۵۵۰۶۴۴۵۰ ۰۲۱

تحویل بار در فرودگاه امام

تحویل بار در فرودگاه امام

مکان تحویل بار در فرودگاه امام کجاست ؟

تحویل بار در فرودگاه امام به دو شکل است.
۱- بارهایی که همراه مسافر ارسال می گردد که بار را موقع دریافت کارت پرواز در سالن مسافری تحویل می دهند.

۲- بارهایی که جداگانه و به شکل کارگو طی یک بارنامه ارسال می گردد که باید به قسمت کارگوی فرودگاه امام (یک کیلومتر قبل از سالن مسافری)تحویل دهید.
برای اطلاع از جزئیات مراحل مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

انواع تحویل بار در فرودگاه امام

انواع تحویل بار در فرودگاه امام

بطور معمول زمانیکه می خواهید به کشور دیگر مهاجرت کنید و مقدار زیادی وسایل و‌ لوازم شخصی دارید که بایستی با خود ببرید.اما چه راه هایی برای بردن این وسایل وجود دارد؟
همانطور که در ابتدا گفتیم شما از ۲ روش می توانید کل بارهای خودتان را به کشور مقصد حمل کنید.

۱- تحویل بار در سالن مسافری فرودگاه امام و‌ پای کانتر:

افرادیکه می خواهند کل بارهایشان با هواپیمای خودشان و همزمان با رسیدن آنها به فرودگاه مقصد برسد و درجا بار را تحویل بگیرند معمولا این راه را انتخاب می کنند. یعنی یا از قبل از سایت رسمی خود ایرلاین اضافه بار میخرند و در روز پرواز کل وسایل را می آورند و هنگام دریافت کارت پرواز تحویل همان قسمت می دهند یا اینکه چند ساعت قبل از پرواز پای کانتر بابت اضافه بارهایی که دارند پول می پردازند و‌ بارها را تحویل می دهند.

مسلما همه می گویند خب این خیلی روش خوبی است که بدون دردسر کل بار را پای کانتر بدهیم و در فرودگاه مقصد با سایر چمدان هایمان دریافت کنیم. بله این شیوه راحت و سریع است اما هزینه بالایی دارد.

۲-فریت یا کارگوی بار:

بارها با یک بارنامه جداگانه از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد و بصورت جدا از خود مسافر ارسال می گردد.

برای فریت باید از یک هفته قبل برای شروع فرایند فریت با ما تماس بگیرید تا پروسه انرا شروع کنیم.توجه داشته باشید در این روش بار باید به پایانه هوشمند بار فرودگاه امام اورده شود و توسط یک ترخیصکار جواز گردد و بارنامه ان صادر شود.

قیمت این روش مسلما برای بارهای بالای ۱۰ کیلو بسیار بصرفه است اما سختی های خاص خودش را هم دارد. که مرلید برای رفع این چالش ها هم برایتان تدبیری اندیشیده است. بار را درب منزل تحویل میگیرد و کل پروسه حمل و جواز را انجام داده و به فرودگاه مقصد ارسال می کند. از این طریق با یک تیر دو نشان می زنید. هم بار راحت به فرودگاه مقصد می رسد و هم هزینه های پایینی دارد.

سالن فریت بار

پایانه هوشمند بار فرودگاه امام کجاست؟

همانطور که گفتیم برای کارگو کردن بار ، محل تحویل بار در فرودگاه و در قسمت پایانه هوشمند است.

پایانه هوشمند بار مکانی است که کلیه ی بارهایی که قرار است از ایران کارگو( با یک بارنامه جدا) شود در انجا تحویل داده شده و امور گمرکی آن توسط متخصصین این حوزه انجام می گردد . لازم به ذکر است حتما باید یک شرکت حمل بارنامه برای بار شما صادر کند و بار را به فرودگاه مقصد بفرستد.مشخص است که در این روش بار بجای اینکه همراه مسافر برود تحت یک بارنامه با مشخصات گیرنده و فرستنده ارسال می شود و گیرنده بایستی در فرودگاه مقصد بار را تحویل بگیرد.

برای آگاهی از اطلاعات تماس پایانه هوشمند بار به صفحه تلفن قسمت بار فرودگاه امام مراجعه نمایید تا شما را کاملا راهنمایی کنند.

منظور از کارگوی بار با یک بارنامه چیست؟

منظور از کارگوی بار با یک بارنامه چیست؟

خیلی از افراد در مورد نحوه ارسال اضافه بارها اطلاعات ندارند و معمولا خرید اضافه بار را با فریت اشتباه می کنند.به همین خاطر مدام سوال می کنند که بارنامه چیست؟یعنی چه که بار با یک بارنامه می آید.
برای توضیح از یک مثال ساده استفاده می کنیم.

همه ی ما می دانیم که برای پست کردن هرچیزی از یک مکان به مکان دیگر به اداره پست می رویم و روی یک برچسب اطلاعات فرستنده گیرنده را می نویسیم تا بارمان تحت این اطلاعات به مقصد برسد.
در کارگو هم به همین صورت است. در حقیقت ما بارها را تحویل می گیریم و بعد از اینکه مجوزهای حمل صادر شد یک بارنامه که حاوی اطلاعات فرستنده و گیرنده و فرودگاه مقصد است را برای کالاهای شما چاپ می کنیم. این بارنامه یک سند است که با داشتن ان به گمرک فرودگاه مقصد اثبات می کنید که کدامیک از بسته ها متعلق به شماست.

مطالب زیر را هم مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *