۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

کارگو قشم ایر

کارگو قشم ایر

کارگو قشم ایر یکی از شرکت های هواپیمایی خوب در ایران است که می تواند محموله های شما را به کشورهای مختلف حمل کند.اگر بدنبال اطلاعات در خصوص هواپیمایی و خدمات بار قشم ایر می باشید تا انتها با ما همراه شوید.

قشم ایر

هواپیمایی قشم ایر

هواپیمایی فراز قشم در سال 1372 با اجاره 2 فروند هواپیمای مسافری کار خودش را آغاز کرد و تا سال 1379 با افزودن بر تعداد هواپیماها به فعالیت خود ادامه داد.بنابر دلایلی صاحبان فراز قشم تصمیم بر واگذاری این شرکت هواپیمایی گرفتند و سرانجام آنرا در سال 1388 به شرکت هلدینگ توسعه سورینت واگذار کردند.

پس از این اقدام نام فراز قشم به شرکت هواپیمایی قشم ایر تغییر یافت.اما کار به همینجا ختم نشد و بلاخره این شرکت هواپیمایی در سال 1393 به وزارت نفت جمهوری اسلامی سپرده شد.در حال حاضر شرکت هواپیمایی قشم ایر با کد یاتای QB دارای 21 فروند هواپیما که شامل 4 فوکر 100، 5 ایرباس 300-600، 5 آرجی، 3 ایرباس 320 و 4 فوکر 50 می باشد.

کارگو قشم ایر

قوانین خدمات بار قشم ایر

قشم ایر هم مانند تمام شرکت های هواپیمایی برای حمل بار به داخل هواپیما قوانین خاص خودش را دارد. یکسری از اقلام که بعنوان کالاهای غیرمجاز برچسب گذاری شده اند اجازه ورود به داخل کابین هواپیما را ندارند.بنابراین مسافران عزیز فقط می توانند اقلام زیر را در ساک دستی خود قرار داده و با خود به کابین حمل نمایند:

چتر، عصا، پالتو، شال، پتو، کیف دستی مردانه یا زنانه، دوربین عکاسی یا شکاری کوچک، یک لپتاپ، ویلچر یا عصای بیمار، گهواره و غذای کودک، چند کتاب یا مجله.

طبق تعریف یاتا به اقلام یا موادی که برای سلامت و ایمنی مسافرین، اموال یا محیط زیست خطر آفرین است کالاهای ممنوعه یا خطرناک گفته می شود.کلیه شرکت های هواپیمایی ملزم به رعایت قوانین یاتا در خصوص بارهای ممنوعه هستند و قشم ایر هم از این قاعده مستثنی نیست.در زیر چند نمونه از کالاهای خطرناک که نمی توانید داخل چمدان بگذارید آورده شده است:

مواد منفجره آتش بازی، مهمات و …

کارگو قشم ایر

کارگو قشم ایر

لازم به ذکر است که حمل بسیاری از کالاهای ممنوعه با گرفتن مجوز توسط کارگو قشم ایر امکان پذیر است و می توانید هر محموله ای که دارید را با بسته بندی مناسب با قشم ایر ارسال نمایید.

البته واردات و صادرات برخی از کالاها مثل مشروبات الکلی، وسایل قمار، اسلحه سرد و گرم، مواد مخدر، تصاویر پورنوگرافی، کالاهایی که ممنوعیت شرعی و قانونی دارد بطور کلی ممنوع است و حتی با کارگو قشم ایر هم قابل جابجایی نیست.

در ادامه به چند سوال در باب کارگو قشم ایر پاسخ می دهیم.

قشم ایر تنها خط هوایی ایرانی است که مستقیما به مسقط پرواز دارد برای آشنایی بیشتر به صفحه ارسال بار به عمان مراجعه نمایید.

بار مجاز قشم ایر

هواپیمایی قشم ایر دارای 2 کلاس پروازی اکونومی(اقتصادی) و بیزینسی می باشد.میزان بار مجاز در اکثر ایرلاین ها برای کلاس های مختلف پروازی فرق دارد و در صورتیکه بار مسافر از یک حدی بیشتر شود ملزم به پرداخت هزینه اضافه بار می باشند.اما بار مجاز قشم ایر چقدر است؟ در قشم ایر میزان بار مجاز کلاس بیزینس و اکونومی فرقی ندارد و تفاوت بین این دو کلاس فقط در صندلی ها و نحوه خدمات می باشد.

در کلاس اقتصادی و بیزینسی میزان بار مجاز هواپیمایی قشم برای تمام مسیرها 30 کیلوگرم و میزان بار مجاز برای چمدان همراه داخل کابین حداکثر 5 کیلوگرم می باشد(ابعاد ساک دستی نباید از 115 سانتی متر بیشتر شود). اگر میزان بار مسافر بیشتر از 30 کیلو بشود باید اضافه بار پرداخت کنید و اندازه هر بسته نباید از 158 سانتی متر تجاوز کند.

در نظر داشته باشید که هر مسافر میتواند مقدار محدودی لوازم ارایش ، اسپری و دارو با نسخه با خود همراه داشته باشد.

میزان بار مجازی که کودکان می توانند با خود داشته باشند معادل یک بزرگسال در نظر گرفته می شود اما برای نوزادان حداکثر بار مجاز 10 کیلوگرم می باشد.

مسیرهای پروازی بین المللی قشم ایر

قشم ایرلاین به بسیاری از مقاصد خارجی پرواز دارد که عبارتند از:

روسیه، گرجستان، ارمنستان، ترکیه، رومانی، بلغارستان، هندوستان، تایلند، امارات، عراق، قبرس، صربستان و کرواسی.

هواپیمایی قشم ایر از مقر خود در فرودگاه امام خمینی، فرودگاه دیرستان در قشم و فرودگاه بین المللی کیش به داخل و خارج کشور پرواز دارد.

قوانین حمل با کارگو قشم ایر

حمل سگ با پرواز قشم ایر(و سایر حیوانات خانگی)

ببرای حمل سگ با پرواز قشم ایر تمام مسافرین می توانند حیوان خانگی خود را بعنوان بار اضافه (نه اضافه بار عادی مسافر) فقط با خدمات بار قشم ایر نه با همان پرواز حمل کنند.توجه داشته باشید که برای ارسال حیوانات خود باید گواهی سلامت حیوان و شناسنامه اش را همراه داشته باشید.

هزینه حمل حیوان خانگی تا 10 کیلوگرم بصورت زیر محاسبه می گردد:

وزن حیوان با قفس ضربدر 2 ضربدر نرخ اضافه بار

لازم به ذکر است چنانچه وزن حیوان خانگی شما زیر 10 کیلو هم باشد باز با همان نرخ 10 کیلوگرم محاسبه می گردد.

در نظر داشته باشید که اگر هنگام پرواز حیوان خانگی همراهتان باشد ،آنرا بصورت اضافه بار برای شما در نظر می گیرند و می بایست هزینه آنرا جداگانه پرداخت نمایید.

شرایط پرداخت خسارت قشم ایر

شرایط پرداخت خسارت قشم ایر

خیلی از افراد می پرسند اگر محموله ما در حین حمل دچار خسارت ، آسیب یا مفقود شود ، کارگو قشم ایر تا چه اندازه مسئولیت پذیر است و آیا خسارتی پرداخت می کند یا نه؟ طبق قوانین این شرکت هواپیمایی کلیه ی محموله ها به ازای هر کیلوگرم حداکثر تا 20 دلار آمریکا بیمه می شوند و در صورتیکه خسارت ببینند تا این مبلغ به آنها جبران خسارت می شود.

این شرکت برای اعلام خسارت یک فرمی در اختیارتان قرار می دهد که می بایست آنرا پر کرده و تمام جزئیات خسارت را در آن بیان نمایید.پس از ارسال فرم یک شماره پیگیری در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید با زدن آن در قسمت پیگیری خسارت از میزان مبلغی که برای جبران برای شما درنظر گرفته شده مطلع شوید.

هزینه خدمات قشم ایر نسبت به ماهان و ایران ایر

هزینه خدمات قشم ایر نسبت به ماهان و ایران ایر

کارگو قشم ایر نسبت به ماهان و ایران ایر معمولا بهترین هزینه ها را برای استانبول و دبی ارائه می کند.البته این به اینمعنا نیست که قیمت های ماهان و ایران ایر خیلی بیشتر است بلکه قشم ایر قیمت های مناسبتری دارد.

پروازهای ماهان وایران ایر منظم ترهستند و معمولا به شکل روزانه انجام می شود اما قشم ایر فقط دو تا سه روز در هفته به دبی و استانبول حمل بار دارد.

لازم به ذکر است قشم ایر تنها خطی است که به تفلیس حمل بار دارد درحالیکه خطوط هوایی دیگر به تفلیس کارگو ندارند.

بنابراین اگر باری دارید که زمان حملش برایتان اهمیت ندارد بهتر است آنرا به قشم ایر بسپارید چون یک خط هوایی ایرانی است و هزینه هایتان بر حسب ریال است و در بین سایر خطوط ایرانی بهترین قیمت را دارد.

البته در نظر داشته باشید که با خط هوایی قشم ایر نمی توانید بارهای زیاد و حجیم را ارسال نمایید.اما نگران نباشید بعد از تماس با کارشناسان مرلید در صورتیکه شک داشته باشید بارتان زیاد و حجیم است آنرا بررسی می کنیم و اطلاع می دهیم که امکان حمل آن با قشم ایر هست یا خیر.

کارگو قشم ایر به چه کشورهایی حمل بار دارد؟

کارگو قشم ایر به چه کشورهایی حمل بار دارد؟

خوشبختانه قشم ایر پایین ترین قیمت را نسبت به تمام خطوط هوایی برای حمل بار ارائه می دهد و شما می توانید با قشم ایر بصورت ریالی با بهترین قیمت بارتان را ارسال کنید.

اما اجازه دهید ببینیم قشم ایر به کدام کشورها پرواز دارد؟ قشم ایر به کشورهای همسایه و نزدیک به ایران مثل دبی، ایروان(ارمنستان)، استانبول، مسقط(عمان)، نجف پرواز دارد و می تواند حمل بار انجام دهد.

باعث خوشحالی است که ایروان بتازگی به لیست پروازهای قشم اضافه شده و می توانیم به آنجا حمل بار داشته باشیم.

حمل چه بارهایی با قشم ایر توصیه میشود؟

حمل چه بارهایی با قشم ایر توصیه میشود؟

خط هوایی قشم ایر شاید بهترین گزینه برای حمل بار به دبی(امارات)، ایروان(ارمنستان)، استانبول(ترکیه)، مسقط(عمان) و نجف (عراق) است.چون هم پرواز مستقیم دارد و مدت زمان رسیدن بار کوتاه است و هم اینکه هزینه حمل بار مناسب است چون هزینه ها بصورت ریالی دریافت می شود.می توانیم بگوییم خط هوایی قشم ایر پایین ترین قیمت ها را برای حمل بار ارائه می کند.

اما در کنار این مزیت ها یک نقطه ضعف دارد و آنهم این است که هواپیماهای قشم ایر در سایز(ابعاد و اندازه بار) محدودیت دارد و هرباری را نمی تواند حمل کند.

البته این محدودیت در ابعاد برای تمامی خطوط هوایی وجود دارد که بر اساس قانون طول و ارتفاع بار نباید از 3.20 متر و 1.5 متر بیشتر باشد.اما در قشم ایر حداکثر پالتی که می توان ارسال کرد یک پالت 1 در 1 است.به همین خاطر خیلی از بارها را شاید نتوانیم با قشم ایر حمل کنیم و مجبور باشیم از کارگوهای فلای دبی یا امارات یا قطر  برای ارسال بارهای با ابعاد بالا استفاده نماییم.

7 دیدگاه دربارهٔ «کارگو قشم ایر»

علی گفت:

عالی بود
واقعا مطالب سایتتون آموزنده است.

مریم گفت:

کاملترین مطالبو درباره کارگو قشم ایر و فریت بار با قشم ایرو اینجا خوندم.
خسته نباشید.

عفت بحتیاری گفت:

سلام . لطفا کجا بار رو تحویل بدیم و هر کیلو چقدر هزینه داره ؟ من استانبول هستم و دو روز هم وقت دارم

merlead گفت:

با شرکت تماس بگیرید

هدا گفت:

سلام
من با پرواز ۲۰ اسفند قشم ایر که فوکر هست از ارومیه به تهران میرم
۲ تا گربه میخوام با خودم ببرم
میتونم با همون پرواز با خودم ببرمشون ؟
اگر ممکنه شماره ای بدید تا بتونم توضیحات کامل ازشون بپرسم
سپاس 🌹

merlead گفت:

تخصص ما حمل بین الملل هستش

نفیسه گفت:

سلام من حیوان خانگی دارم سگ شناسنامه برگه سلامتش تهرانه چگونه از قشم سگم بیارم به تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *