۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

ارسال بار به قبرس جنوبی
ارسال بار به قبرس جنوبی cancel-circle

ارسال بار به قبرس جنوبی

نحوه ترخیص در مقصد

نحوه ترخیص در مقصد

قوانین گمرکی قبرس

قبل از اینکه در خصوص ارسال بار به قبرس جنوبی صحبت کنیم لازم می دانیم ذکر کنیم که از ایران به قبرس شمالی اصلا سرویس وجود ندارد و تمامی شرکت های حمل و نقل فقط قادر هستند به قبرس جنوبی بار حمل کنند.

بنابراین لطفا دقت کنید تنها در صورتیکه قصد فریت بار به قبرس جنوبی را دارید با ما تماس بگیرید.

ارسال بار به قبرس جنوبی

چرا نیاز به ارسال بار به قبرس جنوبی داریم؟

همانطور که می دانید در چند سال اخیر مهاجرت از ایران به اقصی نقاط دنیا گسترش پیدا کرده و قبرس جنوبی هم از آن دسته کشورهایی است که ایرانیان زیادی را بعنوان مهاجر می پذیرد.

مسلما اولین کاری که هر مهاجر باید انجام دهد تصمیم گیری در مورد تهیه وسایل اولیه زندگی در کشور جدید است.دو انتخاب وجود دارد یا اینکه کالاهای مورد نیاز خود را در قبرس جنوبی خریداری کنید یا اینکه وسایل دسته دوم خودتان را از ایران با کارگو به این کشور وارد نمایید.

معمولا سوالات مهمی که در مورد کارگو وسایل به ذهن مشتریان می رسد به این ترتیب است:

مراحل ارسال بار به قبرس جنوبی

فریت بار به قبرس جنوبی

برای فریت بار به قبرس جنوبی با شرکت ما تماس بگیرید و با دادن وزن و ابعاد بار قیمت را دریافت کنید.بعد از تایید همکاران ما شما را راهنمایی می کنند که بار را به فرودگاه امام بیاورید تا ترخیصکار کارهای مربوط به جواز کردن بار را انجام دهد و بارنامه شما صادر شود.بعد از این مراحل می توانید در قبرس جنوبی منتظر رسیدن بار بمانید.بعد از تماس گرفتن با شما بار آماده است و می توانید با مراجعه به فرودگاه لارناکا آنرا ترخیص کنید.

اگر قصد ارسال بار به ترکیه را دارید به صفحه حمل بار از ترکیه به ایران مراجعه نمایید.

هزینه فریت بار به قبرس جنوبی

هزینه فریت بار به قبرس جنوبی شامل هزینه های اصلی مثل هزینه حمل با ایرلاین مربوطه و هزینه جواز گمرکی یا صدور بارنامه می باشد.مابقی هزینه ها برای خدمات جانبی است که فقط با درخواست مشتری انجام می شود.مثل بارگیری از درب منزل و بسته بندی بار.

بهترین و تنها خط هوایی که از ایران به قبرس جنوبی سرویس دارد خط هوایی قطر است که می تواند با قیمت های مناسب بارهای شما را از فرودگاه امام به فرودگاه لارناکا حمل کند.

قوانین ترخیص در قبرس جنوبی

قوانین ترخیص در قبرس جنوبی

خوشبختانه تمام کسانیکه از ایران یا اتحادیه اروپا به قبرس مهاجرت می کنند می توانند وسایل دست دوم منزل خودشان را معاف از عوارض مالیاتی به این کشور وارد نمایند.اما اینگونه نیست که شما همه ی کالاهای مورد نیازتان را نو بخرید و بخواهید به این کشور ببرید.وارد کردن لوازم شخصی به قبرس جنوبی یکسری شرایط دارد:

1-لوازم شخصی دست دوم که حداقل 6 ماه در محل زندگی قبلی تان استفاده شده باشد و برای مصرف شخصی به قبرس جنوبی وارد شود.

2-شما باید حداقل 12 ماه در کشوری خارج از اتحادیه اروپا زندگی کرده باشید.

3-اگر در ایران هستید و اقامت قبرس جنوبی را دارید می توانید لوازم شخصی خودتان را به قبرس بفرستید ولی باید ظرف 6 ماه خودتان هم وارد قبرس شوید و بار را تحویل بگیرید.فقط بایستی یک مبلغی را بعنوان بیعانه به گمرک این کشور پرداخت کنید تا مطمئن شوند شما تا 6 ماه آینده وارد کشور می شوید و بار را تحویل می گیرید.لازم به ذکر است بعد از ترخیص بار این مبلغ به شما بازگشت داده می شود.توجه داشته باشید که می توانید لوازم شخصی تان را تا حداکثر 12 ماه بعد از ورودتان به قبرس بدون عوارض مالیاتی وارد نمایید.

4-لوازمی که به قبرس وارد می کنید را تا 12 ماه نه میتوانید قرض بدهید، نه دور بیندازید و نه بفروشید.مگر اینکه عوارض گمرکی آنرا پرداخت کنید.

توجه داشته باشید برای واردات هر نوع توتون و تنباکو و سیگار، وسایل نقلیه تجاری، لوازم مربوط به کارهای حرفه ای و تخصصی(غیر از ابزارهای کوچک که قابل حمل هستند) بایستی مالیات پرداخت کنید چون این وسایل طبق قوانین قبرس در دسته وسایل شخصی معاف از مالیات قرار نمی گیرند.

برای ترخیص وسایل شخصی به چه مدارکی نیاز دارید؟

برای ترخیص وسایل شخصی به چه مدارکی نیاز دارید؟

1-قرارداد باطل شده اجاره منزل یا مدرک فروش منزل شخصی تان در مبدا که ایران است.در صورتیکه قصد فروش ملک خودتان را ندارید بایستی سند مربوطه را با خودتان داشته باشید.

2-مدارک مربوط به پایان قرارداد کاری تان در ایران

3-مدارک مربوط به پرداخت قبوض مالیاتی مثل قبض آب و برق و …

4-ارائه اسناد مربوط به اجاره یا خرید ملک در قبرس جنوبی

5-داشتن مدارک مربوط به استخدام شغلی در قبرس

6-ارائه یک نامه از کارفرمای قبلی در ایران که نشان دهد شما در حال مهاجرت دائمی به قبرس جنوبی هستید.

7-داشتن مدارکی از پس انداز بانکی تان در قبرس

8-اصل پاسپورت سرپرست خانواده و کپی پاسپورت اعضای خانواده

9-حضور خود شخص در هنگام ترخیص بار الزامی است

10-ارائه بلیط از اخرین ورودتان به قبرس

11-ارائه پکینگ لیست و بارنامه

 

توجه کنید تمامی این مدارکی که بیان کردیم بایستی به زبان انگلیسی یا یونانی بوده و مدارک ترجمه شده هم رسمی و معتبر باشد.

چرا امکان ارسال بار به قبرس شمالی نیست؟

چرا امکان ارسال بار به قبرس شمالی نیست؟

خیلی از مشتریان به محض اینکه متوجه میشوند ارسال بار به قبرس شمالی نداریم میگویند ما خودمان با خط هوایی ترکیش ایرلاین به انجا پرواز داریم پس چرا به این کشور سرویس حمل بار یا فریت وجود ندارد؟

بله درست است ترکیش امکان حمل مسافر از ایران به قبرس شمالی را دارد اما متاسفانه بخاطر تحریم ها و مسائلی که بین ایران و ترکیه ایجاد شد، ترکیش ایرلاین خدمات حمل بار از ایران انجام نمی دهد و هیچگونه بارنامه ای هم از ایران صادر نمی کند.در نتیجه تنها یک راه می ماند و ان هم این است که بار شما را با خطوط هوایی دیگر ارسال کنیم اما متاسفانه هیچکدام از خطوط هوایی ایرانی مثل ماهان و ایران ایر و خطوط خارجی مثل امارات و قطر از ایرام به قبرس شمالی پرواز ندارند.

در واقع فقط ترکیش است که ان هم حمل بار ندارد.

در نتیجه ما پیشنهاد میکنیم که مسافران برای بردن وسایل زیر ۳۰ کیلو اضافه بار پای کانتر خریداری کنند و‌بار را با خود به قبرس شمالی ببرند.

توجه داشته باشید از قیمت اضافه بار پای کانتر اطلاعی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *