۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال بار به هلسینکی
ارسال بار به هلسینکی cancel-circle

ارسال بار به هلسینکی

اگر ویزای فنلاند خودتان را گرفته اید و نگران ارسال بار به هلسینکی هستید این راهنما را بدقت بخوانید تا با فرایند ارسال بار به فنلاند و فرودگاه هلسینکی آشنا شوید. البته قوانینی که در ادامه آورده می شود تا حد زیادی برای بارهای تجاری هم صدق می کند و فقط امور گمرکی اندکی تفاوت دارد.

ارسال بار به هلسینکی

ارسال بار به هلسینکی یا اضافه بار ؟

برای ارسال بار به هلسینکی لازم است ابتدا معنای واژه فریت بار به فنلاند را یاد بگیریم.

فریت یک نوع روش فرستادن بار به خارج از کشور است که برای بارهای بالای ۱۰ کیلوگرم مناسب بوده و از فرودگاه مبدا به مقصد ارسال می گردد.هزینه فریت بار به نسبت خرید اضافه بار مسافری بسیار مناسبتر است. از این جهت مهاجران بایستی بدنبال فریت بار باشند که در هزینه ها یشان صرفه جویی نمایند.

توجه داشته باشید که فریت با پست فرق دارد.پس نباید این دو واژه را بجای هم استفاده کنید.

پست مخصوص بسته های کوچک و کم وزن در حدود ۴-۵ کیلو است که میخواهید از درب منزل در ایران از شما گرفته و درب منزل گیرنده در مقصد تحویل داده شود. اما فریت فقط فرودگاه به فرودگاه ارسال می شود و خود مسافر یا گیرنده بایستی در موعد مقرر مراجعه کرده و بار خود را تحویل بگیرد.

برخی از مشتریان تماس می گیرند و در خصوص حمل بار به فنلاند با ایران ایر سوال میکنند.متاسفانه هیچکدام از خطوط ایرانی به فرودگاه هلسینکی فنلاند سرویس ندارند .جالب است بدانید علاوه بر ایران ایر و ماهان خطوط خارجی مثل امارات و قطر ایرلاین هم به فنلاند پروازی ندارند و حمل بار انجام نمی دهند.البته تا چند ماه پیش قطر به این کشور سرویس داشت و قیمت های بسیار مناسبی هم ارائه میکرد اما بنابر دلایلی این خط هم خدمات خود را به فنلاند متوقف کرد.

در نتیجه فقط دو خط هوایی هستند که می توانند در ارسال بار به فنلاند به شما کمک کنند.یکی لوفتهانزا و دیگری فلای دبی.
که قیمت های لوفتهانزا به مراتب بهتر از فلای دبی است.ولیکن این مساله به نوع و میزان بار هم بستگی دارد و کیس با کیس متفاوت است. در نتیجه قیمت آنرا استعلام بگیرید.

نحوه فریت بار به فنلاند

نحوه فریت بار به فنلاند

بطور خلاصه نحوه فریت بار به فنلاند را توضیح می دهیم:
۱- تماس با شماره ۵۵۵۲۷۶۷۴ ۰۲۱
۲-اعلام وزن، حجم و نوع اقلامی که در بار وجود دارد
۳-اعلام هزینه حمل و‌ جواز توسط کارشناسان فروش مرلید
۴- تایید نهایی از سوی مشتری جهت حمل بار توسط شرکت مرلید
۵-پرداخت بیعانه
۶-انجام هماهنگی ها و‌تعیین وقت برای حضور مشتری در فرودگاه
(چنانچه نتوانید در فرودگاه حاضر شوید همکاران ما بار را درب منزل از شما تحویل میگیرند)
۷-صدور جواز گمرکی و بارنامه توسط ترخیصکار
۸- تایید بارنامه توسط مشتری
۹-پرداخت هزینه ها
۱۰-ایکسری و ارسال بار
۱۱-رسیدن بار به فرودگاه هلسینکی و اعلان آن به گیرنده
۱۲-ترخیص بار توسط گیرنده

هزینه ارسال بار به فنلاند

هزینه ارسال بار به فنلاند

هزینه های ارسال بار به هلسینکی شامل موارد زیر است:

  1. هزینه حمل و هندلینگ
  2. هزینه جواز گمرکی در ایران
  3. هزینه بسته بندی
  4. هزینه های مربوط به ترخیص در هلسینکی

هزینه ارسال بار به فنلاند کیلویی چند؟ مشتری انتظار دارد به این سوال پرتکرار سریعا پاسخ دهیم در صورتیکه قیمت حمل بار ارتباط مستقیم با وزن و حجم بسته های شما دارد.اما مثلا برای حداقل بار هزینه حمل چیزی حدود ۳۰۰ دلار نیمایی می باشد.

شاید شنیده باشید هرچقدر وزن بار بالا برود هزینه هر کیلو کمتر می شود اما تفاوت قیمت آنقدر زیاد نیست و تصور نکنید که اگر بارتان ۱۰ کیلو بیشتر شود یکدفعه قیمت به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

اما به طور کل مشتری باید وزن حدودی بار را بگوید تا بتوانیم بر مبنای آن قیمت هر کیلو را تخمین بزنیم.پس اولین و بزرگترین هزینه برای فریت بار به فنلاند هزینه حمل و هندلینگ است که بایستی به خط هوایی که بار را به فرودگاه هلسینکی میبرد پرداخت گردد.

دومین هزینه مربوط به جواز شدن باز است.خیلی ها شاکی میشوند که ما وسایل دست دوم خودمان را می خواهیم به فنلاند ببریم چرا باید گمرکی بدهیم.در جواب باید بگوییم تمامی کالاهایی که از کشور ایران خارج می شوند بایستی جواز شوند و اجازه خروج بگیرند.مسئولیت انجام این فرایند را ترخیصکاران محترم بعهده دارند و برای گرفتن این جواز هزینه دریافت میکنند.

سومین هزینه مربوط به بسته بندی بار می شود.بارهایی که زیاد هستند و اقلام شکستنی دارند علاوه بر جعبه و بسته بندی اولیه حتما باید پالت بندی شوند که هزینه ها را افزایش می دهد.

ترخیص بار در هلسینکی

ترخیص بار در هلسینکی

خیلی از مهاجران برای ترخیص بار در هلسینکی نگران هستند و مدام میپرسند ایا باید مالیات پرداخت کنیم یا نه؟واقعیت این است که قوانین گمرکی هر کشور با دیگری فرق دارد.برخی از کشورها برای واردات لوازم شخصی دست دوم به کشورشان مالیات نمیگیرند.

طبق قانون فنلاند که مطابق با قوانین اتحادیه اروپاست اگر شرایط زیر را داشته باشید به شما مالیات تعلق نمی گیرد.
نکته همینجاست گفتیم مالیات نمیگیرند اما قطعا یک هزینه ای بابت امور فرودگاهی از شما دریافت می کنند که مبلغ آن بالای ۳۰ یورو‌ بوده و به حجم و نوع کالا وابسته است.

شرایط معافیت مالیاتی

مالکیت کالا با شما باشد، از آن ۶ ماه استفاده کرده باشید و به قول معروف لوازم دست دوم تلقی شود.برای معافیت مالیاتی یکسال فرصت دارید که وسایل خود را به این کشور بیاورید و تا ۱۲ ماه حق ندارید لوازمی که بدون پرداخت مالیات به فنلاند اورده اید را بفروشید.

مدارک ترخیص بار در هلسینکی

زمانیکه بار به فرودگاه هلسینکی میرسد با شما تماس میگیرند یا ایمیل می زنند که بار رسیده و باید برای تحویل و‌ ترخیص آن با داشتن یکسری مدارک اقدام کنید.
ما این مدارک را در اینجا جمع آوری کردیم تا از قبل آنرا آماده نمایید.

ارسال چه کالاهایی به هلسینکی موجب پرداخت مالیات می شود؟

ارسال چه کالاهایی به هلسینکی موجب پرداخت مالیات می شود؟

برخی از موارد بالا که ذکر کردیم اگر به میزان خیلی کم باشد اشکال ندارد.مثلا در یک بار ۲۰۰ کیلویی لوازم شخصی که شامل لباس، کیف و‌کفش لوازم اشپزخانه و … است اگر ۳ عدد کتاب بگذاریم مساله ای بوجود نمی اید و این ۳ کتاب از مالیات معاف می شود.
این قانون در مورد بارهایی که کلش کتاب باشد یا داخل بار شخصی تعداد قابل توجهی کتاب باشد صدق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *