۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

فریت بار به استرالیا
فریت بار به استرالیا cancel-circle

فریت بار به استرالیا

نحوه ارسال بسته بستی

نحوه ارسال بسته بستی

ارسال بسته به استرالیا

پیش از فریت بار به استرالیا بار باید از برخی قوانین و همچنین هزینه های حمل آگاهی کامل داشت تا با کمترین زمان و هزینه و بدون دردسر وسایل تان (شخصی و تجاری) را ارسال کنید.

گام به گام با فریت بار به استرالیا

پیش از هر چیز باید نوع کالای شما مشخص گردد، بطور معمول وسایل به دو دسته شخصی (بار مسافری) و تجاری دسته بندی می شوند. در فریت بار به استرالیا تفاوت اصلی این دو دسته کالا مربوط به پرداخت مالیات در مبدا و مقصد است.

بر خلاف وسایل تجاری ، بار مسافری یا لوازم شخصی (زندگی) بدون دریافت مالیات و حقوق گمرکی می در استرالیا ترخیص می شوند. در ادامه نحوه ارسال هر کدام را به شکل مجزا توضیح خواهیم داد.

فریت بار به استرالیا-لوازم شخصی

تعریف لوازم شخصی و تجاری در ارسال بار به استرالیا :

طبق قوانین استرالیا به وسایلی شخصی و خانگی اطلاق می شود که همراه با مسافر وارد کشور نشوند و جداگانه به دست او برسد که به UPEs نیز می گویند.

نکته : بر اساس قوانین این کشور شما می توانید وسایلتان را قبل از حضور مهاجرت خود ارسال نمایید.

هر باری که فاقد شرایط بالا باشد و با هدف کسب درآمد و یا فروش وارد گمرکات استرالیا شود تجاری محسوب می گردد و واردکننده ملزم به پرداخت مالیات است.

مراحل ارسال بار به استرالیا

مراحل ارسال بار به استرالیا :

برای ارسال بار به استرالیا باید آن را به یکی از گمرکات خروجی ایران (معمولا فرودگاه امام خمینی یا بندر عباس) برسانید سپس باید اقدام به جواز بار نمایید. مراحل جواز و حمل بار به استرالیا برای بارهای تجاری و شخصی تقریبا مشابه هستند اما ما هر دو را توضیح خواهیم داد.

روال امور برای جواز بار بشکل هوایی و دریایی تقریبا یکی هستند اما با توجه به اینکه اکثر بارها به شکل هوایی به استرالیا حمل می شود ما مبنا را جواز بار فرودگاه امام در نظر میگیریم.

مدارک لازم برای فریت بار به استرالیا :

حضور مسافر برای کالاهای شخصی یا صاحب کالا برای بارهای تجاری در روز جواز الزامی است ، البته می توان این کار را توسط وکیل قانونی آنها هم انجام داد.
طبق قوانین باید بار مسافری 3 تا 7 روز قبل از حرکت خود مسافر جواز شود.
در بارهای مسافری می توان فریت بار را توسط اعضای درجه یک خانواده و پس عزیمت خود مسافر انجام داد که نیازمند به ارائه مداراک شناسایی و نسبت فامیلی است.

مدارک مورد نیاز برای بار مسافری :

  1. اصل و کپی مدارک شناسایی (پاسپورت و کارت ملی)
  2. کپی بلیط
  3. تکمیل دو فرم ارسال بار و عدل بندی

مدارک لازم برای فریت بار به استرالیا

مدارک لازم برای بارهای تجاری :

مراحل کسب جواز ارسال بار برای بار مسافری :

1. اخذ مجوز ورود : بار خود را به پایانه هوشمند بار در فرودگاه امام منتقل نمایید سپس مدارک و فرم های مربوط را تکمیل کرده به ارزیاب ارائه دهید تا زیر فرم ارسال بار مهر ورود بلامانع است را بزند.

2. بازرسی اولیه وسایل و باسکول بار: پس گرفتن نوبت از بازرسی جلوی درب، بار به سالن فریت منتقل شده و توسط ارزیاب بازبینی می شود، در صورت نبود مشکل وسایل وزن می شوند و قبض توزین را به ما می دهند.

3. صدور مجوز : با گرفتن قبض توزین و پرداخت هزینه های آن مجوز صادر می شود و به تایید نهایی ارزیاب ، مسئول دایره فریت و درب خروج می رسد.

4. صدور بارنامه : وزن (مطابق با قبض توزین) و ابعاد دقیق بار خود را به اضافه اطلاعات صاحب بار به شرکت حمل می دهید تا بارنامه و تگ های مورد نیاز (مثل شکستنی) را صادر نماید.

5. تایید بازرسی و ایکس ری : جواز بار و بارنامه را به بازرسی ارائه می دهیم تا آن را بازبینی و تایید نماید و سپس بار از ایکس رد شده و آماده ارسال می شود.

برای بارهای تجاری هم مراحل یکسان هستند تنها باید اظهارنامه گمرکی پر نمایید سپس بار ارزش گزاری می شود و در صورت نیاز باید مجوزهای لازم برای صادرات را ارائه دهید.

مرلید کلیه مراحل حمل و مجوز بار برای هموطنان عزیز را انجام خواهد داد ، کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هزینه های حمل بار به استرالیا

هزینه های حمل بار به استرالیا:

هزینه های حمل بار به استرالیا به شرح زیر می باشد :

هزینه حمل و نقل های داخلی :

این هزینه مربوط به حمل داخل ایران می باشد ( حمل بار تا گمرک مورد نظر)

هزینه جواز و بسته بندی برای فریت بار به استرالیا :

برای جواز بار تنها باید هزینه قبض توزین را پرداخت نمایید که وابسته به وزن بار شماست و حداقل 450000 تومان برای سال 1403می باشد.

داشتن بسته بندی مناسب موجب کاهش آسیب های احتمالی به بار شما می شود علاوه بر آن با توجه به قوانین سخت گیرانه استرالیا باید لازمتان بدرستی بسته بندی گردد تا هزینه های بازرسی شما در مقصد کاهش یابد.

شما خودتان می توانید اقدام به بسته بندی کالا نمایید یا آن را به ما بسپارید.

بسته بندی فرمول از پیش تعیین شده ای ندارد که بخواهیم بر اساس آن هزینه بسته بندی را مشخص کنیم.اما میتوانیم بگوییم قیمت بسته بندی با توجه به ماهیت بار و تعداد بسته بندی هایی که دارید متفاوت است.برخی از بارها به بسته بندی خاصی مثل باکس چوبی و پالت نیاز دارند و این خودش به هزینه ها اضافه میکند.

اگر میخواهید هزینه بسته بندی تان را بدانید ابتدا باید عکس بار را در واتساپ ارسال کنید تا بتوانیم هزینه این کار را اعلام کنیم.
البته گاهی اوقات از روی عکس هم نمیتوان هزینه را تخمین زد اما باز این روش بهتر از این است که یک فرمول ثابت ارائه دهیم.

 

هزینه حمل بار از ایران تا استرالیا :

هزینه حمل یا صدور بارنامه وابسته به نوع حمل (دریایی یا هوایی) ، وزن و حجم بار ، مقصد مورد نظر (سیدنی ، بریزبین ، ملبورن و …) و خط هوایی و یا دریایی انتخابی می باشد.

در قسمت شیوه ارسال بار بطور کامل توضیح می دهیم که بارهاتان به چه شیوه ای حمل نمایید تا برایتان مقرون به صرفه باشد.

بنابراین نمی توان قیمت ثابتی برای حمل داد و ریت شیت هواپیمایی ها همواره تغییر قیمت دارند اما برای آشنایی بیشتر شما قیمت خط هوایی امارات از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه سیدنی برای بارهای بیش از 500 کیلوگرم حدود 5.4 دلار به ازای هر کیلو است.(سال 1403)
قیمت فریت بار به استرالیا برای بارهای چوبی یا دارای باکس چوبی

قیمت فریت بار به استرالیا برای بارهای چوبی یا دارای باکس چوبی

استرالیا یکی از کشورهایی است که قوانین بسیار سخت و حساسیت های زیادی برای واردات کالا به کشورش در نظر گرفته است.بطوریکه جزء جزء بار شما را بدقت کنترل و بررسی می کند تا مبادا مواد سمی یا میکروب از طریق کالاها وارد استرالیا بشود.یکی از کالاهایی که حتما بخاطر وجود آفات مختلف باید سمپاشی شود چوب و لوازم چوبی است.

به همین خاطر اگر بار شما حاوی وسایل چوبی است یا اینکه داخل باکس چوبی بسته بندی شده حتما بایستی گواهی سم پاشی به همراه داشته باشید تا گمرک استرالیا اجازه دهد بار شما وارد شود.

شرکت مرلید می تواند گواهی سم پاشی که معمولا بین 200 تا 300 هزار تومان می باشد را برای بار شما صادر کند. در اینصورت

قیمت فریت بار به استرالیا به همین میزان بیشتر خواهد شد.

بنابراین شما لازم نیست کاری انجام دهید فقط کافیست بارتان را به فرودگاه امام منتقل کنید.مرلید باکس یا پالت چوبی را برای شما سفارش می دهد و پس از بسته بندی بارتان را سم پاشی می کند و گواهی آنرا صادر می کند.

 

شیوه های حمل بار به استرالیا

شیوه های حمل بار به استرالیا :

بار ها به شکل هوایی و دریایی به استرالیا ارسال می شوند، اما ارسال دریایی زمانی برای شما مقرون به صرفه است که کالاهایتان سنگین و حجیم باشد زیر امکان ارسال خرده بار (کمتر از کانتینر 20 فوت) مقدور نیست.

لازم به ذکر است اکثر پروازها از ایران به اسرالیا توسط دو خط قطر و امارات (در سال 1403) ارسال می شود.

چگونگی ترخیص بار در مقصد :

روند ترخیص بار در استرلیا بدین شکل است که ابتدا باید لوازم توسط بخش کشاورزی و محیط زیست مورد بازرسی قرار بگیرد و در صورت تایید سلامت، ترخیص تازه شروع می شود. شایان ذکر است که ممکن است بار شما نیاز به بازرسی های اضافی داشته باشد و باید هزینه های آن را پرداخت کنید.

برای ترخیص بار در مقصد به مدارک زیر نیاز دارید:

برای ترخیص باید مدارک زیر بصورت حضوری یا الکترونیکی به اداره ABF ارائه دهید تا کالای شما را بدون اخذ مالیات ترخیص نماید.

  1. مدارک شناسایی (پاسپورت و ویزا)
  2. تکمیل فرم انگلیسی B534 (دانلود فرم انگلیسی و فارسی )
  3. بارنامه
  4. Packing list
  5. delivery order
  6. مجوز های لازم (در صورت وجود)
  7. اسناد و مدارک که مالکیت شما را ثابت می کند (در صورت نیاز)

روند ترخیص بارهای تجاری پیچیدگی خاصی دارد و باید توسط متخصصان این حوزه انجام شود از این رو جهت آشنایی بیشتر با متخصصان ما تماس بگیرید.

کالاهای ممنوع و محدود شده در استرالیا

کالاهای ممنوع و محدود شده در استرالیا

استرالیا قوانین بسیار سختگیرانه برای ورود وسایل (شخصی و تجاری) به کشورش دارد و به شما توصیه می کنیم تا جایی که امکان دارد هیچگونه مواد غذایی و گیاهی با خود همراه نداشته باشید تا بارتان مورد بازرسی قرار نگیرد و هزینه های اضافی به شما تعلق وارد نشود.

در لیست زیر کالاهایی که خروج آن از ایران و ورود آن به استرالیا ممنوع می باشد آورده شده است.

  1. اسلحه، مهمات و مواد مخدر
  2. آثار هنری و تاریخی
  3. ارز و طلا (طبق قوانین ایران میزان مجاز طلا به ازای هر نفر 150 گرم است)
  4. فرش دستباف (طبق قوانین ایران میزان مجاز 20 متر به ازای هر پاسپورت)
  5. پسته ( به ازای هر نفر 20 کیلو گرم)
  6. لوازم آرایشی و مایعات
  7. میوه و سبزیجات تازه
  8. گیاهان زنده ، جوانه ، قلمه
  9. دانه و بذر های ناشناس
  10. حیوانات زنده (از جمله حیوانات خانگی) که نیاز به مجوز واردات دارند
  11. محصولات بیولوژیکی از جمله برخی داروهای گیاهی
  12. کالاهای فرآوری نشده با منشا گیاهی یا حیوانی
  13. کالاهایی که تعمدی یا سهوا به آفات یا بیماری زا آلوده شده اند.
  14. چوب و وسایل چوبی باید بازرسی شوند و در صورت هرگونه وجود آفات موجب عدم ورود آنها می شود.
  15. مواد غذایی و دارویی

با توجه به موارد گفته شده اگر شک دارید که کالای شما اجازه ورود به استرالیا را دارد یا خیر به آدرس زیر حتما سر بزنید و از کارشناسان سوال کنید:

https://www.awe.gov.au/biosecurity-trade/import/online-services/bicon

ارسال بسته پستی به استرالیا

ارسال بسته پستی به استرالیا

پست های مختلفی برای ارائه سرویس به استرالیا  وجود دارند.پس در درجه اول شما باید بدانید که بارتان را با کدامیک از این پست ها ارسال نمایید.ما ابتدا بهترین پست ایران به استرالیا را معرفی کرده و انواع مختلف پست و شیوه های ارسال را هم بیان می کنیم.

ما فقط شیوه های ارسال بسته پستی را بیان میکنیم اما خود شرکت مرلیدهیچگونه خدمات و‌ سرویسی برای بسته های پستی ندارد و فقط به شکل فریت(فرودگاه به فرودگاه) کار حمل بار انجام می دهد.بنابراین‌اطلاعاتی که در ادامه آمده جهت کسب اطلاعات بیشتر شماست.

پست ایران به استرالیا

از آنجاییکه استرالیا کشور ایران را تحریم کرده است امکان استفاده از پست جمهوری اسلامی ایران یا پست ایران به استرالیا وجود ندارد.تنها راهی که وجود دارد این است که بار خود را به شرکت مرلید بسپارید.شیوه ارسال بدینگونه است که ما ابتدا بار شما را به دبی می بریم و از آنجا به استرالیا حمل می کنیم.

مرلید امکان حمل هر نوع باری به استرالیا را دارد و کافیست ابعاد، وزن، آدرس مبدا و مقصد کالاهایتان را اعلام کنید تا بسته ها را درب منزلتان تحویل بگیریم و به استرالیا حمل نماییم.

لازم به ذکر است که زمان تقریبی رسیدن بار به استرالیا بین 7 تا 10 روز می باشد.

پست ایران به استرالیا

هزینه پست به استرالیا

هزینه پست به استرالیا بر اساس نوع کالایی که می خواهید بفرستید و حجم و وزن آن تغییر می کند بنابراین نمی توان هزینه دقیقی برای آن اعلام کرد.زیرا برخی از بسته ها صرفا مدرک یا نامه هستند و ابعاد و وزن خاصی ندارند که مسلما هزینه آن کم می باشد اما برخی از کالاها هم سنگین تر هستند و هم دارای ارزش مادی می باشند که هزینه پست آن بالاتر می رود. به همین دلیل شما می بایست با شرکت مرلید تماس بگیرید تا بعد از بررسی بار ، قیمت پست را به شما ارائه دهیم.

لازم به ذکر است هزینه پست با توجه به قیمت ارز تغییر می نماید از این رو افزایش و یا کاهش دلار موجب تغییر تعرفه های پستی می شود.

هزینه پست از ایران به استرالیا

هزینه پست از ایران به استرالیا

سوالی که متداول از ما پرسیده می شود این است که هزینه پست از ایران به استرالیا حدودی چقدر است؟واقعیت این است که نمی توانیم هزینه تقریبی ارائه کنیم اما با توجه به اصراری که دارید در تابستان 1403 هزینه حمل بسته های زیر نیم کیلو به استرالیا در حالت اکسپرس(7 تا 10 روز) حدود 6000000 تومان می باشد.

در مورد بسته های بالای نیم کیلو وزن وابعاد بشدت روی قیمت تاثیرگذار است و بدون آن امکان قیمت دهی وجود ندارد.

نکته ای که باید توجه کنید به هیچ عنوان نمی توان قهوه، مواد پودری گیاهی یا سبزی خشک را به استرالیا فرستاد.به همین دلیل هنگام مراجعه مامور ما بار کامل چک می شود و موارد ممنوعه بایستی از بسته خارج شود.البته هنگام استعلام تلفنی هم این موارد به شما تذکر داده می شود تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری گردد.

اگر تمایل دارید خیلی سریع قیمت را دریافت کنید لطفا اطلاعات دقیق بارتان را بدانید و هنگام تماس با مرلید آنرا اعلام کنید تا در سریعترین زمان ممکن قیمت نهایی را اطلاع دهیم.

هزینه پست dhl به استرالیا

هزینه پست dhl به استرالیا

از آنجاییکه بخاطر شرایط تحریم ها، پست dhl در ایران فعالیتی ندارد ما هم نمی توانیم در مورد هزینه پست dhl به استرالیا صحبت کنیم.

نحوه ارسال بسته به استرالیا با پست

قبل از صحبت در مورد نحوه ارسال بسته به استرالیا بهتر است بدانید که پست های مختلفی در دنیا مشغول فعالیت هستند مثل dhl و ups. اما تمامی کشورهای دنیا به غیر از پست های خصوصی یک پست دولتی که مختص همان کشور می باشد هم دارند.برای پست از ایران به استرالیا هم دو پست داریم.

یک پست دولتی بنام پست جمهوری اسلامی و دیگری پست خصوصی که همان شرکت های حمل می شود.

ارسال بسته پستی از استرالیا به ایران

چه بسته هایی را نباید به استرالیا پست کرد؟

همانطور که در بالا گفته شد اگر بار شما سنگین است ارسال بار به شکل پستی مقرون به صرفه نیست و باید انرا فریت کنید.

خوشبختانه ما از ایران به شهرهای مهم استرالیا مثل ملبورن، سیدنی، بریزبین و پرث فریت بار داریم.اگر نمی دانید که فریت بار چیست باید بگوییم منظور ارسال بار فرودگاه به فرودگاه است.

نکته ای که خیلی باید توجه کنید این است که به هیچ وجه نباید برای صندوق پستی در استرالیا کالا ارسال کنید چون به دردسر میفتید. چراکه یا بار باید برگشت بخورد یا اینکه به دبی ارسال شود و مجدد به یک ادرس فیزیکی جدید در استرالیا حمل گردد.علاوه بر هزینه های بالا پروسه رسیدن بار هم‌طولانی خواهد شد.

بنابراین حتما بایستی یک آدرس فیزیکی ارائه کنید و یک گیرنده را معرفی نمایید که بتواند بار را تحویل بگیرد.

مهمترین فرودگاه های استرالیا

مهمترین فرودگاه های استرالیا

مهم ترین فرودگاه های استرالیا که به راحتی می توان از ایران به آنجا بار ارسال کرد 3 فرودگاه زیر است.
1. Sydney Airport – SYD
2. Melbourne Airport – MEL
3. Brisbane Airport – BNE

ترخیص از گمرک

هزینه ترخیص

توجه داشته باشید که در حالت عادی ترخیص بار در استرالیا مشمول هزینه نمی شود اما ممکن است از شما خواسته شود که برخی از هزینه ها مثل سم پاشی یا بررسی اسناد و بازرسی را پرداخت نمایید.

مبلغی که برای بازرسی گرفته می شود به مدت زمانی که یک افسر امنیت زیستی کالاهای شما را بازرسی می کند بستگی دارد. احتمال دارد که مجبور شوید قبل از اینکه کالای شما از کنترل امنیت زیستی خارج شود، کل مبلغ را بپردازید.

چنانچه کالای شما مخصوصا لوازم چوبی آلودگی های داشته باشند که احتمال سرایت آن در کشور استرالیا وجود داشته باشد موظف هستید هزینه های سم زدایی این اقلام را هم بپردازید.

اقداماتی که برای سم زدایی کالاها انجام می شود شامل موارد زیر است:

نکات مهم در بسته بندی بار برای استرالیا

نکات مهم در بسته بندی بار برای استرالیا

گمرک استرالیا در مورد تمام بارهایی که به کشورش وارد می شود سختگیر و حساس است و برای جلوگیری از شیوع بیماری یا ورود حشرات و … به کشورش قوانینی دارد.به همین دلیل تمام وسایلی که حالت چوبی دارند بایستی گواهینامه سم پاشی داشته باشند.

نکته بسیار مهمی که باید توجه کنید این است که گمرک استرالیا در مورد نوع جعبه های بسته بندی هم حساس است.و متاسفانه اشتباهی که اکثر افراد دارند این است که در جعبه های موزی بارشان را بسته بندی می کنند.لازم به ذکر است تمام بارهایی که با کارتن موزی وارد استرالیا می شود ریجکت می گردد.

پیشنهاد می کنیم از کارتن های بدون ارم و علائم و یک شکل برای بسته بندی استفاده کنید.همچنین تا جاییکه ممکن است از ارسال بسته های چوبی خودداری کنید.اگر نمی توانید حتما گواهی سم پاشی برای بارهای چوبی داشته باشید.

کارشناسان بسته بندی شرکت مرلید می تواند مشاوره های لازم را در مورد بارتان ارائه کنند و در صورت نیاز گواهی سم پاشی تهیه نمایند.

زمان رسیدن کالا

زمان رسیدن کالا

همانطور که در بخش های مختلف گفتیم هر فردی که مهاجرت می کند تا یک مدت محدود فرصت دارد که لوازم شخصی خود را بدون پرداخت مالیات به کشور مقصد وارد کند.

در خصوص استرالیا هم وضعیت به همین شکل است.بهترین زمان برای ارسال بار به استرالیا همان موقعی است که شما به این کشور مهاجرت می کنید.برای اینکه گمرک استرالیا متوجه بشود که شما لوازم شخصی دست دوم خود را می خواهید به این کشور وارد کنید بایستی مدارک اقامتی خود را ارائه دهید.

معمولا وسایل شخصی یا بعد از مسافر یا قبل از مسافر به استرالیا می رسد.هرچقدر فاصله بین ارسال وسایل با رسیدن مسافر به مقصد کمتر باشد بهتر است چون راحت تر ثابت می شود که اینها وسایل شخصی شما هستند که برای زندگی به انها نیاز دارید و از این طریق می توانید از امتیازات حمل بار شخصی استفاده کنید.

توجه داشته باشید اگر بارتان خیلی زودتر از خودتان به استرالیا برسد و هیچکسی نباشد که بار را در زمان اعلام شده تحویل بگیرد متاسفانه مشمول هزینه های انبارداری می شوید که هزینه ها بر اساس وزن و حجم بارتان می تواند بسیار زیاد و سنگین باشد.

بنابراین دقت کنید که بار تقریبا همزمان با خودتان یا نهایتا یک روز قبل از شما برسد که مجبور به پرداخت هزینه های انبارداری نباشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *