارسال بار خود انتخاب می نمایند.

خب برویم سر اصل مطلب تمامی مهاجران به دو‌طریق می توانند وسایل شخصی و منزل خود را که دست دوم و کارکرده است به فرودگاه کپنهاگ ارسال نمایند.

در ادامه این دو روش را با هم بررسی می کنیم.

فریت بار به دانمارک

فریت بار به دانمارک

همانطور که دیدید اول می خواهیم به مبحث فریت بار به دانمارک بپردازیم.چرا؟ چون این روش نسبت به خرید اضافه بار مقرون به صرفه تر است.

اما اجازه دهید برای اندسته از افرادی که هنوز نمیدانند فریت یعنی چه یک توضیح مختصری بدهیم.

فریت یعنی حمل و نقل وسایل شخصی دست دوم از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد طی یک بارنامه مجزا که توسط مسافر یا بستگان او و با کمک شرکت حمل انجام میپذیرد.

نحوه فریت بار به دانمارک

برای فریت بار به کپنهاگ ابتدا باید یک براورد حدودی از وزن و ابعاد بار خود داشته باشید تا موقع تماس با شرکت حمل بتوانید قیمت دقیق تری دریافت کنید.

مسلما سوالات زیادی ذهن شما را درگیر‌ میکند که کارشناس به تمامی انها پاسخ خواهد.برخی از سوالات رایجی که مشتریان میپرسند بصورت زیر است:

ارسال بار به کپنهاگ

بعد از اینکه قیمت فریت بر اساس وزن و ابعاد وسایلتان به شما داده شد می توانید تصمیم بگیرید که بار را درب منزل تحویل دهید یا به فرودگاه بیاورید.در هر دو صورت ما به مدارکی مثل اصل و کپی پاسپورت معتبر و اصل و کپی کارت ملی و کپی بلیط (در صورت داشتن) نیاز داریم.

پس از اینکه بار نزد شرکت قرار گرفت توسط یک ترخیصکار خبره جواز گمرکی میشود و بعد از تمام شدن این فرایند یک بارنامه صادر میگردد.

شما با داشتن این بارنامه میتوانید بار خود را در مقصد تحویل بگیرید. یا در صورتیکه خودتان مسافر نیستید انرا برای گیرنده میفرستید تا در موعد مقرر به فرودگاه کپنهاگ مراجعه نمایند و بار را دریافت کنند.

هزینه ارسال بار به دانمارک

اولین و مهمترین سوال هر مسافر این است که هزینه ارسال بار به دانمارک کیلویی چقدر می باشد؟

ما در ادامه هزینه فریت بار به کپنهاگ را به تفیک بیان میکنیم:

  1. هزینه تحویل گرفتن بار درب منزل تهران
  2. هزینه بسته بندی در محل
  3. هزینه حمل و هندلینگ
  4. هزینه جواز گمرکی
  5. هزینه قبض باسکول
  6. هزینه های گمرک مقصد

هزینه حمل به دانمارک

عمده ترین هزینه های شما همان حمل و هندلینگ است که بسته به خط هوایی که قرار است بار را ارسال کند متفاوت می باشد.هزینه های حمل و نقل بر اساس وزن و ابعاد بار شما داده می شود.

مثلا قیمت هر کیلو برای رنج مینیموم(زیر 20 کیلوگرم)، نرمال(20تا45 کیلوگرم)، مثبت ۴۵، مثبت ۱۰۰، مثبت ۳۰۰، مثبت ۵۰۰ و‌ مثبت ۱ تن فرق دارد پس لطفا به محض تماس با ما وزن بارتان را اعلام کنید تا ببینیم در چه رنجی قرار میگیرد تا هزینه ها را به شما اعلام کنیم.

جواز گمرکی

هزینه جواز گمرکی که توسط ترخیصکار و بر مبنای نوع اقلام قرارگرفته در بار شما مشخص می شود. اگر بار شما زیر 300 کیلو گرم باشد و شامل لوازم خاص (مثل فرش دستباف، تابلو نقاشی و…) نباشد معمولا 1.700.000 تومان می باشد.

هزینه بسته بندی

بارها نیز بایستی در کارتن های محکم و بدون ارم و علائم یا چمدان بسته بندی شوند.در صورتیکه تعداد جعبه ها زیاد باشد باید بار را روی پالت قرار گیرد تا به آن آسیب نرسد.. هزینه بر حسب تعداد جعبه، پالت، باکس چوبی، گونی و … تعیین می شود. اگر با شما نیاز به باکس چوبی داشته باشد معمولا هزینه بسته بندی افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه باسکول

برای بارهای عادی معمولا حدود 450.000 تومان می باشد.

هزینه و شیوه ترخیص بار شخصی در دانمارک

یکی از نگرانی های افرادیکه به دانمارک مهاجرت می کنند و می خواهند وسایلشان را به این کشور وارد کنند این است که آیا در مقصد مالیات دریافت می شود یا خیر؟

وسایلی که برای استفاده شخصی است مثل دوچرخه، موترو سیکلت، لوازم اشپزخانه، پرده، ملحفه، و …در صورت داشتن شرایط لازم مالیات به انها تعلق نمی گیرد.

چنانچه شرایط زیر را داشته باشید از مالیات معاف خواهید شد:

بعد از رسیدن بار به دانمارک فرم 12.024 را پر کرده و به مسئولان گمرک این کشور تحویل دهید تا از رسیدن بار شما مطلع باشند و دستورات لازم را اعمال نمایند.

توجه: تعلق نگرفتن مالیات بدین معنا نیست که نباید در مقصد پولی پرداخت نمایید ، هزینه های فرودگاهی در مقصد باید پرداخت گردد که وابسته به نوع بار و وزن بار شما می باشد.

ارسال بار مسافری با خرید اضافه بار (پای کانتر)

روش دیگری که برای فرستادن بار به کپنهاگ وجود دارد خرید اضافه بار مسافری است. چنانچه مسافر باشید میتوانید از طریق سایت رسمی ایرلاین مربوطه یا پای کانتر فرودگاه اضافه بار بخرید.

البته بشرط اینکه بارتان حدود ۸-۱۰ کیلو باشد.در غیر اینصورت این روش هزینه بالایی دارد.

 

فریت بار به کپنهاگ

مزایا و معایب فریت و خرید اضافه بار

فریت بار برای بارهای بالای ۱۰ کیلو بصرفه تر است اما حمل ان بصورت فرودگاهی است و علاوه بر ان فرایند گمرکی هم دارد.همچنین بار با خود مسافر ارسال نمیشود.خرید اضافه بار برای بارهای کم تا حدود ۱۰ کیلو مناسبتر است.حتی اگر قیمت بالاتری داشته باشد چون با خود مسافر می رود و کارهای گمرکی ندارد باعث صرفه جویی در زمان شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *